بررسی Logitech Astro A50 X

274
0
بررسی Logitech Astro A50 X

در 10 سال گذشته، سری Astro A50 یکی از اصلی ترین هدفون های بازی بوده است. آخرین نسخه در این مجموعه – Astro A50 X – به‌روزرسانی قابل توجهی را داشته است.  بررسی Logitech Astro A50 X را در ادامه بخوانید.

 با قیمت 380 دلار، دارای یک ویژگی پیشگامانه است: می‌تواند به طور همزمان به هر دو کنسول پلی استیشن و ایکس باکس متصل شود. این ویژگی آن را به گزینه ای جذاب برای گیمرهایی که هر دو کنسول را دارند تبدیل می‌کند. همچنین دارای اتصال بلوتوث و صدای قابل تنظیم است که به شما امکان می‌دهد در حین بازی تمام جزئیات را بشنوید. 

 این هدست گیمینگ گران است، اما سطح جدیدی از سرگرمی را به بازی هایی که من تا به حال تجربه نکرده ام، می‌بخشد. 

 لاجیتک Astro A50 X 

 هدست Astro A50 X با داشتن صدای عالی، اتصال همزمان پلی استیشن و ایکس باکس، طراحی راحت و در عین حال شیک لاجیتک، گزینه ای گران قیمت اما فوق العاده برای گیمرها است. 

 دارای میکروفون 

 سازگاری با: ایکس باکس، پلی استیشن، ویندوز، مک 

 لوازم جانبی: هدست بی‌سیم A50 X، ایستگاه پایه A50 X HDMI، کابل USB-A به USB-C، کابل کمبو برق USB-C، آداپتور AC + سر دوشاخه، کارت فعال سازی Dolby Atmos 

 نام تجاری: لاجیتک 

 عمر باتری: 24 ساعت 

 پاسخ فرکانس: 20-20000 هرتز 

 نوع شارژ: داک شارژ، پورت شارژ سیمی USB-C 

 پاسخ فرکانس میکروفون: 60-20000 هرتز 

 مزایا: 

 داک می‌تواند به رایانه شخصی، پلی استیشن و ایکس باکس متصل شود و جابجا شود 

 کیفیت صدای باورنکردنی و میکروفون مناسب 

 سوئیچ HDMI 

 عمر باتری درخشان 

 معایب: 

 خیلی گران قیمت 

 کنسول ها باید نزدیک به هم باشند 

 طراحی – زیبایی آشنا و در عین حال محکم 

طراحی A50 X شباهت زیادی به مدل قبلی خود، A50 دارد و هدست و پایه آن زیبایی مشابهی دارند. چه در رنگ سیاه و چه سفید، گوشی های سبک Astro که به قطب های فلزی معلق متصل شده اند، A50 X را فوراً قابل تشخیص می‌کنند. اگرچه طراحی تغییر چندانی نکرده است، اما کیفیت ساخت ستودنی است. 

 ایرپدها مانند هدست A50 هستند: مغناطیسی، پارچه ای و در عین حال کاملاً قابل تنفس. این باعث می‌شود که صدای زیادی به ایرپدها وارد شود، اما میزان قابل قبولی نیز از آن خارج می‌شود. اگر می‌خواهید آنها را با ایرپدهای دیگر جایگزین کنید، می‌توانید. اما آنها فوق العاده دنج هستند. با پوششی از همان مواد مخملی، می‌توانید به راحتی A50 X را برای مدت طولانی بدون احساس ناراحتی استفاده کنید. 

با قابلیت تنظیم کامل، می‌توانید هدست را بگیرید، بچرخانید و خم کنید. نمی‌دانم چگونه این کار را انجام می‌دهد، اما در کل جنسش فوق العاده است. جدا از اینکه A50 X نسبت به سایر هدست های گیمینگ کمتر شکننده است، یک همراه عالی برای عینکی ها است. قابلیت تنظیم به معنای فشار کمتری در اطراف شقیقه های شماست و به شما امکان می‌دهد هدست را متناسب با شکل و اندازه سر خود خم کنید. 

 گوشواره سمت چپ دارای یک میکروفون بوم منعطف است، همه پورت ها و کنترل ها به راحتی در گوشی سمت راست قرار دارند. در اینجا، می‌توانید به راحتی گزینه های مختلف مانند جابجایی بین صدا و بازی، افزایش/کاهش صدا، دستگاه و غیره را پیمایش کنید. اگر ترجیح می‌دهید از ایستگاه پایه بی‌سیم ارائه شده استفاده نکنید، می‌توانید به پورت USB-C برای شارژ سیمی دسترسی داشته باشید. 

 ایستگاه پایه که هم به عنوان شارژر و هم فرستنده عمل می‌کند مهم ترین ارتقا در A50 X است که امکان اتصال همزمان به رایانه شخصی، پلی استیشن و ایکس باکس را فراهم می‌کند. در زیر هدست، سه کنتاکت شارژ فلزی پیدا خواهید کرد که وقتی آن را در ایستگاه پایه قرار می‌دهید، اتصال ایجاد می‌کنند. LED هنگام شارژ به رنگ نارنجی است، که بسیار مفید است. زیرا قرار دادن هدست در حین شارژ کردن تا وقتی که عادت کنید کمی دشوار است. 

در قسمت جلویی ایستگاه پایه به راحتی می‌توانید چهار LED را ببینید که میزان باتری هدست را نشان می‌دهد. LED دیگری نشان می دهد که هدست به کدام دستگاه متصل است. 

 مجموعه ای از درگاه های USB-C را در پشت دستگاه خواهید دید که هر کدام با یک درگاه HDMI جفت شده‌اند. اینها برای اتصال به ایکس باکس، پلی استیشن و رایانه شخصی هستند. اگر با A50s آشنایی دارید، متوجه خواهید شد که این پیکربندی جدید ورودی 3.5 میلی‌متری aux، ورودی و خروجی صوتی نوری و پورت USB-A را حذف می‌کند. 

 اتصال – یک شگفتی تکنولوژیک 

 اتصال A50 X یک ویژگی برجسته است که امکان ادغام یکپارچه با رایانه شخصی، پلی استیشن و ایکس باکس را به طور همزمان فراهم می‌کند. پنل پشتی ایستگاه پایه محل سه پورت USB-C است که با پورت های HDMI که برای هر کنسول مناسب است، جفت شده اند. راه اندازی آن برای بازی های رایانه ای بسیار ساده است. کابل USB-C / Power Combo را به درگاه USB رایانه شخصی داک وصل کنید و اطمینان حاصل کنید که کابل USB-C و آداپتور برق همراه آن متصل هستند. 

 اگر می‌خواهید از A50 X را برای بازی های کنسولی استفاده کنید، فرآیند زنجیره ای HDMI کمی پیچیده است. با این حال، پس از پیکربندی، هدست تجربه بدون دردسر را در پلتفرم های مختلف ارائه می‌دهد. ایستگاه پایه به عنوان یک سوئیچ HDMI عمل می‌کند و راه اندازی کابل را ساده کرده و پورت های HDMI را در تلویزیون آزاد می‌کند. 

 برای جلوگیری از گیج شدنتان در حین راه اندازی، در اینجا چند نکته داریم که بهتر است دنبال کنید: 

 ایستگاه پایه را در یک مکان مرکزی در نزدیکی تنظیمات بازی خود قرار دهید. 

 ایستگاه پایه را با استفاده از آداپتور برق ارائه شده و کابل ترکیبی USB-C به منبع برق وصل کنید. 

 کابل HDMI را از پلی استیشن/ایکس باکس خود به یکی از درگاه های HDMI با برچسب PlayStation/Xbox در پشت ایستگاه پایه وصل کنید. 

 کابل USB را از PlayStation/Xbox خود به درگاه USB-C مربوطه در پشت ایستگاه پایه وصل کنید. 

 خروجی HDMI را از ایستگاه پایه به تلویزیون یا نمایشگر خود با استفاده از کابل HDMI 2.1 وصل کنید. 

 کنسول پلی استیشن و ایکس باکس خود را روشن کنید. 

 در هدست Logitech Astro A50 X، از دکمه دستگاه برای تعویض بین پلی استیشن و ایکس باکس استفاده کرده و کنسول مورد نظر را انتخاب کنید. 

 شما باید از دکمه دستگاه در هدست Logitech Astro A50 X برای تعویض بین منابع صوتی پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه شخصی استفاده کنید. A50 X صدای بازی را از فید HDMI گرفته و اتصال USB عملکردهای چت صوتی را انجام می‌دهد. ایستگاه پایه هر دو منبع صوتی را در هدست ترکیب می‌کند. 

پس از اتصال، جابجایی بین کنسول یا رایانه آسان است. فقط انتخاب کنید که از کدام دستگاه استفاده می‌کنید، و آن را در اختیار دارید. مسلماً، این تنظیمات ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما اگر در یک اتاق همزمان از رایانه و دو کنسول متفاوت استفاده کنید، نیازی به هدست مجزا برای هر دستگاه ندارید. می‌توانید به راحتی بین آنها سوئیچ کنید. 

 کیفیت صدا – Dolby Atmos و کیفیت میکروفون چشمگیر 

 A50 X از طیف وسیعی از پلتفرم ها از جمله ویندوز، مک، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری X/S پشتیبانی می‌کند. قابل ذکر است که شامل مجوز Dolby Atmos for Headphones برای رایانه های شخصی ویندوز و ایکس باکس می‌شود و در عین حال از ویژگی صوتی سه بعدی پلی استیشن 5 نیز بهره می‌برد. 

 اتصال بلوتوث تطبیق پذیری را اضافه می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد هدست را به تلفن های هوشمند یا سایر دستگاه های سازگار با بلوتوث متصل کنند. 

 به وضوح برچسب گران قیمت به پیشانی A50 X خورده، که ویژگی ها دقیقاً مشخص می‌کنند که چرا اینطور است. اگر روی A50 X سرمایه گذاری کنید، می‌توانید هر هدفون یا هدست دیگری را برای کنسول ها، رایانه های شخصی بازی، تلفن و غیره خود کنار بگذارید. 

 برای کاربرانی که می‌خواهند صدای خروجی از A50 X را تغییر دهند، لاجیتک نرم افزار G Hub 10 باند EQ را برای سفارشی سازی صدا ارائه می‌دهد. این نرم افزار بصری است و می‌توانید برنامه را برای iOS/Android نیز دانلود کنید. 

 با این حال، اشکال واضح در اینجا، عدم وجود گزینه های زیاد برای میکروفون است. گرچه میکروفون همان سطح سفارشی سازی موجود در سایر هدست های لاجیتک را ندارد، اما عملکرد آن چشمگیر است و آن را برای چت صوتی و استریم معمولی مناسب می‌کند. 

 قابلیت تنظیم و شفافیت میکروفون باعث می‌شود که ارزش آن را در نظر بگیرید. ممکن است فاقد گزینه های سفارشی سازی گسترده باشد، اما عملکرد پیش فرض رضایت بخش است. 

 این هدفون مجهز به درایورهای گرافن 40 میلی‌متری لاجیتک است که تجربه صدایی کامل و فراگیر را ارائه می‌کند. همچنین کیفیت صدا را افزایش داده و صدایی متعادل تر و واضح تر از مدل قبلی خود ارائه می‌دهد. 

 گیمینگ – صدای فراگیر و دقت فضایی 

عملکرد صوتی A50 X یک ویژگی برجسته است که باس قدرتمند، میانه های واضح و ارتفاع های دقیق را ارائه می‌دهد. تا حالا نمی‌دانستم هنگام بازی چه چیزی را از دست می‌دهم. همیشه تصور می‌کردم صدایی که می‌شنوم به اندازه کافی مناسب است، اما هنگام امتحان چند بازی با استفاده از Astro A50 X، مات و مبهوت شدم. 

 Spatial audio فوق العاده است. برای آزمایش آن، با اکراه Fortnite را بارگذاری کردم. با این حال، توانایی ضربه زدن به رد پای بازیکنان دیگر، بارگیری مجدد اسلحه ها و دانستن اینکه دقیقاً از کجا می‌آیند، برگ ریزان بود!  تمام جزئیات برجسته شده بودند – حتی صدای زمین های مختلف – این تجربه را برای اولین بار داشتم. 

 آزمایش با موسیقی همچنین صدای متعادلی را نشان داد، بدون نویز حتی در حداکثر سطح صدا. باس ضربه ای بود، با اوج های دقیق که اغلب گم می‌شوند. 

 قابلیت های Spatial audio در بازی خود را نشان می‌دهد و تجربه ای فراگیر با تصویربرداری جهت دار ارائه می‌دهد. نوع بازی فرقی ندارد، هدست کیفیت صوتی فوق العاده ای را ارائه می‌کند و قدرت خود را به نمایش می‌گذارد. 

 یک سرمایه گذاری ممتاز 

 Logitech G Astro A50 X یک هدست بازی عالی است که یک مزیت منحصر به فرد را برای گیمرهای چند کنسولی ارائه می‌دهد. قابلیت اتصال همزمان به پلی استیشن و ایکس باکس، در کنار عملکرد صوتی چشمگیر آن، قیمت بالای آن را توجیه می‌کند. فرآیند راه اندازی ممکن است کمی پیچیده باشد، اما راحتی و تطبیق پذیری که برای بازی های چند پلتفرمی به ارمغان می‌آورد، آن را به سرمایه گذاری ارزشمندی برای کسانی که هم کنسول و هم رایانه شخصی بازی دارند، تبدیل می‌کند. 

 عدم وجود پورت های خاص و قیمت بالا ممکن است برخی از کاربران را منصرف کند، اما بسته کلی و عملکرد Astro A50 X را به یک رقیب برتر در بازار هدست های بازی بی سیم تبدیل می کند. 

لاجیتک Astro A50 X 

 8/10 

 هدست Astro A50 X با داشتن صدای عالی، اتصال همزمان پلی استیشن و ایکس باکس، و طراحی راحت و در عین حال شیک لاجیتک، گزینه ای گران قیمت اما فوق العاده برای گیمرها است. 

 379.99 دلار در لاجیتک 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس