مهمترین خبرهای ۸ تیر ۱۴۰۲

111
0
مهمترین خبرهای ۸ تیر ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۸ تیر ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۸ تیر ۱۴۰۲

اوجی: توتال و شل انگشت به‌دهان مانده‌اند

اوجیوزیر نفت گفت: امروز توتال و شل انگشت به‌دهان مانده‌اند که متخصصان ایرانی در ۲۰ ماه فاز ۱۱ پارس جنوبی را به بهره‌برداری رساندند.

پوتین می‌خواست رئیس واگنر را بکشد

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در اظهاراتی جدید درباره شورش اخیر گروه نظامی «واگنر» در روسیه گفت او «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود را متقاعد کرد «یوگنی پریگوژین» رئیس این گروه را از بین نبرد. لوکاشنکو هنگام توصیف گفت‌وگوی شنبه خود با پوتین، از عبارت عامیانه در زبان روسی برای کشتن یک نفر استفاده کرد که معادل آن در انگلیسی “wipe out” از بین بردن است.

سود ۱.۸ میلیارد تومانی وام خرید مسکن

مهمترین خبرهای ۸ تیر ۱۴۰۲

در بازپرداخت پلکانی اقساط وام ۸۰۰ میلیون تومانی در سال اول حدود ۱۴.۶ میلیون تومان و در ماه ۱۲ سال دوازدهم ۲۰ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان خواهد بود. کل سود این وام در روش بازپرداخت پلکانی حدود یک میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان است. همچنین برای وام ۱۶۰ میلیون تومانی تعمیر نیز اقساط ماهانه در سال اول ۴ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان و در سال پنجم ۴ میلیون و ۷۹۴ هزار تومان خواهد بود. کل سود این وام حدود ۱۱۱ میلیون تومان است. به این ترتیب سود وام ۹۶۰ میلیون تومانی در روش بازپرداخت پلکانی حدود ۱.۸ میلیارد تومان خواهد بود.

شعار علیه ایران در مسابقه فوتبال ایران و عراق

محمدکاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت که در فینال مسابقات فوتبال ایران و عراق حضور داشتم و تعداد خیلی کمی شعارهایی علیه ایران سر دادند. برخی ها به دنبال گسترش روابط ایران و عراق نیستند.

تغییر مدیرکل تشریفات وزارت خارجه، پس از حواشی نشست بن فرحان در ایران

حدود دو هفته پس از برگزاری نشست جنجالی وزیر خارجه ایران و عربستان، وزارت خارجه از انتصاب مدیرکل جدید تشریفات این وزارتخانه خبر داده است. مشخص نیست این تغییر با ناهماهنگی های خبرساز در نشست وزیران خارجه ایران و عربستان مرتبط است یا خیر . صداوسیما گفته بود محل ن نشست به خاطر مخالفت وزیر خارجه عربستان با نصب عکس سردار سلیمانی در بالای سر وزرای خارجه دو کشور، تغییر کرده بود.

توضیح رئیس کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در خصوص فیش حقوقی منتشرشده خودش

مهمترین خبرهای ۸ تیر ۱۴۰۲

مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران و رئیس کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی پیرامون انتشار فیش حقوقی منتسب به وی ارائه کرد. او نوشت: کاش نمایندگان هم امکانات ثابت داشتند اما فعلا مخارج اداری را به صورت نقدی از مجلس می‌گیرند و خودشان باید هزینه دفتر، حقوق کارمندان، هزینه های جاری تلفن و احیانا اجاره مسکن را بدهند.

بازداشت نوه مولوی عبدالحمید

خبرگزاری تسنیم نوشت: عبدالنصیر شه‌بخش نوه مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان دستگیر شده است. در تحقیقات اولیه از این افراد مشخص شد که بدون استناد و داشتن مدارک قانونی و صرفا با هدف ایجاد التهاب و آشوب در استان سیستان وبلوچستان دست به انتشار این شایعه زده بودند که پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شده است.

ترامپ: درمورد نگهداریِ اسناد حمله به ایران لاف زدم

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه تلاش برای تبرئه خود در پرونده نگهداری اسناد محرمانه، مدعی شد در نوار صوتی افشا شده از وی، درباره در اختیار داشتن اسناد مرتبط با طرح حمله به ایران لاف می‌زند.

پاسخ زاکانی به شایعه استعفایش

مهمترین خبرهای ۸ تیر ۱۴۰۲

علیرضا زاکانی شهردار تهران در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص شایعه استعفای خود، عنوان کرد: ما تا چند وقت پیش دنبال مشکلات بازی‌های رایانه‌ای بودیم و حالا به دنبال مشکلات بازی‌های شایعانه‌ای هستیم. این افراد از آرزوهای خودشان می‌گویند.

رتبه‌بندی دستگاه‌های اجرایی براساس حجاب

میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی براساس عمل به قانون عفاف و حجاب ارزیابی و در شهریور براساس این مساله رتبه بندی می‌شوند.

درخواست فرانسه از عربستان برای پیوستن ایران به کمیته پنج‌جانبه لبنان

البناء نوشت: بعد از بی‌نتیجه ماندن تلاش کمیته پنج‌جانبه برای حل مشکل انتخاب رئیس جمهور لبنان، پاریس از ریاض خواسته، نظر به اهمیت نقش ایران، تهران به این کمیته بپیوندد؛ از همین رو ایران هفته آتی در نشست این کمیته حاضر خواهد شد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس