معرفی بهترین برنامه های اندروید در گوگل پلی استور

98
0
بهترین برنامه های اندروید

محبوب ترین برنامه های اندروید کدام برنامه ها هستند؟  در این مقاله بهترین برنامه های اندروید در گوگل پلی استور که بیشترین دانلود را داشته اند معرفی خواهیم کرد.

بهترین برنامه های اندروید

بسیاری از برنامه های اندرویدی که ما در ادامه معرفی می کنیم احتمالا در جامعه گسترده تر محبوب نباشند.  البته که همه آن‌ها عالی هستند ، ولی ما برنامه‌های لوس را معرفی  نمی‌کنیم ،اما اغلب می‌توانند برای شما مفید و راهگشا باشند.

 حال بیایید یک قدم به عقب برگردیم و به برخی از محبوب ترین برنامه های اندروید در Google Play نگاه کنیم.  این برنامه ها را 2.8 میلیارد نفر کاربر فعال اندروید  دانلود کرده اند.

 در این مقاله ما برنامه‌هایی را که از قبل در دستگاه‌های اندرویدی از پیش بارگذاری شده‌اند، بررسی نمی‌کنیم.  این به این معناست که ما از Google Play Services (10 billion “downloads”), Gmail (9 billion), Google Maps (6.9 billion), YouTube (10 billion) و چند مورد دیگر صرف نظر می کنیم.

 ما از داده‌های AndroidRank برای تعیین این اعداد و ارقام استفاده کرده‌ایم. اعداد کنار عناوین، نشان دهنده تغییر جایگاه برنامه ها از مارس 2020 است، درست زمانی که ما این لیست را آخرین بار بروز کردیم.

برنامه Facebook +1

7.073 billion downloads

چندان عجیب نیست که فیس بوک را به عنوان پر دانلودترین اپلیکیشن دنیا بدانیم.  برخلاف رسوایی های به ظاهر بی پایان این شرکت، استانداردهای مشکوک حریم خصوصی و کمپین #DeleteFacebook، هنوز هم حاکم بی رقیب دنیای مجازی است.

 اگرچه همه از آن راضی نیستند، زیرا این برنامه دارای 76 میلیون امتیاز یک ستاره است. زیاد هم غیرقابل باور نیست؛  برنامه پر از ویژگی های بلااستفاده است که افراد کمی از آنها استفاده می کنند.

Download: Facebook

برنامه WhatsApp 

6.983 billion downloads

در جولای 2018، واتس اپ با 2.9 میلیارد دانلود در رتبه سوم قرار گرفت.  یک سال پیش به رتبه یک صعود کرده بود، اما اکنون به رتبه دوم سقوط کرده است.

 WhatsApp که محبوب‌ترین ابزار پیام‌رسان فوری در جهان است، از زمان خرید ۱۹ میلیارد دلاری در اوایل سال ۲۰۱۴ تحت مالکیت فیس‌بوک بوده است. اگر تمایلی به استفاده از یک برنامه پیام‌رسانی متعلق به فیس‌بوک ندارید، یکی از گزینه‌های جایگزین WhatsApp را امتحان کنید.

Download: WhatsApp

برنامه Facebook Messenger 

5.327 billion downloads

حضور Facebook Messenger در جایگاه سوم، تسلطی را که فیس بوک بر بازار اپلیکیشن گوشی های هوشمند دارد، تقویت می کند.

 محبوبیت مسنجر در چند سال گذشته افزایش یافته است، با افزایش در دسترس بودن ربات‌ها که این سرویس را مفیدتر از قبل کرده است. نسبت به جولای 2018 که برای اولین بار این لیست را منتشر کردیم، جایگاه آن یک پله کاهش یافته است.

Download: Facebook Messenger

برنامه Instagram

3.504 billion downloads

بهترین برنامه های اندروید
بهترین برنامه های اندروید

اینستاگرام یکی دیگر از اپلیکیشن های متعلق به فیس بوک است که این شرکت در سال 2012 آن را خریداری کرد.

 به طور چشمگیری نظرات منفی کمتری نسبت همتای خود دارد و تنها 28 میلیون (از 121 میلیون) امتیاز آن شامل امتیاز یک ستاره است.

Download: Instagram

برنامه TikTok

2.631 billion downloads

نمودار رشد TikTok هیچ نشانه ای از توقف یا کاهش را نشان نمی دهد.  این برنامه که به کاربران امکان می دهد کلیپ های ویدیویی کوتاهی را ساخته و منتشر کنند، در نیمه اول سال 2020 بسیار محبوب شد زیرا بحران COVID مردم را مجبور کرد در خانه بمانند و قاعدتا زمان بیشتری برای سپری کردن در شبکه های اجتماعی فراهم شد.

 در جولای 2019 یک میلیارد بار دانلود شد و در دو سال بعد بیش از دو برابر شد.

Download: TikTok

برنامه Subway Surfers 

1.438 billion downloads

در جایگاه ششم، یک بازی را مشاهده می کینم ، که به طرز عجیبی آن Candy Crush Saga نیست!  Subway Surfers یک بازی دوی بی پایان است که شما در آن باید از راه آهن فرار کنید تا از دست یک افسر پلیس و سگش فرار کنید.

Download: Subway Surfers

برنامه Facebook Lite

1.933 billion downloads

دوباره به سراغ فیسبوک می رویم.  نسخه Lite این برنامه کاربرانی که دستگاه‌های ارزان‌قیمت دارند (با 1 یا 2 گیگابایت رم) و کسانی که فقط به شبکه‌های داده 2G دسترسی دارند را هدف قرار میدهد. نسبت به نسخه اصلی چند تفاوت ظریف وجود دارد، اما همه ویژگی‌های اصلی موجود هستند و همانطور که انتظار می‌رود خیلی خوب کار می‌کنند.

Download: Facebook Lite

برنامه Microsoft Word +2

1.895 billion downloads

با توجه به محبوبیت Word در نسخه دسکتاپ، جای تعجب نیست که برنامه اندروید نیز جایگاه مشابهی از موفقیت را پیدا کرده باشد.

 برنامه‌های مایکروسافت آفیس را در یاد داشته باشید زیرا زمانی که لیست را به‌روزرسانی می‌کنیم، در جایگاه بالاتر قرار خواهند گرفت.

برنامه Microsoft PowerPoint 

1.655 billion downloads

Microsoft PowerPoint دومین برنامه مایکروسافت آفیس در این لیست است.  به احتمال زیاد در برخی مواقع از آن برای ایجاد یک ارائه و کنفرانس استفاده کرده اید.

برنامه Snapchat

1.350 billion downloads

اسنپ ​​چت در جایگاه دهم، لیست 10 اپلیکیشن برتر را به پایان می رساند.

 ممکن است اینستاگرام بهترین ویژگی‌های اسنپ‌چت را دزدیده باشد، اما اسنپ‌چت همچنان می‌تواند بیش از 280 میلیون کاربر روزانه را جذب کند، در حالی که 12 ماه پیش این تعداد 240 میلیون نفر بود.

 با این حال، به عنوان درصدی از کل دانلودهای اندروید و iOS روی هم، این رقم زیاد نیست.  آیا زمان آن رسیده است که نگران آینده این برنامه باشیم یا بهبود رتبه به بازگشت آن اشاره دارد؟

برنامه SHAREit 

1.541 billion downloads

همه چیز حول شبکه های اجتماعی و بازی ها و برنامه های محبوب اندروید نیست. این برنامه راهی برای انتقال فایل‌های بزرگ بین دستگاه‌ها در چند ثانیه فراهم می‌کند.  به گفته سازنده، سرعت آن 200 برابر بیشتر از بلوتوث است.

برنامه Netflix

1.513 billion downloads

بهترین برنامه های اندروید
بهترین برنامه های اندروید

نتفلیکس اکنون تقریبا 210 میلیون مشترک دارد.  به لطف کووید و خانه نشین شدن غالب مردم، دوباره در سال 2020 شاهد افزایش چشمگیر دانلود این برنامه بودیم.  ترکیبی از محتوای اصلی و برخی ویژگی ها در این سرویس ثابت کرده است که فرمول برنده را در اختیار دارد، ونمودار رشد آن هیچ نشانه ای از کاهش سرعت رشد آن نشان نمی دهد.

 این تنها برنامه پخش ویدیو در این لیست است که در بین 20 برنامه برتر قرار می گیرد.

برنامه Twitter 

1.301 billion downloads

دیدن اینکه برنامه های رسانه های اجتماعی چندین جایگاه در لیست محبوب ترین دانلودهای google play دارند، چندان تعجب آور نیست.

 توییتر اکنون چهارمین اپلیکیشن محبوب در زمینه شبکه های اجتماعی است.  در سال 2018 پس از فیس بوک و اینستاگرام سوم شد، اما اکنون اسنپ چت از آن پیشی گرفته است.

برنامه Flipboard 

1.301 billion downloads

همانطور که آمار 1.3 میلیارد دانلود ثابت می کند، این برنامه بسیار محبوب است.

Fliboard زندگی دیجیتال شما را در قالب یک مجله در می آورد و لذت مطالعه و وب گردی را در تلفن همراه شما، دو چندان می کند. شما در این برنامه می توانید روز خود را با مطالعه سایت های خبری آغاز کرده و مطالب مهم را ذخیره کرده تا بعدا در اتوبوس یا مترو، آنها را به صورت آفلاین مطالعه کنید.

این اپلیکیشن گلچینی از برترین سایت ها و وبلاگ های جهان را در خود گردآوری کرده که شما می توانید از بین آنها محتوای مجله خود را تعیین کنید. برای مثال در شاخه تکنولوژی اخبار مربوط به اندروید و یا اپل از هم جدا شده اند و انتخاب از بین آنها بر عهده خود شما قرار دارد.

برنامه Candy Crush Saga

1.142 billion downloads

احتمالاً فکر می‌کنید Candy Crush Saga محبوب‌ترین بازی از نظر تعداد دانلود است، اما باید بدانید در رتبه دوم قرار دارد.

مراحل جذاب و متعدد، گیم‌پلی اعتیاد آور و ساده، همه و همه دست به دست هم دادند تا این بازی به یک بازی بسیار موفق تبدیل شود و کسانی که برای گذراندن کمی وقت قصد داشتند با موبایل خود بازی کنند، Candy Crush Saga به یکی از بازی‌های همیشگی آنها تبدیل شده است.

برنامه Skype 

1.124 billion downloads

اسکایپ یک غول در حال سقوط است.  با انتشار ویندوز 11، اسکایپ دیگر روی سیستم عامل از پیش نصب نشده است.یکی از سریع ترین و بهترین نرم افزار های ارتباطی Skype است. به گفته بسیاری از کاربران، اسکایپ سریع ترین و روان ترین چت تصویری و صوتی را دارد. اگر از چت صوتی و تصویری زیاد استفاده میکنید، این نرم افزار قطعا شما را راضی خواهد کرد. انتظار می رود که در سال 2022 از 20 رتبه برتر خارج شود.

برنامه Spotify

1.081 billion downloads

بهترین برنامه های اندروید
بهترین برنامه های اندروید

شاید تعجب آور باشد که در  سال 2021 اسپاتیفای برای اولین بار در بین 20 نرم افزار برتر قرار گیرد.

 این شرکت یکی دیگر از شرکت‌هایی است که از همه‌گیری کرونا سود بسیاری برده است، آنهم به واسطه افزایش تعداد کاربران پولی از 130 میلیون به 160 میلیون در 12 ماه گذشته.  در واقع، تعداد کاربران از اوایل سال 2017 بیش از دو برابر شده است و در مجموع 360 میلیون کاربر دارد.

برنامه Dropbox

1.025 billion downloads

Dropbox یکی از شناخته شده ترین سرویس های ذخیره سازی ابری است.  که به شما امکان می دهد اسناد خود را در فضای ابری ذخیره کنید، از هر جایی به آنها دسترسی داشته باشید و آنها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

برنامه Viber 

909 million downloads

Viber پیام‌های فوری، تماس‌های ویدیویی، چت‌های گروهی 250 نفری و ارتباطات رمزگذاری شده را ارائه می کند.  این برنامه یکی از محبوب ترین جایگزین های WhatsApp در اروپا و آمریکای شمالی است.  کاربران آسیایی همچنان LINE را ترجیح می دهند.

 این برنامه، اولین اپلیکیشن در این لیست است که هنوز مرز یک میلیارد دانلود را رد نکرده است.

برنامه LINE 

874 million downloads

LINE چهارمین برنامه پیام رسان فوری محبوب در اندروید است، پس از WhatsApp، Facebook Messenger و Viber.

لاین بیشترین محبوبیت خود را در آسیا دارد.  این برنامه جز پنج برنامه ارتباطی برتر در ژاپن، تایوان، تایلند، کامبوج و اندونزی می باشد.  با این حال، این برنامه در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی برای قرار گرفتن در بین 30 اپلیکیشن برتر تلاش می کند.

محبوب ترین برنامه های اندروید

از چه تعداد از این برنامه ها استفاده می کنید؟ از این مقاله چه آموختیم؟  نتیجه گیری ما بدین ترتیب است:

ادعای افول فیسبوک فعلا ممکن نیست. اپلیکیشن های فعال در زمینه سرگرمی برندگان بزرگ این لیست هستند.  انتظار می رود این روند همچنان ادامه یابد.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس