6 ابزار آنلاین رایگان برای افزایش امنیت در اینترنت

92
0
ابزار آنلاین رایگان برای افزایش امنیت در اینترنت

آیا به دنبال ارتقای امنیت اینترنت خود هستید؟ در این مقاله 6 ابزار آنلاین رایگان برای افزایش امنیت در اینترنت معرفی شده است که می توانید به راحتی از آنها برای افزایش امنیت خود استفاده کنید.

با توجه به اینکه رسانه‌های اجتماعی، سرویس های تحویل غذا، خدمات پرداخت و بانکی، آموزش، بازی‌های آنلاین و حتی کار به صورت آنلاین انجام می‌شوند، بیشتر افراد جامعه بدون دسترسی به اینترنت نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

خبر خوب و خوشحال کننده این است که اینترنت آنقدر ارزان و در دسترس است که اکثر افراد به آن دسترسی دارند. خبر بد این است که افرادی مانند بچه‌ها، سالمندان و افراد زودباور، بهترین طعمه برای کلاهبرداران هستند.

اگر نمی دانید چگونه از خود و اطلاعاتتان در اینترنت محافظت کنید، اما قصد دارید قدمی در این مسیر بردارید، در ادامه شش ابزار امنیتی آنلاین برای ارتقای امنیت آنلاین آورده شده است.

1. ابزار آنلاین رایگان برای افزایش امنیت در اینترنت: haveibeenpwned

haveibeenpwned
haveibeenpwned

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که آیا اکانت شما هک شده است یا در خطر هک شدن قرار دارد یا خیر؟ یک راه ساده برای اطلاع از این موضوع استفاده از یک ابزار آنلاین به نام Haveibeenpwned است.

این سایت وب‌سایت‌ها، سرویس‌های آنلاین و پایگاه‌های اطلاعاتی را اسکن می‌کند و سپس به شما می گویند که آیا سایت مورد نظر دارای هرگونه نقض اطلاعات (دسترسی به داده هایی که اجازه ندارند) است یا خیر.

بسیاری از این نقض‌ها شامل اطلاعات ورود هزاران یا میلیون‌ها حساب شخصی است که حتی ممکن است شامل حساب شما نیز جزیی از آنها باشد.

استفاده از وب سایت haveibeenpwned آسان است. شما به سادگی آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را ارائه می کنید و گزینه pwned? را انتخاب می کنید. سپس سایت لیستی از حساب هایی را که با استفاده از ایمیل یا شماره تلفن ارائه شده ایجاد کرده اید به شما نشان می دهد. در اینصورت خواهید دید که آیا حساب شما در معرض خطر است یا اینکه آیا قبلا مورد سواستفاده قرار گرفته است یا خیر.

2. افزایش امنیت در اینترنت با VirusTotal

VirusTotal
VirusTotal

دانلود هر گونه فایل یا نرم افزار از سایت های غیر رسمی می تواند خطرناک باشد. هر کسی که نیت خرابکارانه ای داشته باشد می تواند به راحتی فایل ها را با انواع بدافزارهای مخرب آلوده کند و آنها را در مکان های مختلف آپلود کند تا مردم دانلود کنند.

یک راه آسان برای اینکه بدانید فایلی که می‌خواهید دانلود کنید ایمن است یا نه، استفاده از یک ابزار امنیتی آنلاین به نام VirusTotal است. این سایت لینک ها یا فایل‌های وب را اسکن می‌کند و شما می توانید با استفاده از نتایج آن تصمیم بگیرید.

3. ابزار آنلاین رایگان برای افزایش امنیت در اینترنت: PGP Tool

PGP Tool
PGP Tool

آیا به دنبال راه پیشرفته تری برای رمزگذاری پیام های خود هستید؟ PGP Tool یک ابزار رمزگذاری سریع و آسان است که به شما امکان می‌دهد پیام‌ها را بصورت آنلاین تولید، رمزگذاری و رمزگشایی کنید. با یک لایه رمزگذاری اضافی، می‌توانید مطمئن شوید که پیام‌هایتان محافظت می‌شوند.

ابزار PGP از فناوری PGP (Pretty Good Privacy) با کلید خصوصی و عمومی استفاده می کند. یک کلید عمومی پیام ها و فایل ها را رمزگذاری می کند، در حالی که کلیدهای خصوصی فایل های رمزگذاری شده را رمزگشایی می کنند.

ابتدا باید یک جفت کلید ایجاد کنید. یک جفت کلید خصوصی و عمومی به شما امکان می دهد فایل ها و پیام ها را رمزگذاری و رمزگشایی کنید.

هنگامی که جفت کلید ایجاد شد، کلید خصوصی را به گیرنده می فرستید (اگر این کار را در دستگاهی دیگر انجام دهید بهتر است) سپس پیام را با استفاده از کلید عمومی رمزگذاری کنید. پس از رمزگذاری پیام، می توانید آن را به هر سرویس پیام رسانی آنلاینی که ترجیح می دهید ارسال کنید. سپس گیرنده از کلید خصوصی برای رمزگشایی پیام استفاده می کند.

4. ابزار آنلاین رایگان برای افزایش امنیت در اینترنت: KB SSL Enforcer

KB SSL Enforcer
KB SSL Enforcer

اگر تا به حال به URL مرورگر خود دقت کرده باشید، باید HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) را در همان ابتدای آدرس مشاهده کنید. این نشان می‌دهد که وب‌سایت دارای گواهی SSL است، بنابراین تمام داده هایی که به وبسایت وارد و خارج می‌شوند رمزگذاری می‌کند. با رمزگذاری داده‌های شما، بسته‌های داده به سرقت رفته برای هکرها بلا استفاده می‌شوند.

اگرچه وب سایت های محبوب و پربازدید در حال حاضر HTTPS را در وب سایت های خود اعمال می کنند، اما همچنان بسیاری از وب سایت ها هنوز این پروتکل را اجرا نمی کنند. برای اطمینان از اینکه فقط در وب‌سایت‌های ایمن هستید، KB SSL Enforcer را نصب کنید. KB SSL Enforcer یک برنامه افزودنی مرورگر اپن سورس است که هر بار که وارد وب می شوید اتصالات ایمن را پیاده سازی می کند.

5. افزایش امنیت در اینترنت با DuckDuckGo

DuckDuckGo
DuckDuckGo

معمولا سؤالات جستجوشده، بازدید های سایت و حتی اطلاعات کاربر توسط موتور جستجوی شما ردیابی می شود. شرکت های بزرگی مانند گوگل ادعا می کنند که داده های جمع آوری شده تنها برای بهبود تجربه مرور کاربران استفاده می شود. ولی حتی اگر این ادعا هم درست باشد، راه های زیادی وجود دارد که هکرها می توانند از سیستم سوء استفاده کنند و از آن برای دریافت داده های شما استفاده کنند.

اگر نمی‌خواهید ریسک کنید، DuckDuckGo  سطح دیگری از امنیت را برای شما فراهم می‌کند. مزایای دیگری نیز دارد که توسط DuckDuckGo ارائه می شود، مانند ارائه نتایج جستجوی یکنواخت و جست وجوی بدون آگهی.

6. ابزار آنلاین رایگان برای افزایش امنیت در اینترنت: ToSDR

ToSDR
ToSDR

Terms of service, terms of use, terms and conditions: هر چه که بنامید، اکثر وب سایت ها باید قوانین و مقرراتی را که در سایت اجرا می کنند عنوان کنند. این عبارات می توانند به همان اندازه بی ضرر باشند که «شما مالکیت یا داده های خود را حفظ می کنید» و به همان اندازه خطرناک که «این سرویس می تواند داده های شما را ذخیره کند، چه حساب کاربری داشته باشید یا نداشته باشید».

در صورت بروز هرگونه مشکل حقوقی که ناشی از چگونگی استفاده سایت از اطلاعات بازدیدکنندگان باشد، اکثر سایت‌های محبوب باید شرایط خدمات خود را برای محافظت از مالکان ارائه کنند. مشکل بزرگ این است که این قوانین بسیار طولانی هستند، خواندن آنها سخت است و کمتر دیده می شوند.

برای اینکه خواندن این اطلاعات برای شما راحت باشد، افزونه‌ای به نام ToSDR (Terms of Service Didn’t Read) در صورتی که سایتی که بازدید می‌کنید دارای شرایطی باشد که با آن موافق نیستید، به‌طور خودکار به شما اطلاع می‌دهد.

اگر واقعاً حوصله خواندن هیچ یک از اصطلاحات را ندارید (که قابل درک است و یک معضل فراگیر می باشد)، برنامه افزودنی همچنین دارای یک سیستم درجه بندی است که می توانید برای تعیین اینکه آیا این سایت قابل اعتماد است یا خیر از آن استفاده کنید.

بالاترین امنیتی که می توانید داشته باشید

با وجود پروتکل‌های امنیتی بسیاری که از طریق اینترنت پیاده‌سازی شده‌اند، هک کردن حساب شما به سادگی آنچه در فیلم‌ها میبینید نیست.

هک یک بازی با اعداد است. با وجود تمام اقدامات امنیتی از بین میلیاردها نفری که در اینترنت وقت گذرانی می کنند، برخی بالاخره در دام می افتند. شما باید بدانید که اگر به همه چیز در اینترنت اعتماد داشته باشید، هیچ پروتکل امنیتی نمیتواند شما را نجات دهد. برای اینکه امنیت خود را در فضای اینترنت به میزان قابل توجهی افزایش دهید، باید در هنگام بازدید از سایت ها، کلیک بر روی لینک ها و دانلود فایل ها تردید داشته باشید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس