معرفی موتورسیکلت ب ام و R12 nineT

63
0
موتورسیکلت ب ام و R12 nineT

با گذشت ده سال از معرفی ب ام و R nineT، جانشین آن به نام R12 nineT معرفی شده است. محصول جدید تحت همان فلسفه طراحی شکل گرفته ولی در بسیاری موارد با بروزرسانی همراه شده است. در این پست به معرفی موتورسیکلت ب ام و R12 nineT می پردازیم.

معرفی موتورسیکلت ب ام و R12 nineT

همچون مدل قبلی، ب ام و R12 nineT بر پایه ساختار ماژولار طراحی شده است، که امکان شخصی­‌سازی این محصول را فراهم می‌­کند. البته طراحی نمای جلو مورد بازنگری قرار گرفته است و چراغ‌های LED جلو و عقب با حاشیه مشکی در جلو بروزرسانی این مدل را به رخ می­‌کشد.

بنابر اعلام ادگار هاینریش که مدیریت بخش طراحی ب ام و موتوراد را برعهده دارد، طراحی R12 nineT با وفاداری به اصل طراحی خطی شکل گرفته است، که صندلی راکب، باک و انتهای بدنه را در یک سطح قرار می‌­دهد. محصولات سری R 90 S به عنوان یکی از مدل‌های به یاد ماندنی این شرکت در دهه 70 میلادی هم تحت تاثیر همین زبان طراحی شکل گرفته‌­اند.

معرفی موتورسیکلت ب ام و R12 nineT
معرفی موتورسیکلت ب ام و R12 nineT

آقای هاینریش به وجود پوشش‌های جانبی در حوالی سازه مثلثی ب ام و R12 nineT اشاره نموده است، که بازهم موتورسیکلت‌های مسابقه­‌ای ب ام و در دهه 70 میلادی را به یاد می‌­آورد.

هرچند اعلام مشخصات فنی R12 nineT به نیمه دوم سال 2023 موکول شده است، اما ب ام و تایید نموده که قصد دارد این مدل را به پیشرانه 2 سیلندر 1.2 لیتری هوا/روغن-خنک مجهز کند.

همچنین اطلاع داریم که ب ام و R12 nineT براساس سازه یکپارچه فضاکار با فرم استوانه‌­ای شکل گرفته، که در بخش عقب با اتصال تقویت شده است. سیستم اگزوز این مدل هم به صدا خفه کن دوبل مجهز شده است، درحالی‌که نیروی ترمز از کالیپرهای یکپارچه 4 پیستون تامین می­‌شود.

معرفی موتورسیکلت ب ام و R12 nineT
معرفی موتورسیکلت ب ام و R12 nineT

با توجه به قابلیت شخصی‌سازی ب ام و R12 nineT، طیف وسیعی از لوازم جانبی هم برای آن قابل سفارش است.

دکتر مارکوس شرام، مدیر ب ام و موتوراد، از R12 nineT به عنوان محصولی با قابلیت شخصی‌سازی یاد کرده است، که در زمان نزدیک به سالگرد تاسیس این شرکت معرفی شده. به گفته وی، ب ام و R12 nineT توانسته فناوری نوآورانه را با ویژگی‌های همیشگی محصولات این برند یعنی پیشرانه کارآمد، زبان طراحی خوشایند و قابلیت شخصی‌­سازی همراه کند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس