مهمترین خبرهای ۷ تیر ۱۴۰۲

118
0
مهمترین خبرهای ۷ تیر ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۷ تیر ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۷ تیر ۱۴۰۲

ادعای تفاهم بدون امضای ایران و آمریکا

یدیعوت احارونت نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا، روز جمعه گزارش‌ها درباره نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق را تکذیب کرد، اما مقامات اسرائیلی همچنان معتقدند که این توافق ظرف چند هفته آینده به نتیجه می‌رسد. مقامات اسرائیلی می گویند توافق امریکا با ایران محدود خواهد بود. هیچ نشستی با حضور اعضای ارشد دو کشور برگزار نخواهد شد و مراسم امضای رسمی توافقنامه در کار نخواهد بود. ایران غنی سازی اورانیوم خود را به 60 درصد محدود می کند، همکاری با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را افزایش می دهد و زندانیان آمریکایی را آزاد می کند. سپس ایالات متحده میلیاردها دلار دارایی مسدود شده ایران را آزاد خواهد کرد. این مقامات گفتند: «تصمیم گرفته شده است.»

ممکن است در آینده کالابرگ شامل شوینده‌ها و پوشک هم شود

معاون اقتصادی و رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه دولت فعلا حمایت سبد غذایی در کالابرگ است، ممکن است در آینده از سبد سلامت مانند شوینده‌ها و پوشک و موارد بهداشتی هم حمایت کند، اما سبد کنونی کالابرگ 100 درصد غذایی است. گفت: احتمال دارد در آینده اعتبار مازاد برای دهک‌های 4 تا 9 هم اجرا شود.

رحیم پور ازغدی: اگر برخی مسئولین ترور شوند به نفع انقلاب است

رحیم‌پورازغدی، عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره تفاوت عملیات‌ تروریستی پیش و پس از انقلاب گفت: هدف عملیات‌های انقلابی، ترساندن ستمگران است اما هدف کشتارهای تروریستی، ترساندن مردم. میان ترساندن ظالم و مظلوم تفاوت وجود دارد. او گفت: اگر امروز بسیاری از مسئولین ما ترور شود، هم به نفع خودشان است، هم به نفع انقلاب.

توضیحات دانشگاه علامه‌ طباطبایی درباره ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی

مهمترین خبرهای ۷ تیر ۱۴۰۲

دانشگاه علامه‌طباطبائی در راستای انتشار ویدئویی از دانشکدۀ مدیریت و حسابداری این دانشگاه در ۵ تیرماه ۱۴۰۲ درباره اتفاق رخ داده حین برگزاری امتحانات، اطلاعیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد: در بخشی از این اطلاعیه آمده: در روز دوشنبه، پنجم تیرماه تعداد معدودی از دانشجویان دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه پیش از شروع امتحان، قصد ورود به فضای برگزاری امتحان را داشته‌اند که انتظامات آن دانشکده طبق وظیفه خود و در جهت برقراری نظم و انضباط به آنها تذکراتی را ارائه می‌دهد و پس از عدم تمکین یکی از دانشجویان پسر، منجر به این اتفاق ناخوشایند شده است. … رسانه‌های معاند در راستای ایجاد التهاب، تشنج و مخدوش کردن چهره آرام دانشگاه، برنامه‌ریزی رسانه‌ای مفصلی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اما دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه با هوشیاری و آرامش کامل وظایف خود را به نحو احسن به انجام می‌رسانند».

رهبر انقلاب: باید از معاملات غیر رسمی اموال غیر منقول سلب اعتبار شود

رهبر انقلاب در نکته‌ای مهم، معاملات غیر رسمی اموال غیر منقول را از منشاءهای بزرگ فساد خواندند و تاکید کردند: باید از اینگونه معاملات سلب اعتبار شود و اگر هم از دیدگاه شورای نگهبان به مصوبه مجلس ایرادی هست، مصلحت قطعی کشور و نظام، تصویب نهایی این قانون است.

واکنش وزارت ارشاد به خبر ممانعت از حضور نازنین بیاتی در مشهد

مهدی سموعی مدیر کل روابط عمومی وزارت ارشاد در پاسخ به سوالی درباره نازنین بیاتی و ممنوع شدنش برای ورود به یک مراسم رونمایی در مشهد بیان کرد: مگر کسی می تواند بگوید که یک شهروند جمهوری اسلامی به مشهد سفر نکند؟

اصرار مجلس بر برگزاری «انتخابات تناسبی» در تهران

با اصرار نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر مصوبه قبلی خود پیرامون برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی در تهران، این بند از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود.

رشیدی کوچی: شنیده‌ام برخی مدیران فوتبالی ثبت سفارش واردات «خودروی نو» داشتند

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس گفت: واردات خودروی نو توسط فوتبالیست‌ها را به فال نیک می‌گیرم چون احتمالا قرار است برای بقیه هم این اتفاق رخ دهد اما شنیده‌ام (البته رد یا تائید نمی‌کنیم) که در کنار فوتبالیست‌ها برخی از مدیران فوتبالی هم از فرصت استفاده کردند آن‌ها هم در این میان چند ماشین برای خودشان ثبت سفارش کردند که من این را حتما به صورت ویژه پیگیری می‌کنم.

آمریکا: بدهی‌های پرداختی عراق به ایران فقط برای معاملات بشردوستانه قابل دسترسی است

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از سال ۲۰۱۸، وزارت امور خارجه آمریکا مجوز تعدادی معافیت تحریمی را در مشورت با کنگره صادر کرده است که به عراق اجازه می‌دهد تا هزینه واردات برق از ایران را با انتقال وجه به حسابی محدود در عراق بپردازد. او اضافه کرد: بر اساس تحریم‌های ایالات متحده، این وجوه فقط برای معاملات بشردوستانه و سایر مبادلات غیرتحریمی (برای ایران) قابل دسترسی است.

واکنش رئیسی به کندی اینترنت‌

رئیس جمهور در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی با تاکید بر اقدامات خوب صورت گرفته برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و سکو‌های ایرانی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، به برخی گلایه‌های مردمی در سفر‌های استانی در رابطه با کندی اینترنت اشاره و کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مامور کرد تا موضوع را بررسی و حداکثر تا یک‌ماه آینده نتیجه بررسی و راهکار‌های رفع دغدغه‌های مردم را ارائه کند.

مشروبات الکلی منجر به ۲ فوتی و نابینایی ۲ نفر در بهارستان شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان گفت: بر اثر مصرف مشروبات الکلی در شهرستان، ۲ نفر فوت کرده‌اند و ۲ نفر دیگر نیز در این رابطه بینایی خود را از دست داده‌اند.

فرمانده واگنر وارد بلاروس شد

مهمترین خبرهای ۷ تیر ۱۴۰۲

رئیس‌جمهور بلاروس از ورود «یوگنی پریگوژین» فرمانده گروه نظامی خصوصی «واگنر» به این کشور خبر داد و گفت که مانع عضویت بلاروس‌ها به گروه نظامی خصوصی واگنر نخواهد شد. رئیس جمهور بلاروس افزود: گروه واگنر از سلاح‌های هسته‌ای در بلاروس محافظت نخواهد کرد.

انتشار فایل صوتی صحبت‌های ترامپ درباره «طرح حمله به ایران»

رسانه‌های آمریکایی فایلی صوتی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، را منتشر کرده‌اند که ظاهرا در آن تصدیق می‌کند که یک سند محرمانه مربوط به ایران را در اختیار دارد و درباره آن با حاضران صحبت می‌کند. در این فایل دونالد ترامپ از سندی چند صفحه‌ای صحبت می‌کند که به ادعای او موضوع آن «حمله‌ای احتمالی به ایران» است. ترامپ در ابتدای فایل به اتهام مارک میلی، رئیس پیشین ستاد ارتش آمریکا اشاره می‌کند و می‌گوید که «من می‌خواستم به ایران حمله کنم. شگفت‌انگیز نیست؟».

«استوری» به تلگرام اضافه می‌شود

مدیر عامل تلگرام اعلام کرد این اپلیکیشن پیام‌رسان از اوایل ژوئیه، ویژگی “استوری” را اضافه می‌کند. پاول دوروف می‌گوید که کاربران سال‌ها خواستار افزودن شدن این ویژگی بودند و خاطرنشان کرد که بیش از نیمی از کل درخواست‌هایی که تلگرام در ارتباط با ویژگی‌ها دریافت می‌کرد، مربوط به استوری بود.

پلیس: پرونده ۲ جسد مثله شده در تهران «سریالی» نیست

مهمترین خبرهای ۷ تیر ۱۴۰۲

سرهنگ علی، ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از سریالی نبودن پرونده ۲ جسد مثله شده در تهران خبر داد و گفت: این دو پرونده هیچ ارتباطی با هم ندارند و به هیچ عنوان سریالی نیست.

چمران: استعفای زاکانی دروغ است

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه آقای شربیانی در صحن شورا حاضر شدند و شایعاتی که در خصوص ایشان در فضای مجازی منتشر شده بود نشان داد که دروغ است. متاسفانه زمانی که جمعی در حال کار کردن هستند هجمه‌ها به سمت آنها روانه می‌شود؛ لذا امیدوارم که در کار خودشان موفق باشند. چمران گفت: استعفای شهردار تهران نیز دروغ دیگری است که گفته می‌شود.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس