بررسی خودرو کی جی موبیلیتی تیوولی

56
0

شرکت کره‌­ای سانگ یانگ که حالا به کی جی موبیلیتی (KG Mobility) تغییر نام داده، به سرعت در حال بروزرسانی محصولات فعلی و البته طراحی مدل‌های جدید است. در این پست به بررسی خودرو کی جی موبیلیتی تیوولی می پردازیم.

بررسی خودرو کی جی موبیلیتی تیوولی

پس از شاسی بلند بزرگ رکستون، نوبت به کم سن و سال‌ترین محصول این شرکت یعنی تیوولی رسیده تا برای سومین بار در طول عمر 8 ساله خود، مورد بروزرسانی قرار بگیرد.

البته به نظر می­‌رسد که طراحان کی جی موبیلیتی از محبوبیت تیوولی اطمینان دارند، چراکه تغییرات مدل جدید تنها به سپر جلو و جلوپنجره متفاوت، ختم شده است. حتی سپر عقب هم بدون تغییر مانده و تنها چراغ مه‌شکن از بخش میانی آن حذف شده است.

خودرو کی جی موبیلیتی تیوولی
خودرو کی جی موبیلیتی تیوولی

نکته عجیب اینکه با حذف لوگوی قدیمی سانگ یانگ، فعلا هیچ نشانی روی تیوولی جدید نصب نشده است و فقط نام KG Mobilty روی گوشه در صندوق، دیده می­‌شود.

کابین و امکانات کی جی موبیلیتی تیوولی

گذشته از طراحی جدید دریچه‌­های تهویه و حاشیه کنسول میانی و اضافه شدن پنل حساس به لمس برای تنظیمات تهویه، تغییر دیگری در طراحی کابین تیوولی به چشم نمی‌­خورد. البته به نظر می­‌رسد که کیفیت قطعات بیشتر شده و ترکیب دو رنگ هم برای این مدل درنظر گرفته شده است.

خودرو کی جی موبیلیتی تیوولی
خودرو کی جی موبیلیتی تیوولی

ابعاد نمایشگر مرکزی همچون گذشته 8 یا 9.2 اینچی خواهد بود، هرچند که سازنده از بهبود عملکرد آن خبر داده است. صفحه پشت آمپر نیز بسته به تریم، از نوع عقربه‌­ای یا 10.25 اینچی دیجیتال است.

مشخصات فنی کی جی موبیلیتی تیوولی

پیشرانه 1.6 لیتری توربودیزل e-XDi با 136 اسب­‌بخار قدرت، از دسترس مشتریان کره‌­ای خارج شده است، ولی در بازارهای صادراتی عرضه خواهد شد. اما پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 126 اسب­‌بخار که از سال 2019 عرضه نمی‌شد را مجددا می‌­توان برای کی جی تیوولی انتخاب کرد. پیشرانه 1.5 لیتری T-GDI توربوشارژ با 163 اسب­‌بخار قدرت نیز بر جای خود باقیمانده است.
کی جی تیوولی در کره جنوبی فقط با گیربکس شش سرعته اتوماتیک آیسین عرضه می­‌شود، اما در برخی کشورها می‌­توان گیربکس دستی را نیز انتخاب کرد.

نسخه دیفرانسیل-جلو از کی جی تیوولی با تعلیق نیمه-مستقل عقب و نسخه چهار چرخ محرک با تعلیق چند اتصالی عقب، فقط با پیشرانه توربوشارژ همراه می‌شود.

کی جی موبیلیتی تیوولی Air

نسخه بدنه-بلند کی جی تیوولی یعنی Air که در برخی کشورها با نام XLV عرضه می­‌شود هم مورد بروزرسانی قرار گرفته است. طول بدنه این مدل از 4.225 به 4.48 متر افزایش یافته، اما فاصله بین محورها بدون تغییر و برابر با 2.6 متر باقیمانده است. فضای کابین هم با دو ردیف صندلی چیدمان شده، بنابراین افزایش طول به گنجایش بیشتر فضای بار منجر شده است.
در کمال تعجب، می­‌توان لوگوی سانگ یانگ را روی در صندوق کی جی تیوولی Air مشاهده کرد.

کی جی تیوولی Air فقط با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و انتقال قدرت به محور جلو عرضه خواهد شد.

قیمت کی جی موبیلیتی تیوولی

قیمت پایه کی جی تیوولی در کره جنوبی 14,200 دلار تعیین شده است، که در نسخه Air به 17,300 دلار افزایش می‌­یابد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس