Bark چیست؟

126
0
Bark چیست؟

همه ی ما میدانیم که در جهان امروز کودکان نباید در فضای مجازی بدون نظارت رها شوند، اما چگونه می توان به طور مؤثر بر فعالیت آنها در این فضا نظارت کرد؟

سرانجام روزی فرامیرسد که والدین به علاقه فرزندانشان به رسانه های اجتماعی پی میبرند. در این زمان، معمولاً اجازه دادن به فرزند برای گشت و گذار در فضای مجازی آنهم به تنهایی کار دشواری است، دلیل این کار هم مشخص است ؛ به خاطر خطراتی که فرزندان مارا تهدید میکنند.

اینجاست که اپلیکیشن های کنترل والدین وارد عمل می شوند. برخی از والدین وقتی فرزندان خود را در شبکه های اجتماعی زیر نظر داشته باشند، احساس اطمینان بیشتری می کنند. اپلیکیشن Bark یکی از اپلیکیشن هایی است که به شما این امکان را می دهد تا بر فعالیت کودکان خود نظارت داشته باشید.

در این مقاله، ما نگاهی دقیق تر به اپلیکیشن Bark و نحوه عملکرد آن خواهیم داشت.

Bark چیست؟

Bark یک برنامه کنترل و نظارت والدین است. این اپ دارای ویژگی هایی است که به والدین اجازه می دهد تا امنیت فرزندان خود را به صورت آنلاین فراهم کنند. این ویژگی‌های کنترلی شامل نظارت بر محتوا، مسدود کردن وب‌سایت ها، مدیریت زمان استفاده و اشتراک‌گذاری مکان است.

با گسترش تکنولوژی برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی نگرانی‌های امنیتی را در رابطه با کودکان ایجاد کرده‌اند. بنابراین، والدین به برنامه‌های نظارتی مانند Bark متوسل می‌شوند تا به آنها اطمینان دهند که فرزندانشان در معرض خطر نیستند.

این برنامه باید به طور همزمان بر روی دستگاه والد و فرزند نصب شود تا کار کند.

Monitoring

ویژگی نظارت بارک به والدین اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های آنلاین فرزندان خود را دنبال کنند و هشدارهایی در رابطه با خطرات احتمالی مانند، آسیب رساندن به خود، افسردگی، افراد خطرناک که کودکان را تحت نظر میگیرند، تهدیدهای خشونت‌آمیز و تهدیدهای عمومی دریافت کنند. Bark همچنین یادداشت ها، ایمیل ها، فیلم ها، عکس ها و برنامه های مختلف را کنترل می کند.

اپ لیکیشن های نظارت به والدین امکان دسترسی به همه پیام‌های فرزندانشان را نمی‌دهد. در عوض، به والدین در مورد هر گونه محتوای مشکوک و خطرناک گزارش می دهد. اگر مشکلی در یک پیام متنی در دستگاه کودک تشخیص داده شود، والدین به جای مشاهده تک تک پیام‌ها، هشداری بر اساس متن مورد نظر دریافت می‌کنند.

تنظیم مدت زمان استفاده از دستگاه و فیلتر وب

والدین این شانس را دارند که با ایجاد برنامه ای، محدودیت هایی را در استفاده از فضای مجازی برای فرزندان خود تعیین کنند. علاوه بر این، والدین می‌توانند برنامه‌ریزی کنند که چه سایت‌ها و برنامه‌هایی را می‌توان در چه زمانی استفاده کرد.

این برنامه دارای فیلترهای قابل تنظیم با 19 دسته بندی مختلف وب سایت است. اگر دسته بندی خاصی وجود دارد که والدین نمی خواهند فرزندانشان به آنها دسترسی داشته باشند، می توانند آن وب سایت ها را فیلتر کنند.

والدین همچنین می توانند وب سایت های خاصی را مسدود کنند تا دسترسی کودکان به آنها را محدود کنند. همچنین در مواقعی که کودک سعی می کند وارد یک وب سایت مسدود شده شود، برنامه یک هشدار به دستگاه نظارت ارسال می کند.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی

ابزار اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در Bark به والدین اجازه می‌دهد تا مکان فرزندان خود را به صورت آنلاین مشاهده کنند. این برنامه به محض ورود کودک یا خروج از مکانی که در برنامه بوده است، هشدار ارسال می کند.

این برنامه همچنین دارای یک ویژگی check-in است که در آن کودکان می توانند ورود خود را به مکانی با ضربه زدن روی دکمه ورود در دستگاه خود تأیید کنند.

با این حال، هنگامی که ویژگی اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی فعال باشد، به محض اینکه کودک به مکانی برسد، والدین اعلانی دریافت خواهند کرد. برای اینکه این ویژگی کار کند، دستگاه کودک باید یا به Wi-Fi یا داده تلفن همراه متصل باشد. علاوه بر این، آنها باید لوکیشن دستگاه خود را فعال کنند.

نظارت بر کودکان به صورت آنلاین

امروزه دور نگه داشتن کودکان از گوشی های تلفن همراه تقریبا غیرممکن است. به دلایل مختلفی، کودکان ممکن است چند برنامه مختلق در تلفن خود داشته باشند که با آنها سرگرم می شوند، و اگرچه قبول این موضوع که رسانه‌های اجتماعی مضر هستند آسان‌تر است، اما برخی ویژگی مثبت هم دارند که کودکان می‌توانند از آنها بهره ببرند.

راهکار نهایی این است که والدین حضوری فعال در زندگی اجتماعی فرزندان خود داشته باشند. حالا که می دانید Bark چیست، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این برنامه مناسب برای شما است یا خیر. در غیر اینصورت، گزینه های دیگری هم برای انتخاب وجود دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس