برنامه نویسی با هوش مصنوعی Copilot X گیت‌هاب

59
0
برنامه نویسی با هوش مصنوعی Copilot X

مایکروسافت همچنان درحال افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به محصولات مختلف خود است و در جدیدترین اقدام دستیار برنامه نویسی با هوش مصنوعی Copilot X را که در اختیار برنامه‌نویسان قرار دارد، به اپلیکیشن ترمینال ویندوز اضافه می‌کند.

برنامه نویسی با هوش مصنوعی Copilot X

این شرکت در پستی در وبلاگ توسعه‌دهندگان خود توضیح داد: «کاربران Copilot گیت‌هاب می‌توانند با استفاده از زبان طبیعی، از هوش مصنوعی در داخل خطوط استفاده کنند و با تجربه‌ای شبیه به یک چت به فرمان‌های پیشنهادی و توضیح خطاها دسترسی داشته باشند و حتی برخی کارها را به‌طور خودکار در ترمینال انجام دهند.»

عرضه کوپایلوت گیت‌هاب در ترمینال ویندوز صرفاً چند ماه پس از آن اتفاق می‌افتد که گیت‌هاب از این دستیار شبیه به ChatGPT برای کمک به کدنویسی و رفع خطاهای کدها رونمایی کرد. مایکروسافت می‌گوید کوپایلوت گیت‌هاب در سایر ابزارهای توسعه‌دهندگی این شرکت نظیر دیباگر WinDbg هم آزمایش می‌شود. WinDbg معمولاً برای دیباگ اپلیکیشن‌های مصرفی، درایور دستگاه‌ها و حتی خود ویندوز استفاده می‌شود.

اگر مایل به آزمایش دستیار هوش مصنوعی در ترمینال ویندوز هستید، باید به فهرست انتظار کوپایلوت گیت‌هاب وارد شوید تا این دسترسی برای شما فراهم شود.

مایکروسافت اولین‌بار در کمال تعجب توسعه‌دهندگان، در کنفرانس بیلد سال 2019 از ترمینال ویندوز رونمایی کرد. این ابزار خیلی زود در ویندوز 10 محبوب شد و این شرکت نهایتاً آن را به‌عنوان رابط خط فرمان پیش‌فرض ویندوز 11 انتخاب کرد. این اپلیکیشن حالا تقریباً جایگزین Command Prompt شده است و مایکروسافت هم رفته‌رفته قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کند.

این برنامه درحال‌حاضر از زبانه‌ها، تم‌های رنگی، تنظیمات سفارشی و پشتیبانی از رندرینگ متن و ایموجی با GPU پشتیبانی می‌کند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس