مشاهده ویدیو در Vimeo | هفت دلیل برای انتخاب Vimeo به جای یوتیوب

172
0
مشاهده ویدیو در Vimeo

یوتیوب بدون شک یک برنامه عالی است، اما هنوز کامل نیست. گزینه های زیادی برای کسانی که به دنبال چیزی متفاوت هستند وجود دارد. از جمله مشاهده ویدیو در Vimeo، که توصیه می کنیم از امروز استفاده کنید.

مشاهده ویدیو در Vimeo

اصطلاح تماشای «ویدیو آنلاین» این روزها تقریباً مترادف با «یوتیوب» است. با توجه به اینکه YouTube چقدر پیشرفت کرده است، این قضیه نباید تعجب آور باشد. با این حال، بیشتر وقت ‌ها به این فکر می‌کنم که آیا یوتیوب این توجهات را به درستی پاسخ میدهد یا خیر. شاید شما هم اخیرا همین فکر را کرده اید.

اشتباه نکنید: یوتیوب عالی است و شکی در این موضوع وجود ندارد. کانال‌ های با کیفیت زیادی وجود دارند که آموزشی یا سرگرم ‌کننده هستند. خود من بیشتر وقت خود را در یوتیوب میگذراندم. اما ویدیو های بی مفهوم زیاد وجود دارد، بسیاری از ویدیو ها پس از مدتی کاملاً “تکراری” می شوند.

اگر به این مرحله رسیده‌اید، زمان ماجراجویی در سایت‌ های ویدیویی جایگزین است، و فکر می‌کنم اولین ایستگاه شما باید Vimeo باشد. در این مقاله به چند دلیل اشاره میکنیم.

تجربه کاربری با کیفیت

Vimeo یکی از عالی ‌ترین پخش‌ کننده‌ های ویدیویی را دارد که من تا به حال استفاده کرده‌ام. سریع و پاسخگو است. می‌توانید به وضوح ببینید که چه مقدار از ویدیو باز شده است، و حتی اگر به دنبال یک نقطه بافر نیستید، پخش بدون نقص ادامه می‌یابد. رابط پخش کننده نیز مینیمال است.

چشمگیر ترین نکته در مورد Vimeo، کیفیت واقعی ویدیو ها است. سایت‌ هایی مانند YouTube، Dailymotion و Metacafe کمیت را بر کیفیت ویدیو ترجیح می‌دهند، اما Vimeo عمداً بر کیفیت بیش از هر چیز دیگری تمرکز می‌کند. با استفاده از روش‌ های کد گذاری بهتر و نرخ بیت بالاتر، ویدیو های Vimeo روان ‌ترین و واضح ‌ترین هستند.

به عبارت دیگر، اگر یک ویدیوی 720 پیکسلی در Vimeo را با یک ویدیوی 72۰ پیکسلی در یک سایت دیگر مقایسه کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که Vimeo از نظر عینی بهتر است.

اصالت و خلاقیت

Vimeo بیشترین فاصله را از “ویدئو های بی کیفیت Video Dump” دارد. این موضوع فقط مربوط به میزبانی ویدیو ها نیست. بلکه  مربوط به میزبانی ویدیو های اصلی است.

 https://vimeo.com/channels/staffpicks/210782375

هیچ سایت ویدیویی، “نسبت سیگنال به نویز” بهتری ندارد. “سیگنال” هر بیت محتوای جالب است و “نویز” تمام محتوای غیر جالبی است که سیگنال را خاموش می کند و یافتن آن را سخت تر می کند. یوتیوب احتمالاً 1000 ویدیوی مزخرف برای هر ویدیوی قابل تماشا دارد. اما در Vimeo، هر سومین ویدیو امتیازات خود را دارد.

البته، باید در نظر داشته باشید که ویدیو های Vimeo همه از نوع خاصی هستند. از آنجایی که جامعه بیشتر از فیلم سازان تشکیل شده است، تعداد زیادی انیمیشن، نماهنگ، و فیلم های کوتاه هنری را خواهید دید. اما ویدیو های آموزشی نیز رو به افزایش است. در نهایت، همه چیز به کیفیت بستگی دارد.

کشف ویدیو

مشاهده ویدیو در Vimeo
مشاهده ویدیو در Vimeo

یافتن محتوای جدید برای تماشا در YouTube می تواند دشوار باشد. وقتی بیش از 300 ساعت فیلم در هر دقیقه آپلود می شود، کلمه “جدید” معنای خود را از دست می دهد. اگرچه یوتیوب دارای یک موتور توصیه است، اما نتایج آن در بهترین حالت هم ممکن است ضعیف یا تکراری باشد (و در بدترین حالت به شدت آزار دهنده است).

Vimeo راه های بیشتری برای یافتن محتوای مورد علاقه ی شما ارائه می دهد. همه ویدیو ها به یکی از 16 دسته قابل مرور تعلق دارند. ویدیو ها همچنین میتوانند به چندین گروه تعلق داشته باشند.

فیلم ‌ها و نکات مهم

علاوه بر دسته ‌ها و گروه‌ ها، Vimeo دو راه را برای شما فراهم می‌کند تا بهترین ‌ها را مرور کنید: انتخاب کارکنان و ترند شده ها.

Staff Picks ویدئوهایی هستند که توسط کارکنان Vimeo انتخاب شده اند. ویدیوهایی است که آنها تماشا کرده اند و از آن لذت برده اند و به عنوان بسیار خوب علامت گذاری شده اند. صفحه «Staff Picks» دارای بخش ‌های مختلفی است: «اخیرا اضافه ‌شده»، «نمایش ‌های برتر»، «بهترین ‌های ماه» و «بهترین‌ های سال».

ویدیو های پرطرفدار آنهایی هستند که اخیرا پخش شده اند. این بخش خودکار است و به طور منظم به روز می شود، بنابراین هر روز ویدیو های جدیدی برای تماشا پیدا خواهید کرد. ویدیو های پرطرفدار در صفحه اول Vimeo نشان داده می‌شوند. این دسته ‌ها بخش‌ های پرطرفدار خود را دارند: موزیک ویدیو، کمدی، اکشن، ورزشی، درام، و مستند.

مشاهده ویدیو در Vimeo
مشاهده ویدیو در Vimeo

بدون تبلیغات

از تبلیغات خسته شدید، نه؟ این کلیپ های تبلیغاتی واقعاً خسته کننده اند. کلیپ های 30 ثانیه ای که بعضا در یک ویدیو چندین بار باید مشاهده کنید.

Vimeo اصلاً تبلیغات ندارد. من این گزینه را دوست دارم زیرا بیننده را از هرگونه معضل مرتبط با تبلیغات رها می کند. دیگر نگران این نباشید که آیا مسدود کننده تبلیغات به شما آسیب می‌رساند یا خیر. شما می توانید در آرامش تماشا کنید.

کسب درآمد

محتوای رایگان عالی است، اما هنرمندان و تولیدکنندگان محتوی نیاز به درآمد دارند. اگر Vimeo هیچ راهی برای کسب درآمد برای سازندگان ارائه نمی‌کرد، آنها به سایت‌ های دارای درآمد سرازیر می‌شدند. اما چگونه میتوان بدون تبلیغات این کار را انجام داد؟

شما مستقیماً با سازندگان Vimeo در ارتباط هستید. با برنامه Vimeo On Demand، سازندگان می‌توانند دسترسی به ویدیو های خود را به سه روش بفروشند: اجاره هر ویدیو، فروش هر ویدیو و اشتراک کانال. بهترین گزینه؟ سازندگان ویدیو در Vimeo ۹۰ درصد درآمد را به دست می آورند. سطحی از تقسیم درآمد که در جاهای دیگر دیده نشده است.

اگر محتوای شما دارای چرخش خلاقانه یا آموزشی باشد، یکی از بهترین دلایل برای میزبانی ویدیو های خود در Vimeo است. نه تنها کنترل خلاقانه تری خواهید داشت، حتی ممکن است درآمد بیشتری نیز داشته باشید.

جامعه سازنده

یکی از مواردی که Vimeo را متمایز می کند فضای اجتماعی آن است. سایر سایت ‌های ویدیویی تمایل دارند جوامع کانالی مجزا داشته باشند و کمتر با یکدیگر در ارتباط باشند، در حالی که Vimeo خود جامعه است.

من متوجه شده ام که کاربران Vimeo اغلب بالغ تر و سازنده تر هستند. نظرات بیشتر مثبت است تا منفی. آنقدر ترولینگ وجود ندارد. به ندرت احساس می کنید که سازندگان بالاتر از مخاطبان خود می نشینند. همه در کنار هم هستند، گویی همه در یک سطح یکسان هستند.

نظر شما در مورد Vimeo چیست؟

توجه داشته باشید که Vimeo برای همه مناسب نیست. اگر کلیپ‌ های زرد مانند کلیپ بازی با گربه، وبلاگ‌ های مجازی، کاور های موسیقی، «آزمایش ‌های اجتماعی»، آهنگ ‌های دزدان دریایی و غیره می‌خواهید، یوتیوب همچنان مقصد مناسبی است (و احتمالاً برای همیشه همینطور خواهد بود). Vimeo مطمئنا متفاوت است. این سایت اشتراک ویدیو برای جامعه فرهنگی طراحی شده است.

تنها چیزی که ما پیشنهاد می کنیم این است که اگر قبلاً امتحان نکرده اید، آن را جدی امتحان کنید. ممکن است متوجه شوید که Vimeo بیشتر از آنچه فکر می کنید مطابق با سلیقه شماست.

لطفاً نظرات خود را در مورد Vimeo با ما به اشتراک بگذارید! آیا خیلی غیر متعارف است؟ شاید حتی بیش از حد ادعا دارد؟ با یک نظر در زیر به ما اطلاع دهید!

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس