استفاده چین از باتری لیتیومی در زیر دریایی های خود

44
0
استفاده چین از باتری لیتیومی

نیروی دریایی چین احتمالا برای تامین انرژی زیردریایی‌های خود به جای باتری‌های اسید-سرب، از فناوری لیتیوم استفاده خواهد کرد. ظاهرا پیاده‌سازی این پروژه به موجب پیشرفت‌هایی حاصل شده که این کشور در صنعت خودرو داشته است. در این خبر به بررسی استفاده چین از باتری لیتیومی می پردازیم.

به گزارش خبرگزاری SCMP، بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا توسط نیروی دریایی چین انجام شده، محققان توانسته‌اند مشکلات اصلی باتری‌های لیتیومی از جمله اشتعال‌پذیری و خطر انفجار را کمتر کنند تا این فناوری قابلیت این را داشته باشد که جایگزین باتری‌های اسید-سرب در زیردریایی‌ها شود.

این مطالعه مدعی است که چین از طریق آزمایش‌ها و پیشرفت‌های گسترده‌ای که در صنعت خودروسازی داشته، توانسته باتری‌های لیتیومی را در شرایط دشوار آزمایش کند و اطمینان یابد که این محصولات می‌توانند به شکل ایمن در موقعیت‌های حساس به کار گرفته شوند.

مزایای استفاده چین از باتری لیتیومی در زیر دریایی ها

زیردریایی‌ها با استفاده از باتری‌های لیتیومی می‌توانند شانس بقا و توانایی‌های مبارزه‌ای بیشتری داشته باشند. چین با داشتن حدود 60 تا 70 زیردریایی، در حال حاضر بزرگ‌ترین ناوگان زیردریایی‌های جهان را در اختیار دارد.

نیروی دریایی چین بیش از یک دهه است که سعی دارد باتری‌های اسید-سرب را جایگزین کند، چرا که این باتری‌های قدیمی از زمان جنگ جهانی دوم پیشرفت‌های کمی داشته‌اند و به خاطر ظرفیت پایین، سرعت شارژ کم، خروجی توان محدود، چرخه عمر کوتاه و نشت گازهای خطرناک مشکل‌ساز بوده‌اند.

محققان حالا توانسته‌اند با استفاده از آهن و فسفات ساختارهای بسیار پایداری بسازند که ایمنی باتری‌های لیتیومی را افزایش داده و در عین حال توانمندی‌های آن‌ها را حفظ می‌کنند. اطلاعات موجود همچنین نشان می‌دهد که سطح استفاده از باتری‌های فسفات آهن حالا در صنعت خودرو از سطح باتری‌های حاوی نیکل و کبالت عبور کرده و این فناوری به یک فناوری قابل اطمینان تبدیل شده است.

افزون بر این، با توجه به این که چین برای تامین نیکل و کبالت تا حد زیادی به سایر کشورها وابسته است، احتمالا خیلی زود به سراغ جایگزین کردن این باتری‌ها خواهد رفت. گفتنی است که برای اولین بار نیروی دریایی ژاپن بود که در سال 2018 منیزیم فلزی را به باتری‌های لیتیومی زیردریایی‌ها اضافه کرد تا از این فناوری در ناوگان خود استفاده کند.

منبع : scmp

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس