اولین ماهواره استرالیا (Wresat) امروز پرتاب شد

27
0
اولین ماهواره استرالیا (Wresat)

۲۹ نوامبر ۱۹۶۷، استرالیا اولین ماهواره خود به نام ماهواره سازمان تحقیقاتی سلاح (Wresat) را پرتاب کرد. در این خبر به بررسی اولین ماهواره استرالیا (Wresat) می پردازیم.

اولین ماهواره استرالیا (Wresat)

این ماهواره توسط موشک آمریکایی اسپارتا، از محدوده جنوبی استرالیا پرتاب شد. موشک اسپارتا با الگوگیری از راکت رداستون اصلاح شد و توسعه یافت. ایالات متحده این موشک را به استرالیا اهدا کرد.

ماهواره استرالیا که اختصاراً ورسات (Wresat) نام گرفت، ۴۵ کیلوگرم وزن و ۱/۵۹ متر طول داشت. شکل آن مخروطی بود و به مرحله سوم موشک ایالات متحده متصل بود.

ورسات در یک مسیر تقریباً قطبی، دور زمین چرخید. این ماهواره که با باتری کار می‌کرد، پس از ۷۳ دور گردش در طی ۵ روز، داده‌هایی را به زمین ارسال کرد.

پرتاب این ماهواره استرالیا را تبدیل به هفتمین کشوری کرد که ماهواره‌ای را به مدار زمین ارسال کرده‌ است. تمام کشورهای دارای مدارگرد، بجز شوروی، ماهواره‌های خود را با موشک‌های آمریکایی پرتاب کرده‌ بودند. این کشور همچنین پس از اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده، سومین کشوری بود که مدارگرد را از کشور خود پرتاب می‌کرد.

قابل ذکر است که سازمان فضایی استرالیا ۵۰ سال پس از این پرتاب، در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. بنابراین طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره با همکاری ارتش و دانشگاه این کشور در ۱۱ ماه به اتمام رسید.

defence

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس