توقف تولید تویوتا تا 1 سال

50
0
توقف تولید تویوتا

طبق گزارش روز یکشنبه شاخص بازار سهام توکیو موسوم به “نیکی” (Nikkei) آسیا، زیر مجموعه تولید کامیون و اتوبوس شرکت تویوتا موتور ژاپن (NYSE:TM) با نام هینو موتورز (Hino Motors)، پس از یک رسوایی گسترده جعل اطلاعات، تولید برخی از کامیون های سنگین و متوسط ​​خود را حداقل برای یک سال دیگر متوقف خواهد کرد. این گزارش افزود: رنجر متوسط ​​و کامیون سنگین پروفیا (Profia ) تا آگوست 2023 (مرداد و شهریور 1402) تولید نخواهند شد. در این خبر به بررسی توقف تولید تویوتا می پردازیم.

توقف تولید تویوتا

توقف تولید برخی از مدل‌های کامیون، جدیدترین نشانه از وخامت اوضاع هینو پس از زمانی است که برای اولین بار اعلام کرد جعل داده‌ها بر تولید تعدادی از کامیون‌های بزرگ‌ این شرکت در ماه مارس (اسفند1400) تأثیر گذاشته است.

از آن زمان، این شرکت اعلام کرد اطلاعات برخی از موتورها را تا سال 2003 جعل کرده است؛ این حداقل یک دهه زودتر از آن چیزی است که در ابتدا نشان داده شده بود. در نتیجه این افشاگری، در مجموع حدود 640000 وسیله نقلیه تحت تأثیر قرار گرفت که بیش از پنج برابر رقمی است که در ابتدا فاش شده بود.

هینو ماه گذشته گفت پس از تحقیقات وزارت حمل و نقل مشخص شده است که حدود 76000 کامیون کوچک فروخته شده از سال 2019 تحت آزمایش و بررسی های موتور مورد نیاز قرار نگرفته اند، از اینرو ماه گذشته تردد کامیون های کوچک را متوقف کرد.

تویوتا و چند خودروساز دیگر که در تولید این خودروهای تجاری مشارکت داشتند، هینو را به دلیل جعل اطلاعات موتور از این گروه اخراج کردند. رسوایی گسترده در هینو موتورز ژاپن به دلیل جعل اطلاعات موتورها، به دردسری بزرگ برای تویوتای مادر که 50.1 درصد از سهام هینو را در اختیار دارد، تبدیل شده است.

گفتنی است که هینو در سال 2001 به زیرمجموعه تویوتا تبدیل شد و از آن زمان تاکنون تقریباً همه روسای هینو برای تویوتا کار می کردند.

منبع: investing

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس