نحوه استفاده از گوگل درایو برای دسکتاپ

64
0
استفاده از گوگل درایو برای دسکتاپ

Google Drive در دسکتاپ دسترسی و استفاده از فایل های ذخیره شده در فضای ابری را برای شما آسان می کند. در این مقاله نحوه استفاده از گوگل درایو برای دسکتاپ بیان شده است.

Google Drive یکی از پرکاربردترین سرویس های ذخیره سازی ابری است. کاربرانی که حساب Google دارند می توانند از آن برای ذخیره و اشتراک گذاری فایل ها در چندین دستگاه و پلتفرم استفاده کنند.

در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از این ابزار مفید بر روی کامپیوتر خود،(مک و ویندوز)، استفاده کنید.

نحوه دانلود و نصب گوگل درایو در دسکتاپ

برای دانلود و نصب Google Drive بر روی دسکتاپ، مراحل زیر را دنبال کنید:

به صفحه دانلود Google Drive بروید و روی «Download Drive for Desktop» کلیک کنید. این وب سایت هوشمند است و سیستم عامل شما را تشخیص می دهد، چه ویندوز باشد یا macOS. سپس، فایل متناسب برای سیستم عامل شما را دانلود می کند.

نحوه دانلود و نصب گوگل درایو روی دسکتاپ
نحوه دانلود و نصب گوگل درایو روی دسکتاپ

در پنجره بعدی، پوشه مورد نظر برای ذخیره فایل نصب را انتخاب کنید و روی Save کلیک کنید. نام فایل باید GoogleDriveSetup.exe برای Windows یا GoogleDrive.dmg برای Mac باشد. همچنین می توانید انتخاب کنید که فایل پس از دانلود به طور خودکار باز شود یا خیر.

نحوه دانلود و نصب گوگل درایو روی دسکتاپ
نحوه دانلود و نصب گوگل درایو روی دسکتاپ

در مرحله بعد، روی Install کلیک کنید تا نصب برنامه آغاز شود. در macOS، یک پنجره اضافی ظاهر می شود که برای تأیید نصب، به رمز عبور مک شما نیاز دارد. رمز عبور خود را وارد کنید و روی Install Software کلیک کنید.

نحوه دانلود و نصب گوگل درایو روی دسکتاپ
نحوه دانلود و نصب گوگل درایو روی دسکتاپ

پس از اتمام نصب، یک درایو جدید، معمولاً با نام Google Drive (G:) به دسکتاپ شما در ویندوز اضافه می شود. برای macOS، نماد Google Drive در نوار منوی بالای Mac شما نمایش داده می‌شود.

برای تکمیل نصب، با حساب Google خود وارد شوید. اگر از ویندوز استفاده می کنید، به مرورگر خود هدایت می شوید که صفحه ورود به سیستم را باز می کند. برای دسترسی به صفحه ورود به سیستم macOS، روی نماد Google Drive در منوی بالا کلیک کنید. پس از تکمیل فرآیند ورود به سیستم، اکنون شما Google Drive را با موفقیت بر روی دسکتاپ خود نصب کرده اید.

نحوه استفاده از گوگل درایو در دسکتاپ

می‌توانید از Google Drive for Desktop برای همگام‌سازی فایل‌ها و پوشه‌های Google Drive با رایانه شخصی یا آپلود فایل‌ها از دسکتاپ به Google Drive استفاده کنید. از آنجایی که Drive for Desktop یک سرویس همگام‌سازی است، به‌طور خودکار فایل‌ها را با فضای ابری در پس‌زمینه همگام‌سازی می‌کند، که زمان لازم برای همگام‌سازی فایل‌ها را به حداقل می‌رساند.

برای آپلود فایل‌ها برنامه را باز کنید، setting را انتخاب کنید و روی Preferences کلیک کنید. در Mac، رایانه خود را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید و روی « Add folder» کلیک کنید. در این قسمت، سیستم شما فهرست فایل های شما را بالا می آورد و می توانید پوشه ای را که می خواهید با Google Drive همگام سازی کنید، انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید همه فایل‌های موجود در پوشه را در فضای ابری آپلود کنید، Sync with Google Drive را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید فقط عکس‌ها و ویدیوها را همگام‌سازی کنید، گزینه Back Up to Google Photos را انتخاب کنید.

در Windows، به سادگی روی هر پوشه ای که می خواهید با Google Drive همگام سازی شود کلیک راست کنید، سپس Sync یا Backup this folder را انتخاب کنید. در ادامه می توانید پوشه ای را که می خواهید با Drive همگام سازی کنید، انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که Google Drive یک سرویس همگام سازی است، نه یک سرویس پشتیبان گیری. این به این معنی است که هر تغییری که در یک فایل در یک دستگاه ایجاد می‌کنید، در تمام دستگاه‌های دیگری که در آنها به سیستم وارد شده‌اید، اعمال می‌شود. به عنوان مثال، اگر فایلی را از دسکتاپ خود ویرایش یا حذف کنید، این تغییرات بر روی گوشی هوشمند شما نیز اعمال خواهد شد.

چگونه همگام سازی را در Google Drive برای دسکتاپ متوقف کنیم.

ممکن است بخواهید بنا به دلایلی همگام سازی با Google Drive را متوقف کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

Drive for desktop را باز کنید.

روی «setting» و سپس « Pause Syncing» کلیک کنید. وقتی می‌خواهید دوباره همگام‌سازی را از سر بگیرید، به راحتی دقیقا این مراحل را تکرار کنید و روی گزینه ای که احتمالا باید « Resume Syncing » باشد کلیک کنید.

نکته مهم: Google فقط 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در Drive ارائه می‌کند. اگر این اندازه برای شما کافی نیست، می‌توانید با خرید فضای ذخیره‌سازی بیشتر از Google، فضای ذخیره‌سازی Google Cloud را افزایش دهید یا با پاک کردن برخی فایل‌ها، مقداری فضا آزاد کنید.

چگونه از هر دستگاهی به فایل های خود دسترسی داشته باشیم؟

داشتن Google Drive روی دسک‌تاپ به این معنی است که می توانید به تمام فایل‌ها در همه دستگاه‌های خود دسترسی داشته باشید، بنابراین می‌توانید هر زمان که به اسناد، تصاویر و ویدیوهای خود نیاز داشتید، از آنها استفاده کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس