آنچه باید در مورد فراخوان تویوتا BZ4X EV بدانید

56
0
فراخوان تویوتا BZ4X EV

تویوتا BZ4X EV در تابستان 2022 عرضه شد، اما پس از آن فراخوان شد. فراخوان تویوتا BZ4X EV را در ادامه بررسی می کنیم.

تقریباً هر خودروساز بزرگی وارد بازار خودروهای الکتریکی شده است. اما تویوتا یکی از اولین خودروسازانی بود که خودروهای هیبریدی را به تولید انبوه رساند و اخیراً Rav 4 تمام برقی را بین سال‌های 2012 تا 2014 تولید کرد، اما از ساخت خودروهای 100 درصد الکتریکی خود داری کرد.

این در فوریه 2021 تغییر کرد، زمانی که تویوتا اعلام کرد تا سال 2025 هفت خودروی الکتریکی تمام الکتریکی “Beyond Zero” تولید خواهد شد. تویوتا در یک پروژه مشترک با سوبارو، دومین خودروی الکتریکی خود را تولید کرد، یک کراس اوور SUV با نام منحصر به فرد BZ4X، که در تابستان 2022 به فروش رسید. بنابراین، چرا قبلاً فراخوانی شده است؟

مشخصات و ویژگی های BZ4X

با وجود نام غیرمعمول، BZ4X 2023 دارای ویژگی های مطلوب بسیاری است. این SUV در چندین ترکیب رنگ عرضه می شود و طراحی شیک و آینده نگرانه ای دارد. انتخاب مدل X-Mode به شما این امکان را می دهد که بین چرخ جلو و تمام چرخ متحرک سوئیچ کنید. دو تیپ موجود است، XLE پایه 42000 دلار و Limited حدود 46700 دلار قیمت دارد. تریم XLE برد بیشتری در 252 مایل دارد، در حالی که Limited فقط 242 مایل در هر بار شارژ دریافت می کند. هر چند هیچ کدام نمی توانند ادعا کنند که یکی از دوربردترین خودروهای برقی هستند.

هر دو نوع بر روی پلت فرم e-TNGA (معماری جهانی جدید تویوتا) ساخته شده اند. این خودرو که به طور خاص برای خودروهای الکتریکی تویوتا طراحی شده است، تفاوت قابل توجهی در فضای کابین و پایه محکمی برای عملکرد رانندگی از جمله ثبات و راحتی ایجاد می کند.

مشکل BZ4X با توجه به شهرت تویوتا برای کیفیت ساخت و موفقیت عظیم پریوس، هیچ ‌کس پیش ‌بینی نمی‌کرد که تلاش برای تولید خودروی الکتریکی این شرکت با فراخوانی گسترده به پایان برسد. پس از تنها دو ماه و فروش 2700 دستگاه، تویوتا در حدود 10 درصد از واحدهای فروخته شده در سراسر جهان یک نقص مکانیکی بزرگ کشف کرد.

پیچ‌ ها روی مجموعه توپی می ‌توانند شل شوند و باعث جدا شدن چرخ در هنگام ترمزگیری شدید شوند. تویوتا هنوز مشکل را برطرف نکرده است، اما به مالکان هشدار داده است تا زمانی که راه حلی برای آن پیدا نشده است، از رانندگی با BZ4X خود داری کنند. تمام سفارشات BZ4X EV در حالت تعلیق هستند تا زمانی که مشکل حل شود.

فراخوان جهانی و خرید مجدد

صاحبان خودروهای برقی BZ4X مکاتباتی را از تویوتا دریافت می کنند که بسته تشویقی ارائه می دهد. یکی دیگر از گزینه‌های خرید، خرید کامل برای جلوگیری از سقوط «به معنای واقعی کلمه» خودروی الکتریکی جدید در جاده است. مشوق ها شامل یک وسیله نقلیه قرضی رایگان به مالک است. توجه به این نکته مهم است که مشکل فقط مربوط به مونتاژ چرخ و توپی است. درایو، باتری و موتور به خوبی کار می کنند. تویوتا اکنون در حال ترتیب دادن خودروهای مود بانه برای مالکانی است که منتظر BZ4X جدید خود هستند که در حال حاضر در حالت تعلیق هستند. به نظر می رسد که فراخوان به خوبی پیش نمی رود زیرا تحقیقات در مورد نقص ادامه دارد.

اتاق خبر تویوتا بیان می کند که اگر یک چرخ در حین رانندگی جدا شود، کنترل وسیله نقلیه ممکن است از بین برود و خطر تصادف افزایش یابد. “ما صمیمانه برای هر گونه ناراحتی که برای شما ایجاد می شود عذرخواهی می کنیم.” همانطور که در وب سایت تویوتا آمده است: “ما در اسرع وقت آن را تعمیر می کردیم، اما در حال بررسی جزئیات هستیم.” جای تعجب نیست که این فراخوان بر سوبارو سولترا، خودروی خواهر BZ4X نیز تأثیر می گذارد.

نامه ‌ای از سوبارو از آمریکا، شرکت می‌گوید که تویوتا گزارش اطلاعات نقص را به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) ارائه کرده است که در آن به طور کلی این نقص را تشریح می‌کند و به مالکان هشدار می‌دهد تا از رانندگی وسیله نقلیه خود اجتناب کنند تا زمانی که اصلاح شود. دارندگان Solterra تشویق می شوند برای اطلاعات بیشتر با تویوتا تماس بگیرند.

آینده ی این فراخوان

تویوتا همیشه خودروهای باکیفیتی را در اختیار صاحبان خود قرار داده است. مدل‌های قدیمی مانند پریوس و کمری به دلیل قابلیت اطمینان و ایمنی کاملا در بازار خودرو معروف هستند. پس از اولین دور رفت و برگشت با Rav 4 EV متوقف شده، شما فرض می کنید که اجرای دوم آن در ساخت یک خودروی الکتریکی بسیار بهتر از این بوده است.

تا زمانی که گرد و غبار در مورد خرابی این مدل خودرو فروکش نکند، تخمین این که چقدر تاثیر بدی بر شهرت تویوتا در فضای خودروهای الکتریکی در آینده خواهد داشت، دشوار است. بیایید امیدوار باشیم که تویوتا راه حلی پیدا کند تا شاسی بلند جدید خود را در حالی که در جاده است سالم و سر حال نگه دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس