احتمال قطعی اینترنت 10 و 11 خرداد 1402

35
0
احتمال قطعی اینترنت 10 و 11 خرداد 1402

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت:ما به دنبال قطع اینترنت بودیم و نه به صورت سراسری و قطعی، اینترنت در حوزه‌های امتحانی به مدت ۳۵دقیقه در ۱۰ الی ۱۱ روز برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم اینترنت خارجی و بین المللی را خواستاریم. در این پست به بررسی احتمال قطعی اینترنت 10 و 11 خرداد 1402 می پردازیم.

احتمال قطعی اینترنت 10 و 11 خرداد 1402

نشست خبری محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با موضوع فرایند برگزاری امتحانات نهایی خردادماه امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ برگزارشد.

وی درباره سازو کار‌هایی که برای امنیت امتحانات نهایی اظهار کرد: مصوبه ۸۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۲ تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری ۴۰ درصد است، همچنین در سال ۱۴۰۳ تاثیر سوابق تحصیلی ۵۰ درصد و در سال ۱۴۰۵تاثیر سوابق تحصیلی به۶۰ درصد می‌رسد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش وپرورش با طرح این سوال که این تاثیر اثر در آموزش و پرورش دارد یانه؟ گفت: معیار ارزشیابی به برای دانش آموزانی که مربوط به نظام آموزش وپرورش گذشته بوده که مدرسه مرجعیت خود را ازدست داده بود و این مصوبه می‌تواند موقعیت طلایی باشد که دانش آموزان توجه خود را به کتاب و از حافظه پروری جلوگیری کنیم و دانشجویان تاکید بیشتری بر حافظه پروری دارد و این مصوبه می‌تواند دانش آموزان به سوی آموزش و یادگیری عمیق سوق دهد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری امتحان نهایی در دوره یازدهم در سال گذشته برگزارشده بود، گفت: امسال آزمون نهایی ویژگی رقابتی به خود گرفته است.

ارزشیابی بانک سوال در سراسر کشور بود تا همه دبیران در طراحی سوال برای همه فراهم کرده و دو بار این سوال ارزیابی می‌شود و سپس در اختیار طراحان اصلی قرار می‌گیرند که این طراحان بر عهده افراد خبره است و برای اولین طراحان سوال در قرنطینه انجام می‌گیرد و برای طراحان طراحی سوالات آزمون‌های داخلی و خارجی در قرنطینه انجام گیرد و پس از طراحی سوال‌ها رمز نگاری می‌شود و این رمز‌ها قفلش شکسته نمی‌شود و در روز آزمون این رمز به رئیس حوزه داده می‌شود و چند دقیقه قبل از آزمون فردی در اتاق تکثیر سوالات تکثیر و پلمب می‌شود و ما امکان لو رفتن سوالات را به صفر رساندیم و به والدین قول می‌دهم که هیچ امکان لو رفتنی وجود ندارد.

زارعی درباره تصحیح برگه‌ها گفت: تصحیح الکترونیکی در خرداد ماه تصحیح دستی را کلا جمع کنیم و تصحیح الکترونیکی انجام می‌گیرد و برگه‌های آزمون به استان دیگر تصحیح می‌شود و پاسخ دانش آموزان توسط سه مصحح انجام میشود و نمره نهایی توسط سامانه جمع بندی می‌شود.

وی با بیان به سازمان سنجش به داوطلبان یک کد یکتا می‌دهد، عنوان کرد: ما براساس کدی سوابق تحصیلی در سازمان سنجش بارگذاری می‌کنیم. برای کسانی که ایجاد سابقه تحصیلی که سوابق تحصیلی ناقص دارند از دیماه شیوه نامه به مراکز آموزشی ابلاغ شد و محدودیت‌ها برداشته شد.

وی درباره ترمیم نمره گفت: به همه داوطلبان فرصت ترمیم نمره داده شدو همچنین برای افرادی که در زارعی ادامه داد: گذشته در ترمیم نمره شرکت کردند، می‌توانند در دی ماه و خرداد ماه همزمان با امتحانات نهایی برگزاری میشود واگر همزمان با امتحان نهایی بود می‌توانند در شهریور ماه آزمون دهند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی عنوان کرد: این آزمون یک آزمون ملی است و به یک عزم ملی نیازمند است، همچنین ر یاست جمهور به سازمان‌ها و وزارت کشور با استانداران تاکید به همکاری به آموزش وپرورش کردند و روز دوشنبه با در وزارت کشور با استانداران برگزارشده است.

وی درباره امنیت در آزمون نهایی گفت در استان با نیرو‌های امنیتی جلسه داریم و تمام حوزه‌های برگزاری آزمون مجهز به دوربین مدار بسته و تکثیر کننده سریع و همچنین دستگاه‌های سینگنال سال و فلزیاب هستند و از داوطلبان می‌خواهم به کانال‌های که انهارا به گرفتن پاسخ‌ها و سوال سوق دهند، اعتماد نکنند.

زارعی عنوان کرد: با هر نوع تخلفی با شدت و حدت برخورد می‌شود و از دادستان خواستیم یک شعبه برای این جرائم در نظر بگیرند و کانال‌ها رصد می‌شود و هرداوطلبی که در این تخلفات را مرتکب شوند، دانش آموزان متخلف از ۱تا ۱۰ سال از شرکت در آزمون نهایی محروم خواهند شد و بابت اینکه این آزمون رقابتی است، دستورالعمل برخورد با این جرایم به حوزه ارسال شده است.

entekhab

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس