بهترین هاب USB-C در سال 2022

129
0
بهترین هاب USB-C

با مشکل کمبود پورت USB مواجه شدید؟ با یکی از بهترین هاب USB-C، پورت های بیشتری دریافت کنید.

یک هاب USB-C یا ایستگاه اتصال می تواند شما را از اتصال دانگل ها و استفاده از بلوتوث نجات دهد. یک آداپتور چند درگاهی یا هاب USB برقی بیشتر از یک درگاه USB اضافی به شما می‌دهد. هاب داک می‌تواند یک اتصال USB-C را روی لپتاپ یا دسکناپ شما به مانیتور، صفحه کلید، ماوس و اترنت تبدیل کند. همچنین می تواند به شما امکان خواندن و نوشتن روی کارت حافظه یا سایر درایو های خارجی را بدهد.

در این مقاله برخی از هاب های اتصال USB-C محبوب که آزمایش کرده ایم آورده شده است. اگر به دنبال شارژ دستگاه های USB-C خود هستید، در اینجا بهترین گزینه های ممکن را میتوانید پیدا کنید.

آیا پورت USB-C همان پورت USB است؟

پورت C-USB همان پورت USB Type-A است. گاهی اوقات آن را یک پورت USB استاندارد یا معمولی می نامند، مستطیل شکل است و باید کابل خود را با سمت راست به بالا وصل کنید تا زبانه های داخل کانکتور ها به درستی تراز شوند.

پورت USB-C جدیدتر یک بیضی شکل کوچک است که از یک اتصال برگشت پذیر استفاده می کند تا برای به دست آوردن موقعیت صحیح نیازی به چرخاندن آن نداشته باشید. ممکن است از دستگاهی به دستگاه دیگر یکسان به نظر برسد، اما همه پورت های USB-C یکسان نیستند.

برای مثال، دستگاه های Thunderbolt 3 یا 4، فقط توسط رایانه ای با درگاه Thunderbolt USB-C مربوطه پشتیبانی می‌شوند. متأسفانه، شما نمی توانید فقط به پورت نگاه کنید و بدانید دقیقاً چه چیزی دارید. قبل از خرید داک یا آداپتور USB-C، رایانه خود را بررسی کنید که مدل لپتاپ (یا دسکتاپ) شما از چه چیزی پشتیبانی می کند.

هاب 8 پورت چند رسانه ای EZQuest USB-C

هاب 8 پورت چند رسانه ای EZQuest USB-C
هاب 8 پورت چند رسانه ای EZQuest USB-C

این هاب USB-C دارای تمام لوازم ضروری برای استفاده در دفتر یا خانه با قیمتی مناسب است. به خصوص اگر لپتاپ شما محدود به پورت های USB-C شده باشد. سه پورت USB-A وجود دارد، یکی با تحویل برق، اسلات کارت microSD و SD و یک خروجی HDMI که از وضوح تا 4K در 30 هرتز پشتیبانی می‌کند.

در انتها یک اتصال اترنت گیگابیت با یک LED فعال (چیزی که هاب های دیگر به این اندازه معمولاً خاموش می شوند) وجود دارد. اما، چیزی که آن را از سایرین در این اندازه متمایز می کند، برچسب های مفیدی است که در بالای قاب آلومینیومی آنودایز شده چاپ شده است.

یک گذرگاه USB-C، ۱۰۰ واتی برای انتقال برق وجود دارد که از 15 وات برای تغذیه هاب استفاده می‌کند. سبک وزن است و میتوان در مسافرت آن را همراه خود برد. وزن کم همچنین به این معنی است که هر سیمی که به آن وصل می کنید می تواند باعث سر خوردن آن بر روی میز شما شود، سر خوردن و چپ شدن یک مشکل رایج در هاب های کوچک است. اما اگر به دنبال یک هاب واحد هستید که همه چیز را از صفحه نمایش خارجی و دسترسی به وب سیمی گرفته تا شارژ تلفن شما پوشش دهد، این هاب مناسب است.

Anker PowerExpand Elite Docking Station

Anker PowerExpand Elite Docking Station
Anker PowerExpand Elite Docking Station

PowerExpand Elite بخشی از پایه USB-C و قسمتی از ایستگاه شارژ است. در پشت درگاه های Thunderbolt 3 ۸۵ و 15 واتی و در جلوی آن یک پورت تحویل برق 18 واتی USB-C قرار دارد. پورت Thunderbolt 3 از نمایشگری با رزولوشن 5K با فرکانس 60 هرتز پشتیبانی می کند در حالی که پورت HDMI 2.0 آن می تواند از نمایشگری تا رزولوشن 4K در 60 هرتز پشتیبانی کند.

یا می توانید یک تقسیم کننده دوگانه USB-C-to-HDMI را اجرا کنید و دو نمایشگر 4K را با فرکانس 30 هرتز وصل کنید تا بتوانید حداکثر سه نمایشگر را بین پورت HDMI و پورت Thunderbolt 3 اجرا کنید.

همچنین چهار پورت USB-A، جک اترنت و کارت خوان MicroSD و SD خواهید داشت. یک جک 3.5 میلی متری خروجی و ورودی صدا را کنترل می کند.

با این حال، برای تأمین برق کافی برای اجرای همه چیز، PowerExpand Elite یک آداپتور بزرگ 180 واتی دارد.

طراحی بدون فن به این معنی است که بدنه یک هیت سینک بزرگ است و زمانی که از تمام ظرفیت آن استفاده شود، یک منبع تولید گرمای بزرگ می‌شد. می توانید آن را به صورت عمودی قرار دهید تا خنک تر بماند. پورت Thunderbolt 3 از 5K در 60 هرتز پشتیبانی می کند در حالی که پورت HDMI از وضوح 4K در 60 هرتز پشتیبانی می کند.

هاب USB-C 7 در 1 HyperDrive

هاب USB-C 7 در 1 HyperDrive
هاب USB-C 7 در 1 HyperDrive

همانطور که از نامش پیداست، این دستگاه یک هاب USB-C را با پایه لپتاپ تاشو ترکیب می‌کند و به شما امکان می‌دهد تجربه کاری ارگونومیک تری را تقریباً در هر مکانی ایجاد کنید. پایه آلومینیومی آن در عرض چند ثانیه تنظیم می شود.

پشتیبانی از لپتاپ را می توان در پنج زاویه مختلف از 15 تا 36 درجه تنظیم کرد که باعث می شود برای افزایش جریان هوا، گرفتن زاویه تایپ راحت تر یا بالا بردن نمایشگر برای مشاهده بهتر باشد. این پایه تا یک لپتاپ 17 اینچی را پشتیبانی می‌کند، اما هر چه لپتاپ بزرگ تر باشد، استفاده از پورت ها، به ویژه درگاه های کارت SD، سخت تر است.

در سمت چپ یک پورت USB-C با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه به همراه دو درگاه USB 3.0 (تا 5 گیگابیت بر ثانیه)، یک خروجی HDMI با وضوح حداکثر 4K در 30 هرتز و اسلات کارت SD و microSD تعبیه شده است. فقط کابل USB-C را به پورت USB-C لپتاپ خود وصل کنید و کارتان تمام است.

وقتی در سفر هستید یا نیازی به استفاده از هاب ندارید، بند اتصال به راحتی در پایین پایه قرار می گیرد. وقتی لپتاپ شما به برق وصل شود، برق می‌گیرد، اما در قسمت پایین چپ یک گذرگاه برق USB-C وجود دارد که می‌تواند تا 100 وات برق تحویل دهد.

هاب USB-C Lention CB-C37

هاب USB-C Lention CB-C37
هاب USB-C Lention CB-C37

اکثر هاب های کوچک USB-C دارای کابل های اتصال کوتاه هستند. اگر لپتاپ شما روی میز باشد، نه روی پایه لپتاپ و آن میز دقیقاً در کنار درگاه USB-C شما باشد، مشکلی نخواهید داشت. برای کسانی که طول کابل آن مشکلی ندارد، Lention C37 ایده‌آل است.

ابن دستگاه جمع و جور و سبک است، اما یک کابل 1 متری (3.3 فوت) دارد. دارای دو پورت USB-C با توان 60 وات، دو درگاه USB-A، اسلات کارت حافظه microSD و SD و جک 3.5 میلی متری هدفون است. در انتها یک خروجی HDMI وجود دارد که از 4K در 30 هرتز یا وضوح کمتر در 60 هرتز پشتیبانی می کند.

Kensington SD5700T Thunderbolt 4 Dual 4K Docking Station

Kensington SD5700T Thunderbolt 4 Dual 4K Docking Station
Kensington SD5700T Thunderbolt 4 Dual 4K Docking Station

فقط SD5700T را با کابل همراه به لپتاپ ویندوز 10 خود با Thunderbolt 4 (یا در Thunderbolt 3 MacBook دارای MacOS 11 یا جدیدتر) وصل کنید و 11 پورت برای انتقال داده ها، ویدیو و صدا با سرعت بالا دریافت خواهید کرد.

این داک می تواند سرعت انتقال داده را تا 40 گیگابیت در ثانیه مدیریت کند، برای کار با فایل های بزرگ مانند عکس ها و ویدیو ها عالی است. این داک همچنین دارای یک جک اترنت گیگابیتی و یک اسلات کارت UHS-II SD 4.0 است.

برای نمایشگر ها، می‌توانید دو نمایشگر 4K با فرکانس 60 هرتز، یک نمایشگر تکی با 5K با فرکانس 60 هرتز یا یک 8K با فرکانس 30 هرتز را متصل کنید. همچنین چهار پورت USB-A وجود دارد: سه عدد در پشت که USB 3.2 Gen 2 ( سرعت انتقال داده تا 10 گیگابیت بر ثانیه) و یک USB 2.0 در جلو برای دستگاه های شارژ سریع هستند. یک جک هدست ترکیبی در جلو نیز خواهید یافت.

تک پورت Thunderbolt 4 در جلو از انتقال توان تا 90 وات پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانید جدیدترین Dell XPS 13 2-in-1 را وصل کنید، در حالی که مانیتور UltraSharp PremierColor با کیفیت 4K با فرکانس 60 هرتز کار می‌کند.

من همچنین یک نمایشگر دوم با منبع تغذیه USB-C با وضوح فول اچ دی با فرکانس 60 هرتز را به یک درگاه پایین متصل کردم. پورت اترنت به من اجازه می دهد از اتصال سیمی گیگابیتی خود استفاده کنم. پورت های USB دارای یک وب‌کم 4K، یک درایو حافظه خارجی و گیرنده بی سیم برای ماوس و کیبورد هستند.

SD5700T یک هاب اتصال آینده نگرانه است، بنابراین هیچ اتصال DisplayPort یا HDMI قدیمی روی آن پیدا نخواهید کرد. برای کنترل هر چیزی که به آن وصل می کنید نیز به مقدار زیادی برق نیاز دارد، بنابراین خود داک دارای منبع تغذیه بزرگ 180 واتی است.

با این حال، SD5700T در مقایسه با هاب های Thunderbolt 3 که من با ویژگی های مشابهی مانند Anker در این لیست آزمایش کرده‌ام، به طرز شگفت آوری جمع وجور تر و سبک تر است. SD5700T را حتی می توان به یک مانیتور با پایه متحرک وصل کرد و دو اسلات قفل وجود دارد که می توانید از آن برای محکم کردن آن روی میز خود استفاده کنید.

برای کار کردن به درایور یا نرم افزار دیگری نیاز نخواهید داشت. با این حال، نرم افزار DockWorks همراه Kensington یک نرم افزار اضافی خوب است که هنگام اتصال به داک به طور خودکار از Wi-Fi به Ethernet تغییر می‌کند تا سریع ترین سرعت اتصال ممکن را به شما ارائه دهد.

هاب docking 370 دلار قیمت دارد، اما تضمین می کند که در آینده از اتصال Thunderbolt 4 به خوبی استفاده خواهید کرد.

بهترین هاب USB-C: اتصال USB-C 4K بدون درایور Accell

هاب اتصال USB-C 4K بدون درایور Accell
هاب اتصال USB-C 4K بدون درایور Accell

طراحی ساده و کم حاشیه Accell مانند دیگران چپ نمی‌شود و اتصال آن آسان تر است. اگر فضای میز محدودی دارید، میتواند روی پایه مانیتور شما قرار بگیرد. بعلاوه، بدنه باریک و سبک و آداپتور برق کوچک آن در صورت نیاز در سفر به راحتی وارد کیف شما می شود.

در پشت، سه درگاه USB 3.1 Gen 2 نوع A، دو درگاه HDMI (یکی 4K، یکی 1080p)، یک درگاه اترنت و جاهایی ایی برای ورودی میکروفون و خروجی هدفون خواهید دید. یک پورت USB-C در سمت راست قرار دارد. Accell دارای کابل های USB-C-to-USB-C و USB-C-to-USB-A برای اتصال به لپتاپ شما است.

مطابق با نامش، می‌توانید آن را به لپتاپ خود متصل کنید و تقریباً بلافاصله بدون نیاز به نصب درایور، نمایشگر شما را نمایش می‌دهد. با این حال، اگر می‌خواهید نمایشگر ها را گسترش دهید، باید یک درایور برای MacOS یا Windows دانلود کنید. Accell به راحتی آنها را در خود ذخیره می کند. هنگامی که به داک متصل می شوید یک صفحه نمایش ظاهر می شود که به شما امکان نصب آن را می دهد.

با کروم‌بوک ها کار می‌کند و اگر تلفن یا تبلت اندرویدی دارید، می‌توانید برنامه رایگان Accell را دانلود کنید و سپس به داک متصل شوید تا صفحه دستگاهتان را به یک مانیتور با وضوح 1080p منعکس کنید. در صورت تمایل از کیبورد و ماوس نیز استفاده کنید. من آن را با گلکسی اس 9 خود تست کردم کمی تاخیر داشت، غیر از آن عالی بود.

IOGear Dock Pro 60 USB-C 4K Station با حالت Game+

IOGear Dock Pro 60 USB-C 4K Station با حالت Game+
IOGear Dock Pro 60 USB-C 4K Station با حالت Game+

اگر می خواهید تعداد پورت های لپتاپ خود را گسترش دهید و همچنین Nintendo Switch خود را داک کنید، Dock Pro 60، ۷۰ دلاری تمام چیزی است که نیاز دارید. یک داک کوچک و سبک دارای دو درگاه USB-C است که یکی از آنها از ورودی برق پشتیبانی می کند.

لپتاپ (یا نینتندو سوئیچ) خود را به پورت USB-C دیگر وصل کنید و از درگاه HDMI داک برای اتصال به تلویزیون استفاده کنید (رزولوشن تا 4K UHD در 30 هرتز کار می کند) و شما آماده شروع کار یا بازی با آن هستید. دو پورت USB-A نیز وجود دارد.

البته توجه داشته باشید که اگر از آن به عنوان پایه یا منبع تغذیه نینتندو سوئیچ استفاده می‌کنید، به یک منبع تغذیه 15 ولتی USB-C، ۲.۶ آمپری نیاز دارد. با لپتاپ، می‌توانید از آداپتور برق USB-C با انتقال برق 60 واتی استفاده کنید.

بهترین هاب USB-C: داک CalDigit TS3 Plus Thunderbolt 3

داک CalDigit TS3 Plus Thunderbolt 3 
داک CalDigit TS3 Plus Thunderbolt 3

انتخاب ما به عنوان بهترین گزینه CalDigit است. این هاب می‌تواند تا دو مانیتور 4K با فرکانس 60 هرتز (x2160 4096 پیکسل با رنگ 30 بیتی) را با درگاه DisplayPort و Thunderbolt 3 مدیریت کند. یا می توانید یک صفحه نمایش 5K در 60 هرتز را با پورت Thunderbolt 3 متصل کنید. شما همچنین دارای پنج پورت USB-A، گیگابیت اترنت، جک هدفون و میکروفون، خروجی صوتی نوری و یک اسلات کارت SD که تا سرعت 312 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس