اسکار 2023: پیش بینی بهترین فیلم

120
0
اسکار 2023

“آواتار: راه آب” یک تغییر دریایی پایان سال را به مسابقه بهترین فیلم ارائه می دهد. اسکار 2023 و انتخاب بهترین فیلم می تواند برای حدس هایی که در ادامه معرفی کرده ایم تعلق گیرد.

“آواتار: راه آب”

ما این پیش ‌بینی‌ها را در طول فصل جوایز به‌روزرسانی می‌کنیم، بنابراین IndieWire را برای همه انتخاب‌های اسکار 2023 بررسی کنید. رای گیری نامزدها از 12 ژانویه تا 17 ژانویه 2023 است و نامزدهای رسمی اسکار در 24 ژانویه 2023 اعلام شده است. رای گیری نهایی از 2 تا 7 مارس 2023 است. و در نهایت، پخش تلویزیونی اسکار 95 یکشنبه 12 مارس پخش و ساعت 20:00 به صورت زنده از شبکه ABC پخش خواهد شد. ET/ ساعت 5:00 بعد از ظهر PT.

ویراستار جوایز، تلویزیون و فیلم ما، مارکوس جونز، در آخرین به‌روزرسانی‌های پیش ‌بینی اسکار، به سردبیر در Large Anne Thompson می‌پیوندد. نظرات قبلی آنها در مورد آنچه در مراسم اسکار 95 انتظار می رود را اینجا ببینید.

وضعیت نژاد

یکی از روایت‌های غالب که در حال حاضر در مورد رقابت اسکار 2023 برای بهترین فیلم شکل می‌گیرد، تجلیل از فیلم‌هایی است که برای زنده نگه‌داشتن تجربه فیلم‌برداری حیاتی بوده‌اند.

به ویژه دنباله های فیلم هرگز بیش از این در رادار آکادمی نبودند، با «تاپ گان: ماوریک» که هم از نظر انتقادی و هم تجاری موفق شد. در موج دوم کمپین جوایز خود، این فیلم توانست خود را به عنوان فیلمی معرفی کند که باکس آفیس جهانی 2022 (1.5 میلیارد دلار) را نجات داد. سپس پدیده مارول رایان کوگلر به نام «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» (دیزنی، 11 نوامبر) آمد که در سراسر جهان 734 میلیون دلار به دست آورد.

و اکنون فیلم مورد انتظار جیمز کامرون «آواتار: راه آب» (16 دسامبر، دیزنی) پس از 13 سال انتظار نفس گیر، مانند یک سونامی در فصل تعطیلات به سینماها خواهد آمد.

واکنش‌های تند به دنباله «آواتار» – که نه تنها بودجه ای 350 میلیون دلاری دارد، بلکه از تعصبات اخیر نیز بهره می برد – نشان می دهد که E-ride سنگین VFX می تواند برخی از امیدهای اسکار را برای دنباله «پلنگ سیاه» تنها نامزد بهترین فیلم استودیو مارول تحت الشعاع قرار دهد. به نظر می‌رسید که «واکاندا برای همیشه» نه تنها هفت نامزدی فیلم اصلی را کسب کند (که سه بار برنده شد)، بلکه می‌تواند آنجلا باست (بازیگر نقش مکمل زن) را نیز به این رقابت اضافه کند.

اکنون «راه آب» و «واکاندا برای همیشه» در دسته‌های صنایع دستی رو به رو خواهند شد. «آواتار» در سال 2010 9 نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردانی را به خود اختصاص داد و برنده سه جایزه شد: فیلمبرداری، VFX و کارگردانی هنری. با تقسیم دو دسته صدا به یک دسته، دنباله شش گانه را به نمایش می گذارد: تصویر، کارگردان، لباس، تدوین، طراحی تولید و صدا، مانند قبل. کامرون تمایلی به ستایش فیلمنامه‌هایش ندارد و علیرغم بازی‌های فوق‌العاده گروهش، بازیگران تاکنون برای بازی‌های «تسخیر شده» جایزه نگرفته‌اند.

امتیاز اصلی یک دسته رقابتی است. Simon Franglen آهنگساز که هرگز نامزد نشده بود ممکن است نامزدی اسکار را برای آهنگساز اصلی جیمز هورنر تکرار نکند، در حالی که The Weeknd یک آهنگ پایانی بی‌نظیر با عنوان “Nothing Is Lost (You Give Me Strength)” ارائه کرده است.

“همه چیز همه جا به یکباره”

فیلمنامه های اصلی مانند «الویس»، «همه چیز همه جا به یکباره» و «پادشاه زن» نیز از موفقیت های غیرمنتظره خود در گیشه سود می برند. و آنها همچنین نقش‌های قدرتمند خود را به نمایش می‌گذارند، از نامزد بهترین بازیگر مرد، آستین باتلر گرفته تا رقبای بهترین بازیگر زن، میشل یو و ویولا دیویس.

همین را می توان در مورد «تیل» و ستاره اش دانیل ددوایلر گفت. این فیلم به یکی از معدود داستان های موفق در گیشه تخصصی تبدیل شده است. در حالی که به طور کلی بازگرداندن تماشاگران قدیمی سینما (بنیاد آکادمی) به سینماها دشوار بوده است، «TÁR»، «Triangle of Sadness» و «The Banshees of Inisherin» امید را برای فیلم‌هایی با پاهایی در گیشه نشان می‌دهند. متأسفانه، فیلم‌های مورد علاقه جشنواره «فابلمن‌ها» و «او گفت» نتوانستند نمایش‌های تئاتری خود را حفظ کنند و به PVOD رفتند، اما واقعیت جدید باکس آفیس ممکن است به جاه‌طلبی‌های اسکار آن‌ها آسیب نرساند.

پس از استقبال‌های هیجان‌انگیز در AFI FEST و TIFF، جایی که فیلم مشهور «فابلمن‌ها» برنده جایزه پیش‌ بینی‌کننده اسکار انتخاب مردم شد، شخصی‌ترین فیلم استیون اسپیلبرگ برای تماشاگران آکادمی خوب بازی می‌کند و ممکن است هنوز هم پیشتاز بهترین فیلم باشد.

در همین حال، «بابیلون»، حماسه رکیک دیمین شزل در مورد جنبه تاریک تغییر هالیوود به سمت تصاویر صوتی، ممکن است واکنش‌های بدنی دیگری را از بینندگان آکادمی برانگیزد. اگرچه اکران پارامونت یک شگفتی فیلمسازی است، اما آزمایشی است که حتی برای جماعتی که «همه چیز همه جا به یکباره» و «مثلث غم» را ستایش می کنند، بسیار زیاد است. بسیاری آن را به‌عنوان یک آشفتگی زیبا توصیف می‌کنند، اما با فیلم‌نامه‌ای ضعیف ‌تر از آنچه که از نویسنده جوان برنده اسکار انتظار می‌رود، و بدون نقش‌آفرینی برجسته (بعید است که مارگو رابی همیشه قابل اعتماد به رقابت فوق‌العاده رقابتی بهترین بازیگر زن امسال راه پیدا کند)، فقط رای دهندگان حرفه ای می توانند به مجموعه های شجاعانه آن پاداش دهند.

باید دید که آیا آکادمی (که علیرغم تلاش‌هایی که در این زمینه انجام شده هنوز 66 درصد مرد و 81 درصد سفیدپوست هستند) از مجموعه فیلم‌های زن محور امسال حمایت خواهد کرد یا از زنان قوی در «TÁR»، مجموعه درام سارا پولی «زنان صحبت می‌کنند». “، بازیگر دوره آفریقا “The Woman King” و به طور جدی هوشیار “او گفت.” «امپراتوری نور»، فیلمی از سام مندز با بازی اولیویا کولمن، برنده اخیر بهترین بازیگر زن در یکی از پیچیده‌ترین نقش‌هایش، در حال حاضر نمونه‌ای از فیلمی است که از زمان اکران جشنواره‌اش در معرض دید قرار می‌گیرد.

TAR، کیت بلانشت، 2022. © ویژگی‌های فوکوس / مجموعه اورت

یکی دیگر از بخش‌های جوایزی که توسط کمپین‌ها تبلیغ می‌شود، گسترش دسته‌ها برای فیلم‌های بین‌المللی از جمله الخاندرو جی. ایناریتو (“باردو”) معمولی اسکار)، مدعیان مستندی مانند لورا پویتراس “همه زیبایی و خونریزی” است. این فیلم‌ها معمولاً در مسیر خود باقی می‌مانند، مگر اینکه محبوبیت زیادی پیدا کنند، مانند «انگل» و «ماشین من را بران»، اگرچه با حمایت نویسندگان و آهنگسازان، فیلم‌های انیمیشن گاهی به رقابت بهترین فیلم راه پیدا می‌کنند.

فیلمی که امسال می تواند فرود بیاید از فیلم محبوب اسکار گیرمو دل تورو، “پینوکیو” است. بازخوانی استاپ موشن داستان پریان 1883 نویسنده کارلو کولودی به بزرگترین امید نتفلیکس برای نامزدی بهترین فیلم تبدیل شده است، و در اولین اکران جشنواره فیلم لندن با هیاهوهایی همراه شد و همچنان از نمایش پرمحتوای آن در جشنواره AFI 2022 سر و صدا ایجاد کرد.

نتفلیکس همچنین مشتاق پخش آهنگ پرپیچ و خم ریان جانسون با الهام از آگاتا کریستی، “Glass Onion: A Knives Out Mystery” است، که مخاطبان را برای یک دوره تعطیلات یک هفته ای جشن شکرگزاری جذب کرد تا در 23 دسامبر انتشار پخش نهایی نتفلیکس را تبلیغ کند. نسخه اصلی امتیاز کسب کرد. نامزد فیلمنامه اصلی اما نه بهترین فیلم. این بار، فیلمنامه اقتباسی محتمل ترین جایگاه برای دنباله محبوب به نظر می رسد.

چه چیز دیگری می تواند آخرین جایگاه های بهترین عکس را پر کند؟ مواظب «زندگی» سونی پیکچرز کلاسیک باشید که توسط رمان‌نویس مشهور کازوئو ایشی‌گورو از رمان کلاسیک کوروساوا «Ikiru» اقتباس شده است، درباره مدیر اجرایی (بیل نیگی) که از اتاقک دفترش بلند می‌شود تا دنیای اطرافش را در نوری جدید ببیند. تشخیص پایانی دریافت می کند.

نامزدها به ترتیب حروف الفبا در زیر فهرست شده اند. تنها فیلم‌هایی که دیده‌ایم پیشتاز محسوب می‌شوند.

اسکار 2023 بهترین فیلم: پیشتازان

  • “آواتار: راه آب”
  • “بانشی های اینشیرین”
  • “الویس”
  • “همه چیز همه جا به یکباره”
  • “فابلمن ها”
  • “زندگي كردن”
  • “TÁR”
  • «تاپ گان: ماوریک»
  • “زن پادشاه”
  • “زنان صحبت می کنند”

اسکار 2023 بهترین فیلم: مدعیان

  • “در جبهه غربی همه ساکت هستند”
  • “بابل”
  • “پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه”
  • “امپراتوری نور”
  • پیاز شیشه ای: راز با چاقوها
  • «پینوکیو گیلرمو دل تورو»
  • “RRR”
  • “او گفت”
  • “مثلث غم”

اسکار 2023 بهترین فیلم: حدس های دور از ذهن

  • “بعد از خورشید”
  • “زمان آرماگدون”
  • “باردو”
  • “استخوان ها و همه”
  • “نزدیک”
  • “تصمیم به ترک”
  • “آزادی”
  • “تا”
  • “وال”
امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس