اندروید 14 از اتصال ماهواره ای پشتیبانی می کند و Android Beam حذف خواهد شد

32
0
اندروید 14 از اتصال ماهواره ای پشتیبانی می کند

یک هفته پیش T-Mobile و SpaceX شراکتی را آغاز کردند که طی آن، اقدامی فراهم می کنند تا گوشی های هوشمند بتوانند مستقیماً به ماهواره ها متصل شوند. این قابلیت توسط ماهواره های Starlink V2 آینده پشتیبانی می شود و با گوشی های همراه موجود نیز کار می کند زیرا از یک باند در طیف PCS بهره‌مند خواهد شد. اندروید 14 از اتصال ماهواره ای پشتیبانی می کند!

هیروشی لاکهایمر، معاون پلتفرم‌ ها و اکوسیستم ‌های گوگل، در توییتر اعلام کرد که این شرکت در حال کار بر روی ایجاد پشتیبانی ارتباط ماهواره ‌ای در نسخه بعدی اندروید (نسخه 14) است. اگرچه سخت ‌افزارهای رادیویی موجود در گوشی های همراه فعلی از این قابلیت برخوردار هستند، اما هنوز مشخص نیست که برای سهولت کار باید یک به روز رسانی صورت بگیرد یا خیر، به عبارتی، هنوز مشخص نیست که آیا گوشی‌ های Android 13 می ‌توانند از شبکه ماهواره ‌ای استفاده کنند یا اندروید 14 مورد نیاز است؟.

هیروشی لاکهایمر در تاریخ سپتامبر 2022 در حساب توئیتر خود نوشت :

حتی فکر کردن به این که کاربران گوشی های همراه با اتصال به ماهواره ها چه تجریباتی کسب خواهند کرد عجیب است. زمانی که G1 در سال 2008 مورد استفاده قرار می گرفت، کار کردن با G + Wifi3 برای خیلی ها سخت بود، جال به این فکر کنید که در آینده نزدیک می توانیم به ماهواره ها متصل شویم! ما خوشحال هستیم که می توانیم با شرکای خود در راستای فعال کردن همه این قابلیت ها در نسخه بعدی اندروید همکاری کنیم !

انتظار می رود T-Mobile و SpaceX آزمایش بتا ماهواره جدید را در اواخر سال 2023 ، یعنی تقریباً زمانی که اندروید 14 عرضه می شود، آغاز کنند. استفاده از این قابلیت در ابتدا ایالات متحده را پوشش خواهد داد، اما شرکت ها قصد دارند به زودی این خدمات را در دسترس کل جهان قرار دهند.

البته موردی که باید در نظر بگیرید این است که قطعاً عملکرد سیستم با سرعت 2 تا 4 مگابیت در ثانیه و در هر منطقه سلولی، کند خواهد بود، اما این سرعت برای صدها هزار پیام متنی کافی است و علاوه بر پیامک ساده، از MMS و حتی برنامه ‌های پیام ‌رسان مختلف نیز توسط آن پشتیبانی می‌ شود. همچنین در آینده پشتیبانی از تماس‌ های صوتی و حتی داده ‌های گوشی همراه نیز اضافه خواهد شد، این سرویس باید پهنای باند کافی برای 1-2000 تماس صوتی داشته باشد که در مواقع اضطراری و در مناطق دورافتاده عملکرد خوبی را ارائه دهد.

با آمدن اندروید 14 بالاخره اندروید Beam حذف خواهد شد. اندروید Beam ویژگی است که آخرین بار در اندروید 10 در دسترس بود، اما چند سال بعد از آن برای توسعه دهندگان اندرویدی که هنوز می‌ خواستند از آن استفاده کنند، باقی ماند. حالا با آمدن نسخه 14 اندروید، این ویژگی به طور کامل از اندروید حذف خواهد شد.

گوگل به عنوان جایگزین آن، Nearby Share خود را معرفی کرده است. با این حال، از آنجایی که Nearby Share بخشی از AOSP نیست، توسعه دهندگان اندروید، انگیزه زیادی برای استفاده از آن ندارند. در واقع، بزرگترین برندهای اندرویدی به Mutual Transfer Alliance پیوستند که به عنوان یک راه حل جایگزین برای انتقال داده محلی طراحی شده است.اندروید 14 از اتصال ماهواره ای پشتیبانی می کند!

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس