بهترین ماسک لب خانگی

34
0
بهترین ماسک لب خانگی

ماسک زدن یک مرحله‌ی مهم در روتین پوستی است. حتما تا به حال از ماسک‌های لایه‌ بردار و ماسک‌های آبرسان برای صورت استفاده کرده‌اید. اما یک مرحله مهم دیگر در روتین پوستی که ممکن است کمتر به آن توجه کرده باشید استفاده از ماسک لب است. در این پست به معرفی بهترین ماسک لب خانگی برای سلامت و زیبایی لب‌ها می پردازیم.

بهترین ماسک لب خانگی

ماسک لب مرطوب کننده

خشکی لب به خصوص در ماه‌های سرد سال منجر به ترک خوردن لب‌ها می‌شود. اگر لب‌های شما خشک است یعنی به خوبی آبرسانی نمی‌شود. حتی در صورت استفاده از بالم لب نیز ممکن است همچنان لب‌های شما خشک باشد. در این صورت بهتر است از ماسک آبرسان و مرطوب کننده‌ی لب استفاده کنید.

۱. ماسک لب عسل و روغن نارگیل

عسل و روغن نارگیل یک ماسک لب فوق‌العاده برای آبرسانی لب‌ها است. برای تهیه‌ی این ماسک لب به ۱ قاشق چای‌خوری عسل و ۱ قاشق چای‌خوری روغن نارگیل نیاز دارید. قبل از اینکه روغن نارگیل را با عسل مخلوط کنید، باید آن را نرم کنید. می‌توانید آن را به مدت ۱۵ ثانیه در مایکروویو قرار دهید یا در ظرفی روی اجاق گاز با حرارت ملایم حدود دو دقیقه بگذارید. پس از نرم شدن روغن نارگیل به راحتی آن را با عسل مخلوط کنید و روی لب‌های خود بمالید. این ماسک یک روش فوق‌العاده موثر برای کاهش خطوط و ترک‌های لب است. به مدت دو ماه از این ماسک استفاده کنید و نتیجه را ببینید.

۲. عسل و آووکادو

بهترین ماسک لب خانگی

این ماسک لب شبیه ماسک قبلی است اما به جای روغن نارگیل از آووکادو استفاده می‌شود. آووکادو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و لب‌های شما را آبرسانی می‌کند. برای این ماسک به ۱ قاشق چای‌خوری عسل و ۲ قاشق چای‌خوری آووکادوی له شده نیاز دارید. برای تهیه‌ی این ماسک یک آووکادوی رسیده را در یک کاسه له کنید و دو قاشق چای‌خوری از آن را با عسل مخلوط کنید. ماسک عسل و آووکادو برای درمان خطوط لب توصیه می‌شود.

۳. عسل و خیار

خیار یکی دیگر از میوه‌های عالی برای ماسک لب است. خیار مملو از آب و آنتی اکسیدان است، بنابراین برای آبرسانی پوست و لب بسیار مفید است. برای تهیه‌ی این ماسک به ۱ قاشق چای‌خوری عسل و ۲ قاشق چای‌خوری خیار خرد شده نیاز دارید. پوست خیار را بکنید و قسمتی از خیار را رنده کرده و با عسل مخلوط کنید.
ماسک‌های لایه‌بردار لب
خشکی لب می‌تواند منجر به پوسته پوسته شدن لب شود. در واقع این پوسته‌ها سلول‌های مرده‌ی پوست هستند و با استفاده از ماسک‌ لایه‌بردار لب می‌توانید این پوسته‌ها را از بین ببرید.

۴. ماست و کیوی

ماسک لب ماست روشی ساده و موثر برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست لب است. اسید لاکتیک موجود در ماست به جدا شدن سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند تا پوست جدیدتری ایجاد شود. برای تهیه‌ی این ماسک به ۲ قاشق چای‌‌خوری ماست یونانی و ۱ قاشق چای‌‌خوری کیوی نیاز دارید.

۵. ماست و آب‌لیمو

این ماسک لب کمی قوی‌تر از ماسک‌های قبلی است، زیرا حاوی اسید لاکتیک (از ماست) و اسید سیتریک (از آب‌لیمو) است. در واقع به عنوان لایه‌بردار لب عمل می‌کند و برای از بین بردن پوست‌های مرده‌ی لب بسیار موثر است. برای تهیه‌ی این ماسک به ۲ قاشق چای‌خوری ماست یونانی و ۱ قاشق چای‌خوری آب‌لیمو نیاز دارید. اگر لب‌های خیلی خشک یا حساسی دارید، بهتر است از ماسک‌های آبرسان عسل استفاده کنید.

۶. ماسک لب روغن زیتون و شکر قهوه‌ای

بهترین ماسک لب خانگی

ماسک لب روغن زیتون و شکر قهوه‌ای یک لایه‌بردار ملایم و طبیعی است. روغن زیتون رطوبت لب را تامین می‌کند و شکر قهوه‌ای به آرامی پوست مرده‌ی لب را از بین می‌برد و باعث نرمی لب می‌شود. برای درست کردن این ماسک به ۲ قاشق چای‌خوری روغن زیتون و ۱ قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای نیاز دارید. این ترکیب را حدود سه دقیقه روی لب‌های خود بمالید. سپس بعد از پنج دقیقه آن را پاک کنید.

۷. ماسک لب آلوئه‌ورا و شکر خام

این ماسک نیز یک ماسک طبیعی و لایه‌بردار برای لب است. پوست مرده را از بین می‌برد و همزمان ویتامین‌ و مواد معدنی زیادی را به لب می‌رساند. برای تهیه‌ی این ماسک به ۲ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه‌ورا طبیعی و ۱ قاشق چای‌خوری شکر خام نیاز دارید. این ماسک لب را به آرامی حدود سه دقیقه روی لب‌های خود ماساژ دهید. سپس اجازه دهید پنج دقیقه روی لب بماند و بعد آن را پاک کنید.

۸. ماسک لب روغن نارگیل و شکر خام

اگر می‌خواهید لب‌هایتان رطوبت را جذب کند، باید پوست مرده‌ی آن را از بین ببرید. برای این کار به ۱ قاشق چای‌خوری روغن نارگیل ارگانیک و ۱ قاشق چای‌خوری شکر خام نیاز دارید. ابتدا باید روغن نارگیل را کمی گرم کنید تا نرم شود. توجه داشته باشید که روغن نارگیل نباید در حدی گرم باشد که شکر را آب کند. در نهایت مخلوط را به مدت چند دقیقه روی لب‌های خود بمالید.ماسک‌ لب رنگی

اگر می‌خواهید کمی رنگ طبیعی به لب‌های خود اضافه کنید، می‌توانید از ماسک‌های طبیعی و بی‌ضرر زیر استفاده کنید.

۹. عسل و آب انار

این ماسک علاوه بر لایه برداری به لب‌های شما رنگ می‌دهد. برای تهیه‌ی این ماسک ۱ قاشق چای‌خوری عسل خام و نصف قاشق چای‌خوری آب انار تازه را با هم مخلوط کنید. عسل و آب آنار دارای خواص آنتی‌بیوتیکی است که برای لب‌ها بسیار مفید است. آب انار نیز کمی رنگ موقت به لب‌های شما می‌دهد. این ماسک را حدود ۱۵ دقیقه رو لب‌های خود بگذارید.

۱۰. گلبرگ‌های رز و شیر

بهترین ماسک لب خانگی

اگر لب‌های صورتی و زیبا می‌خواهید، به سراغ گل رز بروید. اگر متوجه‌ی تغییر رنگ و لکه‌های تیره روی لب‌هایتان شدید از ماسک رز و شیر استفاده کنید. برای این ماسک به ۶ گلبرگ رز و نصف یک فنجان شیر نیاز دارید. مراحل زیر را برای تهیه‌ی این ماسک انجام دهید.

  • گلبرگ‌های رز را یک شب در شیر خیس کنید.
  • گلبرگ‌های رز را صاف کرده و له کنید.
  • چند قطره شیر به گلبرگ‌های له شده اضافه کنید تا خمیری به دست آید.
  • خمیر را روی لب‌های خود بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه بماند.
  • خمیر را با آب سرد بشویید.
  • از آنجا که گلبرگ‌های رز حاوی روغن و قندهای طبیعی است، منبعی عالی برای مرطوب کردن لب‌های خشک است. همچنین رنگ گلبرگ‌های رز به پوست نفوذ می‌کند و رنگی طبیعی به لب می‌دهد.

۱۱. توت‌فرنگی، عسل و روغن زیتون

آیا می‌خواهید لب‌های شاداب و جوان‌تری داشته باشید؟ برای داشتن یک لب سالم از این ماسک سه تا چهار بار در هفته استفاده کنید. برای تهیه‌ی این ماسک به یک عدد توت‌فرنگی، یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون نیاز دارید. یک توت‌فرنگی را له کنید و عسل و چند قطره روغن زیتون را به آن اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را حدود ۱۰ دقیقه روی لب خود بگذارید. برای پاک کردن ماسک از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های موجود در توت‌فرنگی لب‌های شما را درخشان و شاداب می‌کند. البته رنگ توت فرنگی نیز یک رنگ صورتی طبیعی به لب‌ها می‌دهد.

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس