دلیل قطع واتساپ ، اینستاگرام و فیس بوک مشخص شد

فیس بوک اعلام کرد که این شرکت معتقد است تغییر “پیکربندی معیوب” باعث قطعی شده در ادامه به دلایل قطع واتساپ و اینستاگرام می‌پردازیم.

34
0

فیس بوک اواخر دوشنبه اعلام کرد که این شرکت معتقد است تغییر “پیکربندی معیوب” باعث قطع گسترده‌ای شده که تقریباً شش ساعت به طول انجامید. در ادامه به دلایل قطع واتساپ ، اینستاگرام و فیس بوک می‌پردازیم.

دلیل قطعی واتساپ ، اینستاگرام و فیس بوک مشخص شد

2 دلیل قطع واتساپ ، اینستاگرام و فیس بوک مشخص شد

سانتوش جاناردان، معاون مهندسی و زیرساخت‌های فیس بوک، در یک پست وبلاگ گفت: “تیم‌های مهندسی ما آموخته‌اند که تغییرات پیکربندی در روترهای ستون فقرات که ترافیک شبکه را بین مراکز داده ما هماهنگ می‌کند، باعث ایجاد مشکلاتی در این ارتباط شده است. این اختلال در ترافیک شبکه تأثیر متقابل بر نحوه ارتباط مراکز داده ما داشت و خدمات ما را متوقف کرد.”

وقفه روز دوشنبه همچنین بر ابزارهایی که کارکنان فیس بوک استفاده می‌کنند تأثیر گذاشت. فیس بوک می‌گوید هیچ مدرکی مبنی بر به خطر انداختن اطلاعات کاربران در هنگام قطع برق پیدا نکرده است.

جاناردان در پست مفصل‌تری که روز سه شنبه منتشر شد، گفت که “یک اشکال” در ابزاری وجود دارد که به منظور جلوگیری از اشتباهاتی مانند آنچه باعث وقوع خسارت شده است، وجود دارد. فیس بوک با مشکلات متعددی مواجه شد، از جمله دسترسی به مراکز داده و سرورهای سیستم نام دامنه، که غیرقابل دسترسی شده بود. DNS که به عنوان دفترچه تلفن اینترنت شناخته می‌شود، نام دامنه‌هایی مانند Facebook.com را به آدرس‌های پروتکل اینترنت عددی ترجمه می‌کرد. جاناردان گفت: “از دست دادن کل DNS بسیاری از ابزارهای داخلی را که ما معمولاً برای بررسی و رفع قطع واتساپ از این دست استفاده می‌کردیم، شکست.”

ضربه این خاموشی به بیزینس‌های وابسته به شبکه‌های اجتماعی

1 دلیل قطع واتساپ ، اینستاگرام و فیس بوک مشخص شد

فیس بوک همچنین مجبور بود به سرعت خدمات خود را مجدداً آنلاین کند، زیرا افزایش ناگهانی ترافیک می‌تواند باعث دور جدیدی از خرابی شود. جاناردان می‌گوید: “هر گونه شکست مانند این فرصتی برای یادگیری و بهبود است و چیزهای زیادی برای ما وجود دارد که از این شکست درس بگیریم. این شرکت به طور گسترده در حال بررسی آنچه اتفاق افتاده است.

این قطعی نادر که سایر برنامه‌های متعلق به فیس بوک مانند اینستاگرام، واتس اپ و فیس بوک مسنجر را تحت تأثیر قرار داد، نشان داد که افراد و مشاغل وابسته به رسانه‌های اجتماعی هستند. وال استریت ژورنال به تازگی مجموعه‌ای از داستان‌ها را با جزئیات نحوه اطلاع فیس بوک از مشکلات این پلتفرم، از جمله تأثیر مضر آن بر سلامت روانی نوجوانان، منتشر کرده است.

قطع شدن روز دوشنبه یادآور زمان‌هایی بود که سرویس‌های فیس بوک آفلاین شده بودند. به عنوان مثال، فیس بوک در سال ۲۰۱۹ دچار خاموشی شد که بیش از ۱۴ ساعت به طول انجامید، که به گفته این شبکه اجتماعی “تغییر پیکربندی سرور” بوده است.

حال که با قطع واتساپ و دیگر شبکه‌های اجتماعی آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس