بررسی خودرو سانگ یانگ تورس EVX

37
0
خودرو سانگ یانگ تورس EVX

در اوایل ماه فوریه، چند تصویر مخفیانه از محصول جدید برقی سانگ یانگ منتشر شد. اکنون تصاویر سانگ یانگ تورس EVX توسط خودروساز کره‌­ای در اختیار رسانه­‌ها قرار گرفته، هرچند که اعلام مشخصات کامل به 30 مارس و نمایشگاه Mobility سئول 2023 موکول شده است. در این پست به بررسی خودرو سانگ یانگ تورس EVX می پردازیم.

طراحی خودرو سانگ یانگ تورس EVX

چهره کراس‌اور برقی کره‌ای شباهت زیادی به نسخه بنزینی سانگ یانگ تورس دارد. نمای جانبی بدون تغییر باقیمانده، ولی در نمای جلو، چراغ‌های اصلی به خط باریک تبدیل شده و شش چراغ LED با فاصله از یکدیگر، جایگزین جلوپنجره شده است.

کابین و امکانات سانگ یانگ تورس EVX

خودرو سانگ یانگ تورس EVX
خودرو سانگ یانگ تورس EVX

در امری نامتداول در صنعت خودرو، فضای کابین سانگ یانگ تورس EVX از طراحی متفاوت با همتای مجهز به پیشرانه درون‌سوز برخوردار شده است. غیر از دو نمایشگر دیجیتال با کمی خمیدگی به طرف داخل که بالای داشبورد قرار گرفته، طراحی جدید فرمان و کنسول میانی هم جلب نظر می‌­کند. البته زاویه تصویر به نحوی است، که تشخیص جزئیات بیشتر را غیرممکن می‌­سازد.

مشخصات فنی سانگ یانگ تورس EVX

همانطور که قبلاً اشاره شد، سانگ یانگ فعلا از اعلام مشخصات فنی تورس EVX خودداری نموده است. البته این برند کره‌­ای که در آینده نزدیک به KG تغییر نام می‌دهد، درحال حاضر یک مدل برقی به اسم کوراندو e-Motion را در خط تولید دارد. این کراس‌­اور به یک موتور برقی با 190 اسب­‌بخار قدرت و مجموعه باتری به ظرفیت 55.3 کیلووات ساعت مجهز شده است، که برمبنای WLTP، شعاع حرکتی 340 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می‌­کند.

خودرو سانگ یانگ تورس EVX
سانگ یانگ تورس EVX

از آنجا که ابعاد تورس EVX نسبت به کوراندو افزایش یافته و با توجه به ذات بیراهه‌­نورد این خودرو، جای تعجب نیست که در این خودروی برقی با پیشرانه نیرومندتر و سامانه چهارچرخ محرک روبرو باشیم.

به هرحال فعلا باید تا 30 مارس انتظار کشید، تا معلوم شود محصول جدید سانگ یانگ با چه ویژگی‌هایی به جنگ با رقبا می‌­رود.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس