بررسی و معرفی خودرو کیا استینگر Tribute Edition

61
0
خودرو کیا استینگر Tribute Edition

به نظر می‌­رسد شایعاتی که از چند سال در مورد پایان تولید کیا استینگر به گوش می­‌رسید، به زودی به واقعیت بدل خواهد شد، چراکه خودروساز کره‌­ای با معرفی نسخه Tribute Edition، قصد دارد با این سدان خداحافظی کند. در این مقاله به بررسی خودرو کیا استینگر Tribute Edition می پردازیم.

خودرو کیا استینگر Tribute Edition

کیا استینگر نخستین بار در سال 2011 و در قالب کانسپت GT به جهانیان معرفی شد، اما تا سال 2017 فرصت ورود به خط تولید را پیدا نکرد. برخی اعتقاد دارند که استینگر به عنوان بهترین محصول کیا، می­‌توانست به عنوان گزینه­‌ای ارزان‌تر در برابر آئودی A5 اسپرت‌بک یا ب‌ام‌و سری 4 گرن‌کوپه عرض اندام کند.

خودرو کیا استینگر Tribute Edition
خودرو کیا استینگر Tribute Edition

اما واقعیت این است که کیا استینگر در زمانی وارد بازار شد، که خودروهای شاسی­‌بلند در مرکز توجه قرار گرفته بودند و البته پیشرانه­‌های درونسوز، به سرعت با انواع برقی جایگزین می­‌شوند. در چنین روزگاری، جایی برای یک سدان گرن‌تورر شش سیلندر نخواهد بود. شرکت کیا هم از مدل برقی EV6 به عنوان جانشین غیرمستقیم استینگر یاد کرده است.

کیا استینگر Tribute Edition را می‌­توان با رنگ خاکستری Moonscape مات یا سبز Ascot سفارش داد. آینه­‌های جانبی، رینگ‌های 19 اینچی و کالیپر ترمزهای برمبو هم با رنگ مشکی تزئین شده است.

خودرو کیا استینگر Tribute Edition
خودرو کیا استینگر Tribute Edition

پس از باز کردن درها، نام Tribute Edition را در پارکابی مشاهده می‌­کنید. روکش چرم به رنگ قهوه‌­ای Terracotta، صندلی‌ها، فرمان و پوشش داخلی درها را پوشانده است و عبارت Tribute Edition روی پشت­‌سری­‌ها دیده می‌شود. در برخی نواحی هم تریم فیبرکربن مصنوعی به چشم می‌­خورد.

کیا استینگر Tribute Edition براساس تریم GT شکل گرفته است و به همین دلیل، پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر توئین توربو را در سینه دارد. البته هیچ تغییر فنی در این نسخه اتفاق نیفتاده است، بنابراین 368 اسب‌­بخار قدرت و 510 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می­‌گیرد. هنوز مشخص نیست که نیروی پیشرانه کیا استینگر Tribute Edition به محور عقب منتقل می­‌شود یا امکان سفارش AWD نیز فراهم شده است.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس