مهمترین اخبار ۲ آذر ۱۴۰۲

116
0
مهمترین اخبار ۲ آذر ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین اخبار ۲ آذر ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین اخبار ۲ آذر ۱۴۰۲

ادعای تصمیم ایران برای ارسال موشک بالستیک به روسیه

کرملین از اظهار نظر درباره گفته‌های جان کربی خودداری کرد. سخنگوی کاخ سفید گفته بود ایران ممکن است به روسیه موشک بالستیک بدهد.

معاون سپاه: خیلی وقت است [به جنگ غزه] ورود کرده‌ایم

مجید بذرافکن معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به فرموده امام که «راه قدس از کربلا می‌گذرد» گفت: برخی می‌گویند چرا جمهوری اسلامی ایران ورود نمی‌کند، می‌گوییم: ما خیلی وقت است ورود کرده‌ایم؛ قلب تپنده انسانیت را امام (ره) در ایران به تپش وادار کرد.

اعلام رسمی توافق آتش بس چهار روزه تل آویو و حماس

بیانیه دفتر نخست وزیری اسرائیل می‌گوید که به عنوان بخشی از معامله، «آزادی هر ده گروگان اضافه به یک روز وقفه بیشتر (در نبرد) منجر خواهد شد.»

متن لایحه بودجه منتشر شد

متن کامل لایحه بودجه ۲۴۶۲ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ که روز گذشته از سوی دولت تقدیم مجلس شد بود منتشر شد.

کنایه ضرغامی به دستگاه‌‌های نظارتی

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در یک برنامه تلویزیونی گفت: حضرت ابراهیم (ع) یک شب با ستاره پرستان نشست، یک شب با ماه پرستان و یک شب با خورشیدپرستان. اگر الان بود دستگاه‌‌های نظارتی ما چنان پرونده‌ای برایش درست می‌کردند که نبوتش را کلا فراموش می‌کرد.

۱۲۰ بازرس آژانس برای ورود به کشور تائید شده‌اند

مهمترین اخبار ۲ آذر ۱۴۰۲

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تکرار سیاسی‌کاری بپرهیزد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۰ بازرس آژانس برای ورود به کشور تائید شده است. وی درباره علت مخالفت با حضور برخی از این بازرسان در ایران نیز توضیح داد: اول اینکه برخی از آنها سال‌هاست به ایران نیامده اند و نکته دوم اینکه به موجب ماده ۹ اساسنامه، ما این حق قانونی را در پذیرش یا عدم پذیرش بازرسانی که معرفی می شوند، داریم.

رهبر انقلاب: امروز همه دنیا فهمیدند چرا ورزشکار ایرانی با طرف صهیونیست روبرو نمیشود

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار قهرمانان ورزشی گفتند: امروز همه‌ دنیا فهمیدند که ورزشکار ایرانی چرا راضی نمی‌شود با طرف صهیونیست روبرو شود، این را دیگر امروز دنیا فهمیده چون او جنایتکار است، چون برای یک دولت جنایتکار دارد ورزش می کند.

وزیر کشور: تذکر حجاب در مترو، توسط گروه‌های مردمی انجام می‌شود

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تذکر حجاب در مترو تهران، اظهار کرد: ما مجوز خاصی برای این کار ندادیم و تحت امر معروف و نهی از منکر ظاهرا توسط گروه های مردمی انجام می شود. کارشان در چارچوب امر معروف و نهی از منکر است. همه مردم برای این کار وظیفه دارند، ولی باید با ادبیات خوب و الفاظ خوب و صرفا تذکر لسانی انجام شود. در همین حد این گروه ها مجاز هستند.

درآمدِ ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومانی هم مشمولِ مالیاتِ شد

مهمترین اخبار ۲ آذر ۱۴۰۲

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که دولت آن را تنظیم کرده، درآمد‌های ماهانه ۱۰ میلیون تومان تا ۱۴ میلیون تومان مشمولِ مالیاتِ ده درصد می‌شوند.

اجرای قانون جدید بازنشستگی از ابتدای سال ۱۴۰۵

وزیر تعاونف کار و رفاه اجتماعی در مورد زمان اجرای قانون جدید بازنشستگی گفت: افرادی که ۲۸ و ۲۹ سال تمام سابقه دارند، مشمول این قانون نمی شود و اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد.

دریافت مالیات از خودروهای بالای ۳ میلیارد و خانه های بالای ۲۵ میلیارد تومان

خودروهای سواری که ارزش آنان بالای ۳ میلیارد تومان است و همچنین زمین، ویلا، باغ و منازلی که ارزش آنان بالای ۲۵ میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات می‌شوند.

آژانس: هیچ پیشرفتی در اجرای بیانیه مشترک با تهران رخ نداده

مهمترین اخبار ۲ آذر ۱۴۰۲

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه امروزش در نشست شورای حکام اعلام کرد که انباشت اورانیوم غنی‌شده ایران همچنان ادامه دارد و لغو انتصاب بازرسان آژانس در ایران خلاف روحیه همکاری توافق‌شده در بیانیه مشترک تهران و آژانس در ماه‌های اخیر است. گروسی در ادامه گفت: متاسفانه هیچ پیشرفتی در زمینه اجرای بیانیه مشترک امضاشده با تهران در ۴ مارس انجام نشده است.مدیرکل آژانس اشاره کرد: ایران همچنین هنوز توضیحات موثق فنی درباره وجود ذرات اورانیوم با منشاء انسانی در ورامین و تورقوزآباد را ارائه نکرده و به آژانس اطلاعات لازم را درباره محل‌(محل‌های) مواد هسته‌ای یا تجهیزات آلوده نداده است. افزون بر این، هنوز مسئله ناهم‌خوانی در ارزیابی توازن مواد هسته‌ای را در تاسیسات فرآوری اورانیوم اصفهان و اجرای کد اصلاحی ۳.۱ را که یک از وظایف قانونی آن است را برطرف نکرده است.

هشدار روحانی درباره رسیدن به پایان خط

روحانی گفت: بعضی از این‌هایی که الان حاکم هستند را می‌شناسم که نه در انقلاب بودند و نه در جنگ و نه غصه‌ای برای کشور دارند. خوشحال می‌شوند که امثال ما و افکار ما کلاً مأیوس شویم و رها کنیم و بگوییم که کاری نمی‌شود کرد. اگر این شعار در ذهن مردم حاکم شود که کاری نمی‌شود کرد چه خواهد شد؟ آیا واقعاً به پایان خط رسیده‌ایم؟ من قبول ندارم که الان پایان خط است. ممکن است خدای ناکرده در آینده به این نقطه برسیم ولی امروز به پایان خط نرسیده‌ایم. باید همه توان‌مان را به کار بگیریم برای اینکه جامعه را به حرکت دربیاوریم. تلاش کنیم گرچه بسیار سخت است. اگر روزی به پایان خط رسیدیم که دیگر هیچ راهی نباشد می‌توانیم بگوییم دیگر هیچ کاری نمی‌شود کرد. ما هم آن وقت خداحافظی می‌کنیم و می‌رویم. دیگر خودشان می‌دانند.

اکسیوس: اسرائیل آماده تمدید آتش بس برای ۵ روز بیشتر است

پایگاه اکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی از آمادگی این رژیم برای تمدید توافق فعلی وقفه جنگی به مدت ۵ روز بیشتر خبر داده است. اکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی نوشته تل‌آویو چهارشنبه شب فهرست اولین مجموعه از «گروگان‌هایی» که قرار است روز پنجشنبه آزاد شوند را دریافت خواهد کرد. طی چهار روز وقفه در جنگ، اسرا در چهار مرحله آزاد خواهند شد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس