بخش چندنفره بازی No Man’s Sky باید co-op محور شود

36
0
بخش چندنفره بازی No Man's Sky باید co-op محور شود

بخش چندنفره بازی No Man’s Sky باید co-op محور شود. بازی No Man’s Sky از زمان انتشار راه زیادی را پیموده است و اکنون به تجربه‌ای بسیار سرگرم کننده تبدیل شده است، اما این بازی چند نفره برای بهتر شدن باید بیشتر روی حالت co-op متمرکز شود. در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

عرضه No Man’s Sky در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی بدنام شده است. این بازی یکی از مورد انتظارترین عناوین سال 2016 بود، اما پس از انتشار، بازیکنان به سرعت متوجه شدند که No Man’s Sky همان بازی وعده داده شده به آنها نیست و لذت زیادی در تجربه‌ی آن وجود ندارد. در چنین شرایطی برخی از توسعه‌دهندگان ترجیح می‌دهند بازی را رها کنند و به پروژه بعدی بروند، اما Hello Games کار نا تمام را ادامه داد و از آن زمان تاکنون به طور پیوسته بازی را بهبود می‌بخشد.

این استودیو به‌روزرسانی‌های محتوایی رایگان زیادی را برای بازیکنان منتشر کرده است. موضوعی که به تولد مجدد No Man’s Sky کمک شایانی کرده است. یکی از ویژگی‌هایی که با این به روزرسانی محتوایی بهبود یافته است، بخش چند نفره آن است. این بازی به حداکثر چهار نفر اجازه می‌دهد تا با هم در کهکشان کاوش کنند و رویاهای خود را در آینده‌ی فضایی زندگی کنند. با این حال، این بازی چند نفره هنوز یک عنصر حیاتی را ناديده گرفته است. شما در این بازی به جای اینکه احساس کنید در حال پیشروی با هم هستید، حس می‌کنید کماکان مشغول تجربه‌ی یک بازی تک‌نفره هستید. این همان موضوعی است که باید تغییر کند و سازندگان فکری به حال آن کنند.

توضیحی بر بخش چندنفره‌ی بازی No Man’s Sky

بازی No Man’s Sky به بازیکنان اجازه می‌دهد تا سیاره‌ها را کاوش کنند، دشمنان را بکشند، پایگاه بسازند و با هم به ماموریت‌های خاصی در سراسر کهکشان بروند. این بازی همچنین دارای یک ایستگاه فضایی یا در واقع همان هاب اجتماعی است که می‌توان آن را فراخوانی کرد. موضوعی که به نام ناهنجاری فضایی شناخته می شود. در Space Anomaly، ​​بازیکنان می‌توانند با دیگران تعامل کنند و شما با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، داد و ستد کنید، کشتی‌هایشان را بررسی کنید، گروه‌های جدیدی پیدا کنید یا از طریق Nexus مأموریت‌های مشترک را آغاز کنید.

بازی چند نفره در No Man’s Sky می‌تواند سرگرم کننده باشد، اما هنوز راه زیادی در پیش دارد. بازیکنان هنوز باید خودشان از طریق زنجیره‌های داستانی مختلف پیشرفت کنند. چرا که هنگام تجربه‌ی چندنفره با دوستان میزان پیشرفت بین همه به اشتراک گذاشته نمی‌شود. آن‌ها باید ماموریت‌ها را به تنهایی انجام دهند، زیرا بازی اغلب زمانی که کشتی‌های فضایی چند بازیکن هم‌زمان در یک سیستم هستند دچار اشکال می‌شود. در نتیجه آن‌ها نمی‌توانند با هم به منظومه‌های جدید سفر کنند، و گاهی اوقات ایجاد یک پایگاه به صورت مشترک عملی نمی‌شود. در بیشتر اوقات هنگام تجربه‌ی بازی احساس می‌کنید که بازیکنان مشغول تجربه‌ی تک‌نفره هستند. به عبارتی بخش چندنفره‌ی فعلی بازی فاقد معناست و مکانیک آن توجیه منطقی ندارد.

نو منز اسکای

بازی No Man’s Sky باید روی حالت co-op سرمایه گذاری کند

بخش چند نفره No Man’s Sky ساعت‌ها سرگرمی لذت بخش در بطن خود جای داده است، اما با تمرکز بیشتر در co-op می‌تواند به مراتب سرگرم کننده‌تر باشد. ماموریت‌های Nexus نهایت تجربه‌ی مفید بازی در قالب Co-op است. بازی No Man’s Sky قابلیت پیشرفت با هم را برای بازیکنان سخت می‌کند، بنابراین در عوض آن‌ها با سرعت خودشان بازی می‌کنند و به ندرت با هم کار می‌کنند تا به چیزی برسند.

استودیوی Hello Games نیازی به انجام کارهای زیادی برای تمرکز بیشتر بازی در بخش co-op ندارد. برای مبتدیان، ساختن زنجیره‌های ماموریت اصلی کمک زیادی خواهد کرد، زیرا در حال حاضر هر بازیکن به تنهایی در مسیرهای داستانی مختلف پیشرفت می‌کند. در حالی که این رویکرد در یک بازی تک نفره خوب کار می‌کند، اما طرفداران بازی‌های چند نفره اغلب می‌خواهند که داستان را با هم بازی کنند و Hello Games باید انجام این کار را آسان‌تر کند.

راه دیگری که No Man’s Sky می‌تواند بیشتر بر روی co-op متمرکز شود، ارائه راه‌های آسان‌تر برای سفر با هم است. در حال حاضر، بازیکنان نمی‌توانند شخص دیگری را در بین ستاره‌ها از طریق بخش‌های مختلف دنبال کنند. مگر اینکه بازیکن روی کشتی فضایی شخص دیگری نشسته باشد، با این حال باز هم اغلب با پرش به منظومه جدید بازیکن از آن‌ها عقب می‌ماند. دادن این گزینه به بازیکنان برای پرش فضایی با هم، یا دنبال کردن همدیگر، بدون شک فوق العاده خواهد بود.

بازی No Man’s Sky همچنین به نظر نمی‌رسد زمانی که کشتی‌های فضایی چند بازیکن به صورت هم‌زمان در یک بخش هستند به خوبی از عهده آن برآید. گاهی اوقات بازی دچار اشکال می‌شود و ظاهر کشتی‌ها را تغییر می‌دهد یا کنترل کشتی را به بازیکن دیگری می‌دهد. و گاهی اوقات بازی هنگام ارسال کشتی به اکسپدیشن‌ها،  دچار مشکلات فنی عدیده‌ای می‌شود. بسیاری از این موارد را می توان به اشکالات ناخواسته مرتبط دانست. اما به هر حال این چیزها هستند که مانع از تحقق پتانسیل co-op در بازی No Man’s Sky شده‌اند.

به طور کلی، No Man’s Sky یک بازی چند نفره سرگرم کننده است. اما نیاز به کمی صیقل کاری بیش‌تر دارد. بازیکنان می‌خواهند که بتوانند با هم بازی کنند و در حال حاضر بازی انجام این کار را بی‌خودی سخت می‌کند. استودیوی Hello Games فقط باید برای تمرکز بیشتر روی حالت co-op وقت بگذارد، و این موضوع می‌تواند تجربه‌ی بازی را از اینی که هست هم حتی بهتر کند.

بازی No Man’s Sky هم‌اکنون برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس‌ باکس سری اس در دسترس است. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس