افزایش طول عمر با ورزش های سنگین ۲ دقیقه ای

73
0
افزایش طول عمر با ورزش های سنگین

مطالعه جدید محققان بریتانیایی نشان می‌دهد انجام تمرینات با شدت بالا و سریع دو دقیقه‌ای در طول هفته می‌تواند خطر مرگ‌و‌میر زودرس را کاهش دهد و به افزایش طول عمر کمک کند. در این خبر به بررسی افزایش طول عمر با ورزش های سنگین  می پردازیم.

ورزش کردن به صورت کلی برای سلامتی مفید است ولی برخی افراد به دلیل مشغله زیاد نمی‌توانند زمانی را به این کار اختصاص دهند. تحقیقات جدید متخصصان بریتانیایی اکنون حاکی از آن است که انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا و سریع دو دقیقه‌ای در طول هفته می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند.

افزایش طول عمر با ورزش های سنگین

محققان بریتانیایی با بررسی وضعیت بیش از 150 هزار فرد بزرگسال بین با سن میان 40 تا 69 سال و بررسی داده‌های مربوط به ردیاب سلامت مچ بند آنها، به اطلاعات جالبی در مورد رابطه بین انجام ورزش‌های سریع روزانه با شدت بالا و تاثیر آن بر سلامتی دست یافته‌اند.

نتایج این مطالعه در قالب دو مقاله منتشر شده است. در مطالعه اول، بیش از 70,000 بزرگسال بدون بیماری قلبی عروقی و سرطان، ورزش‌های شدت بالا به دفعات انجام دادند و وضعیت آنها از نظر ابتلا به این دو بیماری مورد بررسی قرار گرفت.

برخی آمارهای مربوط به این مطالعه نشان می‌دهند 15 دقیقه ورزش کردن در هفته می‌تواند خطر مرگ زودهنگام را تا 18 درصد کاهش دهد. در حالیکه این رقم با 35 دقیقه ورزش در هفته تا 36 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

داده‌های آماری نشان می‌دهند تمرین‌های دو دقیقه‌ای فشرده در طول روز نیز می‌تواند تا 27 درصد خطر مرگ زودرس را کاهش دهد. برای مثال 10 تمرین فشرده شدت بالای دو دقیقه‌ای می‌تواند تا 16 درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و تا 17 درصد خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد که در نهایت به افزایش طول عمر منجر می‌شود. در نتیجه افرادی که نمی‌توانند به صورت منظم ورزش کنند، می‌توانند با انجام تمرینات سنگین و سریع، از حالت بی‌تحرکی خود را نجات دهند.

منبع : newatlas

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس