بازی‌های فالوت 1 و 2 باید بازسازی شوند

83
0
بازی‌های فالوت 1 و 2 باید بازسازی شوند

بازی‌های فالوت 1 و 2 باید بازسازی شوند. نخستین بازی Fallout حدود 25 سال پیش عرضه شد و از آن زمان تاکنون این سری تغییرات بسیار زیادی داشته است، بنابراین ارزش آن را دارد که سازندگان یک بازسازی کامل را برای این بازی‌های کلاسیک در نظر بگیرند. در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

مجموعه‌ی Fallout در سال 1997 کار خود را شروع کرد، اما آن بازی‌های قدیمی به ندرت مورد علاقه قرار می‌گیرند. قبل از اینکه Bethesda این سری را با Fallout 3 به صورت سه بعدی درآورد، Interplay دو بازی نقش‌آفرینی ایزومتریک تحت عنوان Fallout و Fallout 2 منتشر کرده بود. این بازی‌ها با دنیای بزرگ Fallout 4 و Fallout: New Vegas فاصله زیادی دارند، اما آن‌ها فرنچایزی را شروع کردند که بعد از گذشت سال‌ها همچنان با قدرت ادامه دارد.

هم‌اکنون شرکت Bethesda در حال کار روی Starfield و The Elder Scrolls 6 است و پس از اتمام آن‌ها، استودیو روی Fallout 5 کار خواهد کرد. با این حال، طرفداران این فرنچایز نباید آنقدر منتظر بمانند تا دوباره شگفتی‌های دنیای Fallout را کشف کنند. در فاصله زمانی بین Fallout 4 و 5، Bethesda باید به فکر انتشار بازسازی عناوین قدیمی خود باشد. به طور خاص، باید بازسازی دو عنوانی که همه چیز را آغاز کردند را در نظر بگیرند. این بازی‌ها شایسته‌ی این هستند که در کنسول‌های مدرن به درستی مورد تقدیر قرار گیرند و یک بازسازی نیز می‌تواند آن‌ها را با بقیه نسخه‌های سری هماهنگ کند.

بازی‌های فالوت 1 و 2 باید بازسازی شوند

بازی‌های Fallout 1 و 2 کلاسیک هستند

بازی Fallout این فرنچایز محبوب را آغاز کرد. عنوانی که توسط Interplay Productions توسعه یافت و به عنوان مقدمه‌ای برای دنیای آینده نگر که توسط جنگ هسته‌ای جهانی ویران شده بود، جلوه کرد. بازیکنان کنترل Vault Dweller را از Vault 13 به دست گرفتند، کسی که باید محافظت از خانه خود را کنار بگذارد تا یک تراشه آب جایگزین پیدا کند. آنچه در پی این واقعه می‌آید یک ماجراجویی بزرگ در سراسر زمین بایر و لم یزرع است که پر از شخصیت‌های جالب و عناصر نقش‌آفرینی فوق‌العاده است.

بازی Fallout 2 یک سال بعد منتشر شد. عنوانی که توسط Black Isle Studios توسعه یافت و آخرین عنوان اصلی منتشر شده توسط Interplay بود. این بازی بازیکنان را در قامت The Chosen One، نوه Vault Dweller از بازی اول قرار داد. The Chosen One باید شهر خود، Arroyo، را ترک کند تا کیت ایجاد باغ عدن را بازیابی کند. کیتی که می‌تواند آن شهر را از خشکسالی وحشتناک نجات دهد. بازیکنان یک بار دیگر سفری وحشیانه را در سرزمینی بایر ولی پر از شخصیت‌های جالب آغاز می‌کنند.

این دو عنوان Fallout ایده‌های بسیاری را معرفی کردند. ایده‌هایی که در آینده به اصلی‌ترین مکانیک فرنچایز تبدیل می‌شوند. این بازی‌ها نه تنها دنیایی را معرفی کردند که توسط Bethesda گسترش می‌یابد، بلکه سری‌های اصلی مانند PipBoy و درب بطری‌ها را نیز معرفی کردند. بازی اول همچنین سیستم استعداد ویژه یا اسپشال تلنت را نیز برای نخستین بار معرفی کرد. عنصری که در بقیه نسخه‌های فرنچایز نیز وجود داشت. زمانی که این سری به جهان سه بعدی جهش کرد، اکثر مکانیک‌های گیم پلی و مبارزات در Fallout 3 به طور قابل توجهی تغییر کردند.

عناوین Fallout و Fallout 2 بازی‌های نقش‌آفرینی ایزومتریک بودند که نبرد در آن‌ها مبتنی بر نوبت بود و دارای سیستم نقطه عمل بودند. یعنی در هر نوبت، بازیکنان از امتیازات اکشن استفاده می‌کردند و وقتی امتیازات تمام می‌شدند نوبت آن‌ها به پایان می‌رسید. اقدامات مختلف از مقادیر متفاوتی از نقاط استفاده می‌کردند و آن‌ها باید از طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها در نبردها استفاده می‌کردند. این سیستم برای Fallout 3 حذف شد و راه را برای معرفی مکانیک VATS هموار کرد.

fallout

بزرگداشت نقطه شروع Fallout

بازی‌های Fallout و Fallout 2 بسیار متفاوت از سری Fallout شرکت Bethesda هستند، اما این سری بدون این نقش‌آفرینی‌های ایزومتریک وجود خارجی نداشت. این مجموعه باید به گذشته نگاه کند که از کجا آمده و به نوعی به آن احترام بگذارد. بهترین راه برای انجام این کار، بازسازی یا ریمستر این بازی‌های کلاسیک برای سخت افزار و کنسول‌های مدرن است. هر دو این بازی‌ها از طریق Xbox Game Pass در دسترس هستند، و این موضوع به طرفداران اجازه می‌دهد تا این عناوین پیشگامانه را تجربه کنند، اما راه بهتر برای احترام به آن‌ها بازسازی کامل قبل از عرضه Fallout 5 است.

از آنجایی که بازی‌های اصلی بسیار متفاوت از بقیه نسخه‌های سری هستند، یک بازسازی کامل می‌تواند آن‌ها را با وضعیت امروز Fallout هماهنگ کند. با در نظر گرفتن داستان‌ها و مکان‌های این دو عنوان، و آوردن آن‌ها به جهان سه بعدی با کیفیت هم تراز Fallout 4، این بازی‌ها واقعاً می‌توانند بدرخشند. طرفداران Fallout می‌توانند به سراغ این بازسازی‌ها بروند تا عطش Fallout خود را کم کنند و این عناوین کلاسیک می‌توانند توجهی را که شایسته آن هستند را دریافت کنند.

البته Bethesda لزوماً مجبور نیست Fallout و Fallout 2 را به صورت سه بعدی بازسازی کند، این بازی‌ها فقط به کمی تغییر گرافیک نیاز دارند. برخی از طرفداران ممکن است از آن‌ها بخواهند تا جایی که ممکن است به تجربه‌ی اصلی وفادار بمانند، و یک ریمستر هنوز می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد. دو بازی اصلی تا حدودی منسوخ شده‌اند، به‌ویژه با توجه استانداردهای امروزی، بنابراین آوردن آن‌ها به جهان HD می‌تواند راه مثبتی برای ارج نهادن به آن‌ها باشد. و ممکن است به بازیکنان دلیلی برای بررسی مجدد آن‌ها بدهد.

بلیزارد یک ریمستر ساده HD برای Starcraft انجام داد، Age of Empires چند ریمستر HD دریافت کرد و Command & Conquer نیز از یک ریمستر بهره برد. ریمستر HD به خوبی بازسازی‌های کامل عمل نمی‌کنند و کارایی آن‌ها بسیار کمتر است. اتخاذ این رفتار نسبت به دو بازی اصلی Fallout آن‌ها را با بقیه نسخه‌های سری هماهنگ نمی‌کند، اما به هر حال آن‌ها را در سخت‌افزار مدرن بسیار خوب جلوه می‌دهد. بازی‌ها بسیار بهتر اجرا می‌شوند و در نهایت از شر حاشیه‌های مشکی مزاحم که هنگام اجرای بازی‌های کلاسیک ظاهر می‌شوند خلاص می‌شویم.

طرفداران Fallout انتظاری طولانی در پیش دارند چرا که Fallout 5 فاصله زیادی با عرضه دارد، اما سازندگان نباید طرفداران را بدون هیچ چیزی رها کنند. در طول زمان استراحت، Bethesda باید برخی از عناوین قدیمی Fallout را بازسازی یا ریمستر کند تا به طرفداران چیزی برای بازی بدهد. همچنین این موضوع به عنوان بهترین راه برای جشن گرفتن 25 سالگی فرنچایز عمل می‌کند. نظر شما چیست؟ موافقید که بازی‌های فالوت 1 و 2 باید بازسازی شوند؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس