مهمترین خبرهای ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

86
0
مهمترین خبرهای ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

تکذیب آلوده شدن رود ارس به مواد رادیواکتیو

مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور با تاکید پایش پرتوی مستمر و سالانه رود ارس تصریح کرد، آخرین بار اسفند ۱۴۰۱ رود ارس مورد پایش قرار گرفت و مرکز تاکنون در بررسی‌های دقیق خود به موردی از آلودگی رود به مواد رادیواکتیو برخورد نکرده است.

آخرین وضعیت پرونده شکایت از علیرضابیگی

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده احمد علیرضابیگی، نماینده ای که ماجرای شاسی بلند ها را مطرح کرد، توضیح داد و گفت: در حال حاضر برای پرونده کیفرخواست صادر و به شعبه دادگاه ارسال شده است. ستایشی گفت: وزیر وقت صمت شاکی خصوصی نماینده مورد اشاره است.او افزود: در حال حاضر برای پرونده کیفرخواست صادر و به شعبه دادگاه ارسال شده است. ستایشی ادامه داد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و مدعی‌العموم هم پیگیر پرونده هستند.

تشنج در صحن پارلمان در بدو ورود وزیر کشور به مجلس

در جریان نشست علنی امروز مجلس، احمد وحیدی، وزیر کشور، که برای بررسی بخشنامه اخیر معاونت سیاسی این وزارتخانه به مجلس آمده بود، در بدو ورود مورد انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس قرار گرفت. در بخشنامه اخیر وزارت کشور آمده است که به موجب قرار داشتن در سال منتج به انتخابات مجلس، استانداران، فرمانداران و بخشداران دیگر نباید تعاملی با نمایندگان مجلس یازدهم داشته باشند. سید غنی نظری نماینده خلخال در مجلس با انتقاد از بخشنامه اخیر مجلس، رو به دوربین‌ها و خبرنگاران گفت که به نشانه اعتراض به حضور وزیر کشور جلسه مجلس را ترک می‌کند.

ترامپ نگهداری اسناد محرمانه‌ حمله به ایران را تکذیب کرد

مهمترین خبرهای ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

رییس‌جمهور پیشین آمریکا در گفت‌وگویی مدعی شد که او بر خلاف شواهد موجود در یک فایل صوتی منتشر شده، اسناد محرمانه‌ای را مربوط به یک برنامه نظامی سری آمریکا برای حمله به ایران را در اختیار نداشته و در حضور برخی مقامات نظامی آمریکا چنین اسنادی را به آن‌ها نشان نداده است. ترامپ به فاکس نیوز گفت: هیچ سندی در کار نیست. آن‌ها مقالات و گزارش‌های مطبوعاتی بودند. رونوشتی از مقالات و مجلات بودند. هیچ سندی در کار نبود. او ادامه داد: آن‌ها یک دسته بزرگ از روزنامه و مقالات و چیزهای دیگر مربوط به ایران و موضوعات دیگر بودند. رییس‌جمهور پیشین آمریکا ادامه داد: چیزی برای فاش کردن وجود نداشت. این‌ها گزارش‌های روزنامه‌هاو مجلات و مقالات بودند.

زیردریایی بازدیدکنندگان از کشتی تایتانیک با ۵ سرنشین گم شد

یک زیردریایی که از آن برای بازدید از لاشه کشتی تایتانیک استفاده می‌شود از روز یکشنبه با پنج سرنشین در اقیانوس اطلس ناپدید شده و این اتفاق به یک عملیات گسترده جستجو منجر شده است. گارد ساحلی آمریکا می‌گوید که تماس با این زیردریایی حدود یک ساعت و ۴۵ دقیقه بعد از شروع سفر قطع شد. شرکت توریستی «اوشِن‌گِیت اکسپدیشن» گفت که کلیه گزینه‌ها برای نجات پنج سرنشین زیردریایی را بررسی می‌کند.

واکنش سخنگوی دولت به ابلاغیه وزارت کشور در خصوص رفتار نمایندگان

مهمترین خبرهای ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

سخنگوی دولت گفت: معاون سیاسی که مسئول ستاد اجرایی انتخابات هستند در راستای مسئولیت اجرایی‌شان ابلاغیه‌ای داشتند که به منظور جلوگیری از تخلفات آن را دادند که بهتر بود به جای ابلاغیه عمومی به صورت موردی این مطالب را بیان می‌کردند، مشاهده هم کردید بلافاصله وزیر کشور این ابلاغیه را اصلاح کردند.

فارس: «عفو رهبری» شامل حال نکونام شد

فارس نوشت: جواد نکونام با پذیرفتن اشتباهاتی که در گذشته داشت و با مساعدت نهادهای ذیربط، عفو رهبری شامل حالش شد تا بتواند به فوتبال بازگردد. جواد نکونام دیروز سرمربی استقلال شد.

حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین

مقر منافقین در آلبانی شاهد درگیری عناصر این گروهک تروریستی با پلیس بوده است. اردوگاه منافقین موسوم به «اشرف ۳» در شهر بندری «دورس» آلبانی شاهد درگیری میان عناصر این گروهک تروریستی با پلیس آلبانی بوده است. گزارش‌های رسانه‌‎های آلبانی از کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن حدود ۱۰۰ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین در آلبانی حکایت دارند.

مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درمورد صداوسیما

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر امروز سه‌شنبه که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، به بحث درباره سیاست‌ها و ضوابط حوزه صوت و تصویر فراگیر پرداخت و ماده واحده «تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر» را به تصویب رساند. براساس مصوبه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه نظارت در حوزه سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی طبق قانون اساسی و قوانین موضوعه، بر عهده سازمان صدا و سیما قرار دارد.

جزئیات جدول اقلام غذایی طرح ملّی کالابرگ الکترونیک اعلام شد

لیست جزئیات جدول اقلام غذایی طرح ملّی کالابرگ الکترونیک که شامل یازده قلم غذایی، حجم اقلام، قیمت هر قلم غذایی به مبدا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱، قیمت همان کالا در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، مابه‌التفاوت اقلام مذکور و نیز جمع‌بندی کلی اقلام اعلام شد.

ادعای دیدار باقری با انریکه مورا در دوحه

مهمترین خبرهای ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

«استفانی لیختن اشتاین» خبرنگار غربی به نقل از منبعی که نامی از آن نبرده است، نوشت: انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات احیای برجام با باقری کنی معاون وزیر خارجه ایران، عصر امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه) در دوحه دیدار می کند. آنگونه که من فهمیده ام، گفتگوها عمدتا بر حمایت نظامی ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین و همچنین پرونده هسته ای و موضوع زندانیان متمرکز است.

اظهارات رئیسی درباره علت حضورش در انتخابات

رئیسی با بیان اینکه من احساس وظیفه می‌کردم که باید در انتخابات حضور داشته باشم تا مشارکت هم افزایش پیدا کند، تأکید کرد: آن زمان بسیاری به من می‌گفتند که شما می‌خواهید با این شرایط و وضعیت برای کشور چه کنید؟ اما انگیزه من بازگشت امید به مردم و جامعه بود و حتی اگر بازهم به آن روزها برگردم وارد همین راه را می‌شوم و به هیچ وجه پشیمان نیستم. من اهل عافیت‌طلبی نیستم و نبودم و آمدم تا گرهی از کار مردم باز کنم و اقدام برای حل مشکلات‌شان انجام شود. رئیسی در ادامه گفت: پیگیری کردم که صلاحیت بقیه مورد بررسی مجدد قرار بگیرد، البته خودشان می گفتند که اگر ما بیاییم تفاوتی ایجاد نمی کند و نتیجه انتخابات بر اساس نظرسنجی ها مشخص بود.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس