آیا سری جدید مافیا در فیلم نت ( پدرخوانده) یک ریالیتی شو است؟

95
0
سری جدید مافیا در فیلم نت

چند سالی است که آقای سعید ابوطالب به همراهی تیمش ، با ساخت و انتشار چند سری از بازی مافیا با حضور چهره های محبوب کشورمان توانسته است علاوه بر معرفی این بازی جذاب ، نظر خیل عظیمی از مخاطبان را به خود جلب کند. در چند سری اول میزبان و گرداننده این ریالیتی شو ، محمدرضا علیمردانی بود و در فصل هایی از کامبیز دیرباز نیز جهت گردانندگی دعوت به عمل آمد. این برنامه که از ابتدا انحصارا توسط پلتفرم فیلیمو پخش می شد ، در سری جدید علاوه بر تغییر اسم و سناریو بازی از پلتفرم جدید فیلم نت جهت پخش استفاده کرده است. در این مطلب به بررسی سری جدید مافیا در فیلم نت ( پدرخوانده) می پردازیم.

گرداننده سری جدید مافیا در فیلم نت ( پدرخوانده)

هر چند که کامبیز دیرباز بازیگر موفق سینما و تلویزیون کشورمان در همان سری اول نشان داد که از پس گردانندگی بازی به جای محمدرضا علیمردانی بر می آید ، اما این واقعیت را نمی شود انکار کرد که به دلیل مشخصه های ظاهری و بیانی علیمردانی ، ایشان در امر گردانندگی موفق تر عمل کرده است. البته واقعیت امر این است که چون این برنامه با علیمردانی شروع شده است ، شاید مخاطب در گرفتن ارتباط با یک گرداننده جدید دچار مشکل می باشد.

سری جدید مافیا در فیلم نت
سری جدید مافیا در فیلم نت

به هر روی هر دو عزیز توانسته اند در اجرای این برنامه موفق ظاهر شوند و حتی شاید این تجربه پای کامبیز دیرباز را بیشتر در عرصه مجری گری باز کند. اگر چه از این نظر می شد انتظار داشت که آقای ابوطالب سازنده اثر می توانست از چهره هایی استفاده کند که هم تجربه بیشتری در امر مجری گری داشته باشند و هم حرفه ای تر ظاهر شوند. 

دلیل استفاده از هنرمندان تکراری چیست؟

با شروع فصل جدید ، تمام برنامه رنگ و بویی تازه گرفته است. از دکور گرفته تا نحوه ورود شخصیت ها به سالن اجرای بازی و حتی سناریویی که به دلیل تغییرات عمده حتی نام برنامه را دستخوش تغییر کرده است. اما بسیاری از مخاطبان دلیل دعوت کردن بسیاری از چهره های تکراری را هنوز در نیافته اند. در فصل های گذشته بسیاری از هنرمندان در این بازی خوش درخشیده اند و انتظار آن  می رفت که به فینال یا فینال فینالیست ها دعوت شوند. اما با اتمام آن فصل و شروع فصل جدید شاید حدود ۷۰ درصد چهرهای دعوت شده تکراری هستند که این امر شاید تا حدی در ریزش مخاطب تاثیر گذار باشد.

این امر دو شائبه را در ذهن مخاطب پدیدار می سازد که اولا شاید آنقدر چهره مطرحی دیگر نمانده است که طراحان و سازندگان این برنامه بخواهند آن ها را دعوت کنند که امری است ناشدنی. زیرا که با وجود رشته های مختلف هنری و ورزشی ، دست اندرکاران این برنامه می توانند در هر سری از یک کدام از ظرفیت های موجود استفاده کنند. دوما شاید اساسا بسیاری از چهره های محبوب کشورمان برای حضور در این برنامه دست رد به سینه تولید کنندگان آن زده اند. خب این امر بیانگر آن است که از این دست از برنامه ها که چهره های معروف در آن نقش خودشان را بازی می کنند در کشور کم داشته ایم و این موضوع خوب است که برنامه هایی نظیر این برنامه و جوکر باب ریالیتی شو را در کشورمان باز کرده اند. 

حضور برخی چهره ها به صورت پر رنگ شک برانگیز است

در بسیاری از مواقع فصل های مختلف برنامه بیانگر آن است که جهت حضور در این شو باید یک چهره شناخته شده بود. اما برخی از چهره های کمتر شناخته شده طوری در برنامه معرفی می شوند که گویی دستی پشت پرده است تا شهرت وی را بیشتر کند. از همین روی هر چند از همان ابتدای کار دست اندرکاران این برنامه تلاش داشته اند که آن را یک شوی واقعی معرفی کنند ، اما از نظر بسیاری از مخاطبان یا حتی منتقدان بخش عمده آن از شاخص هایی که یک برنامه را به یک شوی واقعی تبدیل می کند بسیار دور است.

سری جدید مافیا در فیلم نت
سری جدید مافیا در فیلم نت

بنابراین آن ها در ادامه همین دلایل ، بر این باورند که تمام سناریو هر قسمت از تعیین نقش ها گرفته تا ورود چهره ها به سالن بازی و یا حتی ادامه روند بازی اموری است از پیش تعیین شده و همه عوامل سعی در جذابیت بیشتر این برنامه یا مورد توجه قرار گرفتن چند چهره خاص دارند. 

البته پیشتر نیز یکی از بازیگران خانمی که در این برنامه حضور یافته بود در صفحه شخصی خود به صورت واضح این مطلب را بیان کرده بود و حتی موضوع که طراحان برنامه به صورت عمد سعی در خراب کردن یک چهره را دارند، اظهار داشت.

حرفه ای اسپانسر را معرفی کند

 از آغاز پخش این برنامه تا کنون ، بسیاری از تولیدکنندگان برند های مختلف به صورت سرمایه گذار حمایت گر این برنامه بوده اند. موضوعی که از همان ابتدا هم بحث برانگیز بوده است هم از نگاه مخاطب خیلی لوس و بی معنی، معرفی و تکرار نام برند با بهانه های مختلف در خلال برنامه است. قطعا سازندگان این برنامه با علم به اینکه شاید مخاطب حین پخش تیزرهای تبلیغاتی آن را رد کند و مایل به دیدن آن نباشد ، این روش را جهت معرفی اسپانسر خود برگزدیده اند. اما خب این مساله با نصب المان ها و یا استندهای مختلف در طول برنامه و نشان دادن آن توسط فیلمبردار قابل حل است یا حتی می شود در قالب حرکات نمایشی از قبل تعیین شده ، همانند برنامه جوکر ، اسپانسر را نشان داد.

 

5/5 - (8 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس