هیوندای موتور متهم شد !

19
0
هیوندای موتور متهم شد

به گزارش رویترز، وزارت کار ایالات متحده روز دوشنبه یک شرکت سازنده قطعات خودرو و تامین کننده اصلی شرکت هیوندای موتورز را به نقض قوانین فدرال کار کودکان در کارخانه آلاباما متهم کرده است. در این خبر به بررسی این موضوع می پردازیم : هیوندای موتور متهم شد.

هیوندای موتور متهم شد

وزارت کار آمریکا (DOL) مدعی شده است که SL Alabama LLC که یکی از شرکت‌های تابعه SL Corp کره جنوبی است، کارگران زیر سن قانونی را در کارخانه الکساندر سیتی در آلاباما به کار گرفته است. این وزارتخانه، با تنظیم یک شکایت شش صفحه ای اعلام کرده است که شرکت مذکور از نوامبر (آبان 1400) گذشته با “به کارگیری کودکان زیر 16 سال” مکرراً مقررات کار را نقض کرده است.

در مقابل، SL Alabama در بیانیه‌ای با اذعان به اشتغال کودکان در این کارخانه مدعی شده است این افراد زیر سن قانونی توسط یک شرکت پیمانکار استخدام نیروی کار خارجی به کار گرفته شده و این شرکت از وجود این کودکان اطلاع نداشته است.

این افشاگری ها یک ماه پس از آن صورت می گیرد که رویترز از استفاده از کودکان کار در یکی دیگر از کارخانه های قطعات خودرو آلاباما که توسط شرکت تابعه هیوندای یعنی SMART Alabama LLC اداره می شود، پرده برداشته بود. بهره گیری از کودکان کارگر در دومین تامین کننده هیوندای نشان دهنده لزوم بررسی گسترده تر رویه های کار در زنجیره تامین این خودروساز در ایالات متحده است.

در همین حال، هیوندای موتورز طی بیانیه ای اعلام کرد:

“این شرکت وجود روش های غیرقانونی استخدام در هیچ یک از نهادهای تحت نظارت خود را تحمل نمی کند.” این بیانیه افزود: «ما سیاست‌ها و رویه‌هایی داریم که مستلزم رعایت همه جانبه قوانین محلی، ایالتی و فدرال است».

گفتنی است که یک توافقنامه پیشنهادی برای مصالحه بین دولت و این سازنده قطعات به انضمام متن دادخواست به دادگاه ارائه شده است. طبق مفاد این قرارداد، SL Alabama موافقت می کند استخدام خردسالان را متوقف کند، مدیرانی را که از استخدام کارگران زیر سن قانونی آگاه بوده اند را مجازات کند و هر گونه رابطه با پیمانکاران خاطی را به حالت تعلیق در آورد.

منبع: investing

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس