ساده ترین راه برای استفاده از ChatGPT در لینوکس: Bavarder را نصب کنید

65
0
استفاده از ChatGPT در لینوکس

با نصب Bavarder، یک برنامه چت بات مجهز به هوش مصنوعی برای دسکتاپ لینوکس، از قدرت ChatGPT استفاده کنید و گردش کار خود را بهبود بخشید.

ChatGPT از طریق وب سایتی در دسترس است که نیاز به ایجاد یک اکانت کاربری دارد. این باعث می شود برخی از ما احساس ناراحتی کنیم. آیا می‌خواهیم هر پرسشی با هویت ما مرتبط باشد؟ دیگران ممکن است به سادگی باز کردن یک مرورگر وب را ناخوشایند بدانند.

اگر شما یک کاربر لینوکس با حفظ حریم خصوصی هستید که به دنبال کمی راحتی هستید، اکنون می توانید از ChatGPT از یک برنامه دسکتاپ بومی بدون نیاز به اکانت کاربری استفاده کنید. نام برنامه باوردر است.

ChatGPT چیست؟

خوب، بیایید پشتیبان بگیریم. شاید هنوز با ChatGPT آشنایی نداشته باشید. این یک ربات چت است که می توانید با تایپ کردن در پنجره ای در مرورگر وب خود با آن ارتباط برقرار کنید. می‌توانید سؤالاتی را مطرح کنید یا درخواست‌هایی را مطرح کنید، مثلاً از ChatGPT بپرسید که در نتفلیکس چه چیزی را تماشا کنید یا از ربات چت در جستجوی شغلتان کمک بگیرید.

ChatGPT نوعی هوش مصنوعی است و برای استفاده رایگان از OpenAI در دسترس است. در عوض، شما باید یک اکانت کاربری ایجاد کنید و به ChatGPT اجازه دهید تا وارد شود و از هر چیزی که تایپ می کنید یاد بگیرد.

هوش ChatGPT ناشی از مدل زبان بزرگی است که از آن یاد می گیرد. ChatGPT در اصل مبتنی بر مدل OpenAI GPT 3.5 بود، اگرچه این دیگر جدیدترین نسخه نیست. GPT مخفف “تبدیل از پیش آموزش دیده ترانسفورماتور” است و به این نوع خاص از مدل زبان بزرگ اشاره دارد.

Bavarder چیست؟

Bavarder اپلیکیشنی است که به شما امکان می‌دهد با هوش مصنوعی «چت» کنید. Bavarder به طور خاص برای GNOME، پرکاربردترین رابط در رایانه های شخصی لینوکس ساخته شده است. اما Bavarder در محیط های دسکتاپ دیگر نیز کار می کند.

نام “Bavarder” یک کلمه فرانسوی است که به صحبت در مورد چیزهایی که مهم نیستند یا گفت و گوی غیررسمی در مورد چیزهایی که مهم نیستند اشاره دارد. این نشان می‌دهد که احتمالاً نباید پاسخ‌ها را خیلی جدی بگیرید یا برای کار جدی به باوردر مراجعه کنید.

Bavarder در واقع از ChatGPT به طور مستقیم استفاده نمی کند. در عوض، باوردر با مدل‌های مختلف زبانی کار می‌کند که از OpenAI API استفاده می‌کنند. ارائه دهندگان پیش فرض شامل BAI Chat، CatGPT، GPT 3.5 Turbo خود OpenAI و موارد دیگر هستند.

برخی از ارائه‌دهندگان از مدل‌های یادگیری مشابه ChatGPT استفاده می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایجی مشابه ChatGPT ایجاد کنند. اما برای یک فرد معمولی، BAI Chat احتمالاً به اندازه کافی به همان چیزی نزدیک است.

چگونه باوردر را دانلود کنیم

Bavarder در قالب بسته جهانی معروف به flatpak موجود است که در اکثر نسخه های لینوکس کار می کند. Bavarder را می توانید از Flathub دانلود کنید.

دانلود: باوردر

نحوه استفاده از Bavarder در لینوکس

مانند بسیاری از برنامه‌های GNOME، وقتی برای اولین بار Bavarder را باز می‌کنید چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد. یک فیلد ورودی با عنوان “پیام” در بالا و یک فیلد ورودی دوم با عنوان “پاسخ” در پایین وجود دارد. شما سوال خود را مطرح می کنید یا دستور خود را در قسمت بالا می دهید و Bavarder خروجی را در قسمت پایین به شما می دهد.

هر فیلد دارای یک دکمه کپی در پایین سمت راست است تا بتوانید به سرعت متن را به جایی مفید ارسال کنید. البته Ctrl + C نیز کار می کند.

ممکن است لازم باشد منابعی را برای تغییر نوع یا کیفیت پاسخ پیکربندی کنید. می توانید این کار را با کلیک بر روی منوی hamburger و انتخاب Preferences انجام دهید. برای تغییر ارائه دهنده در حال استفاده، به جای آن، Providers را انتخاب کنید.

ممکن است به نظر برسد که برنامه برای مدتی قبل از ارائه پاسخ بارگیری می شود. اگر بخواهید از چت BAI از طریق chatbot.theb.ai در مرورگر استفاده کنید، می بینید که پاسخ شما چند کلمه در یک زمان دریافت می شود، گویی ربات چت در حال تایپ کردن است.

باوردر تنها پاسخ را به یکباره ارائه می دهد، بنابراین باید منتظر بمانید تا هوش مصنوعی “تفکر” را به پایان برساند نه اینکه آن را در زمان واقعی تماشا کنید.

آیا باید از Bavarder در لینوکس استفاده کنید؟

هنگام استفاده از ChatGPT و چت ربات های مشابه، سؤالات اخلاقی وجود دارد که باید با آنها دست و پنجه نرم کنید. آیا به شرکتی که این همه اطلاعات را جمع آوری می کند اعتماد دارید؟ آیا نگران بیکار کردن افراد هستید؟ آیا فکر می کنید مردم باید به جای برون سپاری این کار به ماشین ها، برای خودشان خلاقانه فکر کنند؟

اگر طرفدار اعتماد به این نوع نرم‌افزار هستید، باوردر یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای استفاده از آن است. اگرچه اگر بیشتر یک فرد خط فرمان هستید، راهی برای استفاده از ChatGPT از ترمینال نیز وجود دارد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس