آیا باید درمان کراتینه را در خانه امتحان کنید؟ آرایشگران افکار خود را به اشتراک می گذارند

61
0
درمان کراتینه

در دنیای مراقبت از مو، کلمات کراتین و پروتئین تقریباً مترادف شده اند. وقتی موها شکننده یا ضعیف هستند، منطقی است که محصولاتی را با کراتین در آنها انتخاب کنیم تا استقامت تارهای خود را تقویت کنیم. درست مانند اینکه شیک های پروتئینی می توانند ابزار مفیدی برای کسانی باشد که به دنبال عضله سازی هستند، کراتین به عنوان یک پروتئین ترمیم کننده قسمت بیرونی ساقه مو عمل می کند. درمان کراتینه را در ادامه بشناسید.

ایده درمان کراتینه می‌تواند احساس راحتی و امنیت را برای برخی برانگیزد، یا برای کسانی که ناآشنا هستند یا داستان‌هایی از درمان‌های اشتباه شنیده‌اند، ترس از پردازش شیمیایی ایجاد می‌کند. حتی شاید جایی در وسط فرود بیایید. با این حال ممکن است در مورد این دسته احساس کنید، ما اینجا هستیم تا همه چیز را بیان کنیم و 411 کامل را به شما ارائه دهیم، از جمله در مورد اینکه آیا درمان کراتینه در خانه ایده خوبی است یا خیر.

به خواندن ادامه دهید تا افکار آرایشگران را در مورد درمان های کراتینه و اینکه آیا انجام آن ها در خانه شما بی خطر است یا خیر.

درمان های کراتینه چیست؟

Sirsa Ponciano، آرایشگر سرمقاله، که بیشتر با نام Sirsa شناخته می شود، توضیح می دهد: “درمان کراتینه یک فرآیند نیمه دائمی است که در آن یک محلول پروتئینی در تارهای مو مهر و موم می شود.” نکته اصلی استفاده از کراتینه درمانی برای موهای شما این است که برای شروع به اندازه کافی پروتئین لازم را از دست داده است. جکسون سیموندز، آرایشگر مو، می‌گوید: «درمان کراتینه فیبر و پروتئین کراتینه را به موهایی که فاقد آن چیزها هستند تزریق می‌کند.

سیرسا به ما می گوید که هنگام مقایسه فرآیند کراتینه با نحوه عملکرد ژل مانیکور و اینکه چگونه “ژل با نور UV روی ناخن خشک می شود”، پروتئین ها در هر درمان کراتینه به طور مشابه در ساقه مو “درمان” می شوند. گرمایی که از یک اتو صاف، بخش به بخش اعمال می شود.” این مهر و موم مجدد جزئیات او مسئول پوشش شیشه ای است که امضای اکثر نتایج کراتینه است.

با گذشت زمان، موهای ما، مانند پوست ما، پیر می شوند. می تواند خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد، وزتر شود، و/یا در برابر سایش و پارگی روزمره شما آسیب پذیرتر شود. تزریق کراتینه به مو می تواند برخی از این تغییرات را درمان کند و به دستیابی به تارهای قوی تر و قوی تر کمک کند.

فواید درمان کراتینه

درمان‌های کراتینه برای صاف‌تر کردن موها و افزایش درخشندگی عمده شناخته شده‌اند. سیموندز به ما می‌گوید که چه بخواهید موخوره‌ای کمتر، خشک شدن سریع در هوا، یا درخشندگی بالا داشته باشید، درمان کراتینه می‌تواند همه اینها را ارائه دهد زیرا اساساً کوتیکول‌های صاف‌تری را به شما می‌دهد تا این نوع نتایج را به دست آورید.

سیرسا به ما می‌گوید: «درمان‌های کراتینه نیاز به یک ظاهر طراحی گرما را اغلب کاهش می‌دهد. ما می دانیم که استفاده روزانه از گرما می تواند منجر به شکستگی و شکنندگی شود، بنابراین اگر از استفاده مکرر از ابزار حرارتی هستید، درمان کراتینه می تواند گزینه ملایم تری برای رشته های شما باشد. به عنوان یک امتیاز، پرداختی که از درمان کراتینه دریافت می‌کنید، تلاش‌های روزانه شما را برای استایل کردن بسیار کمتر می‌کند.

Sirsa می‌گوید: «اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می‌کنید، می‌توانید از این نوع کاهش موخوره نیز بهره‌مند شوید، و اکنون فرمول‌های جدید زیادی وجود دارد که برای فرها عالی عمل می‌کنند. درمان های کراتینه برای موهای مجعد برای کاهش وز و صاف کردن موها بدون خلاص شدن از بدن و بافت آن بهینه شده است. سیموندز به ما می‌گوید: «بسته به فرمول و زمان فرآیند، می‌توانید از درمان کراتینه برای کاهش حجم یا صاف کردن مو استفاده کنید، اما اگر این هدف شما نیست، «لزوماً مجبور نیستید».

درمان کراتینه
درمان کراتینه

عوارض جانبی درمان های کراتینه

سیموندز توصیه می‌کند در مورد درمان‌های کراتینه از رویکرد “کمتر است بیشتر” استفاده کنید و بیان می‌کند که اشکال بالقوه اصلی پردازش بیش از حد است. در نهایت، نگرانی(های) مشابهی مانند هر درمان شیمیایی وجود دارد، زیرا فرکانس بالای درمان می تواند باعث آسیب شود. سیموندز به ما می گوید: «بیشترین درمان کراتینه ای که در یک سال تقویمی برای هر مشتری انجام می دهم، سه ماهه است، “اما صادقانه بگویم، برای اکثر مردم هر شش ماهه کافی است و [درمان] باید در زمان‌های استراتژیک انتخاب شده سال انجام شود. اگر از این توصیه ها تجاوز کنید، بسته به نوع موی شما، تغییرات مختلفی در طول زمان ممکن است رخ دهد. Sirsa توضیح می دهد: “من دیده ام که الگوهای فر را از هر دوی این کارها در طول سال ها به طور مکرر انجام می دهند یا از انجام نادرست تغییر می دهد.”

کاربرد نادرست یکی دیگر از موضوعات مهم نگرانی است. Sirsa به ما می گوید: «اگر گرمای بیش از حد اعمال شود، این اتفاق می افتد. پروتئین بیش از حد می تواند باعث شکستگی مو شود، همانطور که پروتئین بسیار کم می تواند باعث شکستگی مو شود. اگر برنامه با دقت انجام نشود، سیموندز در مورد همپوشانی هشدار می دهد، تقریباً مانند یک پردازش رنگ دوگانه. این به سادگی برای مو بیش از حد قابل رسیدگی است. اولیویا کازانووا، یکی از مالکان سالن IGK هشدار می‌دهد: «درمان‌ها می‌توانند رنگ شما را بسیار برنجی کنند. او توضیح می دهد که رفع این مشکل به خصوص بعد از کراتینه سخت است زیرا کوتیکول مو محکم تر بسته شده است.

همه اینها نشان می دهد که مراقبت حرفه ای در اینجا از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به طور مرتب موهای خود را رنگ می کنید، از متخصص رنگ خود در مورد درمان های کراتینه راهنمایی بخواهید. و اگر به اندازه کافی جرات دارید که تصمیم بگیرید این را در خانه امتحان کنید، دستورالعمل های زیر برای حفظ سلامت موهای شما کاملاً کلیدی هستند.

در خانه در مقابل درمان کراتینه سالن

از آنجایی که هر فرآوری شیمیایی خطرات بالقوه جبران ناپذیری را به همراه دارد، قابل درک است که چرا همه کارشناسان ما می گویند که ایمن ترین گزینه درمان کراتینه شما در سالن است. اما با نگهداری منظمی که لازم است، نگهداری می تواند بسیار گران باشد. سیرسا که توصیه می‌کند هر سه ماه یک‌بار این درمان را انجام دهید، می‌گوید: «هزینه متوسط ​​درمان کراتینه در اینجا در نیویورک [تقریباً] دویست دلار است. سیموندز اشاره می کند که قیمت بسته به منطقه و سالن می تواند بسیار متفاوت باشد و از 125 تا 700 دلار متغیر باشد.

با این حال، گزینه های درمان کراتینه در خانه وجود دارد و برخی از آنها مزایایی دارند که ارزش در نظر گرفتن دارند. Sirsa می گوید: «بسیاری از آنها فاقد مواد شیمیایی مانند فرمالدئید هستند. او کیت های GK Hair (114 دلار) را توصیه می کند، که بدون ظلم هستند و همه چیزهایی را که برای یک درمان DIY نیاز دارید ارائه می کنند. و در حالی که آنها به اندازه نمونه های سالنی قوی نخواهند بود، درمان های کراتینه در خانه روشی ارزان تر برای به دست آوردن آن سطح صاف و براقی است که بسیاری برای شروع کراتینه به دنبال آن هستند. اگر هدف اصلی شما یک روکش صاف یا درخشش و وضوح بیشتر است، این جایگزین‌ها راه بسیار خوبی برای رفتن هستند. با این حال، اگر به دنبال تأثیرگذاری بیشتر هستید، مانند تغییر بافت مو از حالت موج دار یا مجعد به کاملاً صاف، باید به دنبال جوانب مثبت برای فرمول های درجه بالاتر باشید.

برای کمک به ماندگاری طولانی‌تر درمان، سیرسا توصیه می‌کند که به دفعات کمتر از شامپو بشویید و از هرگونه شامپو یا نرم‌کننده‌ای که دارای سولفات، کلرید سدیم یا پارابن است خودداری کنید: “این مواد می‌توانند کراتین را به سرعت از موهای شما پاک کنند.” یک گزینه خوب شامپو تعمیر ساختار ماریا نیلا (32 دلار) است.

نحوه انجام درمان های کراتینه در خانه

هر کیت خانگی که امتحان کنید همراه با دستورالعمل است و پیروی کامل از این موارد کلیدی برای گرفتن بهترین نتایج است. همچنین، قبل از انجام هر گونه تلاش انفرادی، یک مشاوره حرفه ای برای اطمینان از اینکه به طور ناخواسته به موهای خود آسیب نرسانید (به یاد داشته باشید، مشاوره معمولاً رایگان است و نیازی به انجام حضوری نیست اگر شما مرتباً همان استایلیست را می بینید). همه متخصصان ما در توصیه‌های خود برای حفظ کراتینه‌های حرفه‌ای متحد بودند، اما اگر کار را به دست خود می‌گیرید، یک ایده کلی از کاری که باید انجام دهید به شرح زیر است.

آنچه شما نیاز دارید

. شامپو شفاف کننده

. سشوار

. اتو تخت

. شانه مقاوم در برابر حرارت

. کاسه و برس کاربرد

. دستکش

موهای خود را شامپو کنید: با تمیز کردن کامل موهای خود شروع کنید، در حالت ایده آل از یک شامپوی شفاف کننده برای از بین بردن تجمعات و اطمینان از شروع درمان با یک بوم تمیز استفاده کنید.

استفاده از محصول: برای اولین بار، باید محصول را طبق دستورالعمل از ریشه تا انتها توزیع کنید. اگر در حال لمس کردن هستید، فقط باید ریشه ها را بپوشانید.

بگذارید بماند: این درمان را به مدت 30 دقیقه یا مدت زمان توصیه شده توسط دستورالعمل یا آرایشگرتان روی موهایتان بگذارید.

کاملاً آبکشی کنید: حتماً موهای خود را حداقل ده دقیقه آبکشی کنید تا مطمئن شوید که محلول کاملاً خارج شده است. در این مرحله فقط از آب با دمای اتاق استفاده کنید.

از ابزارهای حرارتی استفاده کنید: قبل از استفاده از اتو صاف روی هر قسمت، حداقل سه بار در حالت بالا، موهای خود را کاملا خشک کنید. باز هم، شما می خواهید به دستورالعمل های خاصی که با محصول یا از آرایشگر خود دریافت کرده اید، تکیه کنید.

قبل از شستن موهای خود صبر کنید: قبل از بازگشت به برنامه شامپوی معمولی خود، به درمان کامل 48 تا 72 ساعت یا مدت زمان تعیین شده در دستورالعمل محصول خود بدهید.

نظر نهایی

درمان‌های کراتینه مزایای بالقوه زیادی دارند، به خصوص اگر موهای شما قابل کنترل نیستند یا تمایل دارید مرتباً موهایتان را گرم کنید. کاربرد اولیه احتمالاً بهتر است به متخصصان سپرده شود، اما هنوز هم برخی از گزینه‌های ایمن درمان کراتینه خانگی وجود دارد که ارزش آن را برای نگهداری یا با راهنمایی آرایشگر شما دارد. در مجموع، ما می گوییم که مزایای آن بیشتر از خطرات است، و یک مشاوره دوستانه می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد برنامه ای کمک کند که نیازهای مو و سبک زندگی شما را برآورده کند.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس