مقایسه پیکسل 6 با پیکسل 5a، کدام بهتر است؟

63
0
مقایسه پیکسل 6 با پیکسل 5a

آیا بین پیکسل 6 و پیکسل 5a نمی دانید کدام را انتخاب کنید؟ ما دو گوشی جدید پیکسل را با هم مقایسه می کنیم تا ببینیم کدام یک از این دو بهترین ویژگی ها را ارائه می دهد.

Google Pixel 6 دارای اولین تراشه Tensor سفارشی گوگل است. علاوه بر تراشه جدید، گوگل همچنین این سری را از همه جهات اصلاح کرد تا نسبت به گوشی های قبلی پیکسل بهتر شود.

با اینکه همیشه داشتن گوشی های جدیدتر می تواند هیجان انگیز باشد، اما بررسی فاکتورهای تصمیم گیری برای خرید نقش مهمی دارند.

در اینجا یک مقایسه پیکسل 6 با پیکسل 5a آورده شده است تا به شما کمک کند که اگر می خواهید تصمیم بگیرید کدام را بخرید، یا اگر به فکر ارتقا به مدل جدیدتر هستید، انتخابی آگاهانه داشته باشید.

طراحی پیکسل 6 با پیکسل 5a

طراحی پیکسل 6 با پیکسل 5a
طراحی پیکسل 6 با پیکسل 5a

یکی از مواردی که باعث ارتقاء پیکسل 6 نسبت به 5a شده، طراحی آن است. سری پیکسل 6 نمایانگر تغییرات اساسی در طراحی این شرکت است و این شرکت سری جدید گوشی های خود را به گونه ای طراحی و بسته بندی کرده که جدید و متفاوت از طراحی معمولش است.

در طراحی Pixel 6 یک برآمدگی برای دوربین در پشت گوشی قرار دارد که از یک سمت گوشی تا سمت دیگر آن کشیده شده است. با اینکه این طراحی ممکن است مطابق میل همه افراد نباشد، ولی باعث وجه تمایز این گوشی شده است.

برخلاف پیکسل 6، 5a از یک برآمدگی مربعی سنتی تری برای قسمت دوربین پشت خود استفاده می کند. همچنین دوربین جلوی پیکسل 5a که در گوشه سمت چپ قرار داشت را در این گوشی جدید به وسط صفحه نمایشگر منتقل کرده است.

پیکسل 6 در رنگ های مختلف جالبی عرضه می شود (مشکی، مرجانی و آبی) در حالی که پیکسل 5a تنها با رنگ مشکی عرضه می شد.

در پیکسل 6 به جای اینکه حسگر اثر انگشت مانند پیکسل 5a در پشت گوشی قرار داشته باشد، روی صفحه نمایش قرار گرفته است.

یکی دیگر از مواردی که می توانید با مقایسه ساده این دو گوشی متوجه شوید، عدم وجود جک هدفون در پیکسل 6 است. جک 3.5 میلی متری هدفون موجود در 5a یک امتیاز مثبت است که باعث می شود برای علاقه مندان موسیقی گزینه مناسب تری باشد.

در نهایت، پشت و جلوی پیکسل 6 شیشه ای است و فریم آلومینیومی دارد، در حالی که پشت پیکسل 5a از آلومینیوم ساخته شده است.

صفحه نمایش: مقایسه پیکسل 6 با پیکسل 5a

صفحه نمایش: مقایسه پیکسل 6 با پیکسل 5a
صفحه نمایش: مقایسه پیکسل 6 با پیکسل 5a

Pixel 6 نمایشگر کمی بزرگتری دارد. دارای یک پنل AMOLED 6.4 اینچی 90 هرتزی با رزولوشن FHD+ و جدیدترین و بهترین گوریلا گلس ویکتوس Corning است. از سوی دیگر، پیکسل 5a دارای یک پنل AMOLED6.34 اینچی با رزولوشن FHD+ با Corning Gorilla Glass 3 قدیمی است.

یکی دیگر از مواردی که در مورد نمایشگر پیکسل 5a باید با آن کنار آمد، نداشتن رفرش ریت 90 هرتزی است که این موضوع در گوشی های میان رده بسیار عادی و معمول است.

دوربین: مقایسه پیکسل 6 با پیکسل 5a

دو لنز اختصاصی در پشت هر دو گوشی وجود دارد – یک لنز واید و یک الترا واید. پیکسل 5a قدیمی تر از دوربین محبوب واید 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 گوگل با PDAF دو پیکسل و لرزش گیر اپتیکال تصویر (OIS) استفاده می کند. دوربین دوم Pixel 5a یک لنز التراواید 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 با میدان دید 119 درجه است.

پیکسل 6 به یک دوربین واید 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 (فوکوس خودکار لیزری و OIS در کنار موجود) و یک دوربین التراواید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 با میدان دید 114 درجه ارتقا یافته است.

هر دو گوشی می توانند تا 4K با سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند. و در نهایت، برای سلفی گرفتن‌، هر دو دارای یک لنز واید 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، مشابه آنچه در پیکسل 5 موجود بود، هستند.

پیکسل 6 با ویژگی های دوربین متفاوتی عرضه می شود. به عنوان مثال می توان به رفع محو شدگی های چهره، پاک کن جادویی و حالت حرکت اشاره کرد.

عملکرد پیکسل 6 با 5a

عملکرد پیکسل 6 با 5a
عملکرد پیکسل 6 با 5a

پیکسل 6 در عملکرد خام نسبت به 5a برتری دارد و بزرگترین نقطه قوتش تراشه آن است. این تراشه از تراشه Tensor مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل استفاده می کند که انواع ترفندهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را با خود به همراه دارد.

Tensor از تراشه خام 5 نانومتری استفاده می کند و بسیار قوی تر از اسنپدراگون 765G Qualcomm است که Pixel 5a از آن استفاده می کند.

اسنپدراگون 765G با 6 گیگابایت رم در پیکسل 5a کار می کند. اگرچه این دو در برابر تراشه های قدرتمندتر Qualcomm شانسی ندارند، اما از 5G پشتیبانی می کنند. پیکسل 5a دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی است. متأسفانه، هیچ گزینه دیگری برای حافظه/ذخیره بیشتر ندارد.

اگر به دنبال حافظه و فضای ذخیره سازی بیشتری هستید، پیکسل 6 را انتخاب کنید. نسخه پایه این گوشی دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ROM است، اما می توانید با کمی هزینه بیشتر، نسخه 256 گیگابایتی با حافظه مشابه را دریافت کنید.

مقایسه نرم افزار

مقایسه نرم افزار 
مقایسه نرم افزار

وقتی صحبت از نرم افزار به میان می آید، شما همان تجربه شفاف و ساده همیشگی پیکسل را دریافت خواهید کرد. پیکسل 6 اندروید 12 را به صورت پیش فرض اجرا می کند، در حالی که 5a را می توان به اندروید 12 ارتقا داد. با این وجود، پیکسل 6 به دلیل پشتیبانی نرم افزاری گسترده ای که ارائه می دهد، برتری دارد.

پیکسل 6 به لطف خط مشی جدید آپدیت پیکسل 6 گوگل، به مدت پنج سال، آپدیت های امنیتی دریافت خواهد کرد، یعنی دو سال بیشتر از مدت زمان معمول آن که سه سال است.

با این حال، هر دو گوشی سه آپدیت اصلی اندروید را دریافت خواهند کرد. اما از آنجایی که پیکسل 6 بعد از پیکسل 5a معرفی شد، تا اندروید 15 را دریافت خواهد کرد، ولی پیکسل 5a فقط تا اندروید 14 را دریافت می کند.

مقایسه باتری

پیکسل 6 و 5a تفاوت قابل توجهی در ظرفیت باتری ندارند. یک باتری 4680 میلی آمپر ساعتی انرژی پیکسل 5a را تامین می کند، در حالی که پیکسل 6 انرژی خود را از باتری 4614 میلی آمپر ساعتی تامین می کند. با این حال، پیکسل 6 به دلیل پشتیبانی از شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس برتری دارد. مورد دوم به شما این امکان را می دهد تا از دستگاه خود برای شارژ دستگاه های سازگار مانند Pixel Buds استفاده کنید.

پیکسل 6 تا 30 وات شارژ سیمی (در پیکسل 5a حداکثر 18 وات است) و 21 وات شارژ بی سیم را پشتیبانی می کند. طبق گفته گوگل، یک سری شارژر 30 واتی (به صورت جداگانه فروخته می شود) تنها در 30 دقیقه گوشی را تا 50 درصد شارژ می کند.

مقایسه قیمت

اگرچه بسیاری از چیزها در پیکسل 6 نسبت به پیکسل 5a تغییر کرده است، اما قیمت خرده فروشی آن تفاوت قابل توجهی ندارد. Pixel 6 با 128 گیگابایت 599 دلار قیمت دارد، و نسخه 256 گیگابایتی آن 100 دلار بیشتر است. از طرف دیگر، Pixel 5a فقط 449 دلار برای شما هزینه دارد. با این حال، فقط هم در ایالات متحده و ژاپن در دسترس است.

پیکسل 6 گوگل در مقایسه با پیکسل 5a: بهتر است کدام را بخرید؟

بین این دو دستگاه، پیکسل 6 ارزش بیشتری برای هزینه کردن دارد. اگرچه کمی گرانتر از مدل قدیمی آن است، ولی ویژگی های اضافی مانند تراشه Tensor گوگل، ارتقاء دوربین، فضای ذخیره سازی و حافظه بیشتر، پشتیبانی از شارژ بی سیم، پشتیبانی نرم افزاری گسترده و شارژ سریع تر، ارزش این هزینه اضافی را دارد.

پیکسل 5a در حال حاضر به دلیل طراحی خود، کمی قدیمی تر به نظر می رسد و برای به روز ماندن در میان دستگاه های میان رده مدرن تلاش می کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس