بررسی کامل بازی فرخ نژاد در سریال سقوط

140
0
نقش آیسان در سریال سقوط

سریال سقوط تجربه تازه کارگردانی سجاد پهلوان زاده تدوینگر سینما و تلویزیون ایران و نقش آفرینی حمید فرخ نژاد است که چهارشنبه ها از شبکه نمایش خانگی فیلیمو در حال پخش است.

سریال سقوط تجربه تازه کارگردانی سجاد پهلوان زاده تدوینگر سینما و تلویزیون ایران و نقش آفرینی حمید فرخ نژاد است که چهارشنبه ها از شبکه نمایش خانگی فیلیمو در حال پخش است.

این سریال جدید با داستانی تازه و روایتگری فوق العاده در مورد شجاعت زنان ایرانی و در خلال فعالیت های تروریستی داعش در منطقه، جان تازه ای به برنامه های نمایش خانگی داده است. در این سریال بازیگران کهنه کاری مثل حمید فرخ نژاد و عباس جمشیدی‌فر ایفای نقش می کنند. در لیست بلند بالای بازیگران سقوط اما نام فرخ نژاد، به علت حواشی اخیر او به گونه دیگری به چشم می آید. در این مطلب علاوه بر معرفی کامل این مینی سریال جدید به بررسی بازی فرخ نژاد در سریال سقوط می پردازیم؛ پس اگر مشتاق دیدن این سریال هستید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

سریال سقوط، داستانی متفاوت از شجاعت

سریال سقوط یا بهتر بگوییم مینی سریال سقوط، داستانی 10 قسمتی از شجاعت زن ایرانی است که از کردستان و سقز گرفته تا عراق و در اسارت داعش حماسه آفرینی می کند. داستان سقوط ژانر سیاسی و جاسوسی دارد و فعالیت های تروریستی گروه داعش را در عراق به تصویر می کشد.

کارگردان این سریال سجاد پهلوان زاده تدوینگر سینما و تلویزیون ایران است که اولین تجربه کارگردانی خود را به روی پرده آورده و با معرفی چهره تازه سینما، الناز ملک داستان را برای بیننده روایت می کند. الناز ملک نیز اولین تجربه بازیگری خود را در این سریال تجربه می کند و در قامت نقش اول زن سریال، به ایفای نقش می پردازد.

داستان عاشقانه آیسان با بازیگری الناز ملک و سجاد بابایی در نقش ژاکان، از سقز کردستان آغاز می شود و بیینده را با خود تا سفر ماه عسل این دو همراه می کند. در خلال این سفر اما تاریکی به سراغ نهال عشق این دو جوان می آید و آنها را با چالش هایی همراه می کند.

چنانچه در خلاصه داستان «سقوط» آمده است: «پیوند عاشقانه آیسان و ژاکان در عبور از روز های سخت آغازین زندگی مشترک‌شان، جانی دوباره می‌ گیرد. آن‌ ها برای آبیاری درخت عشق‌ شان راهی ماه عسل می‌ شوند… سفری که پایان‌ اش تاریکی است.»

این سریال اکشن و هیجانی اواخر بهار امسال با بازی حمید فرخ نژاد در نقش یک مامور امنیتی در شهرستان سقز جلوی دوربین رفت. حمید فرخ نژاد این بار در نقش یک مامور امنیتی این بار ماموریت دارد که آیسان با نقش آفرینی الناز ملک را که همسرش به عضویت داعش در سوریه درآمده به ایران بازگرداند.

هرچند که این نقش برای فرخ نژاد غریبه نیست. حمید فرخ‌نژاد سابقه همکاری با مهدویان؛ که این بار مشاور کارگردان سقوط است، را در فیلم لاتاری دارد. او در آن فیلم هم در نقش یک مامور امنیتی حاضر بود و در سریال سقوط نیز نقشی مشابقه را ایفا می کند.

البته با وجود تبلیغات زیاد و انتظار بینندگان و مخاطبان و درست نزدیک به زمان پخش این سریال جدید بود که فعالیت اخیر حمید فرخ نژاد داستان پخش این سریال را به حاشیه برد اما در نهایت در 15 دی ماه 1401 فیلیمو موفق به پخش مینی سریال جذاب سقوط شد.

از حق نگذریم بازی درخشان حمید فرخ نژاد یکی از نقاط قوت این سریال بود و شاید همین هم دلیلی بر پخش این سریال با وجود تمام حواشی و شایعات اخیر شد. در ادامه اما با بیوگرافی و کارنامه هنری حمید فرخ‌نژاد این بازیگر توانمند بیشتر آشنا می شویم.

بازی حمید فرخ نژاد در سریال سقوط فیلیمو
بازی حمید فرخ نژاد در سریال سقوط فیلیمو

حمید فرخ نژاد و کارنامه درخشان هنری او

تیم بازیگران سریال سقوط متنوع است و از بازیگران متنوع و متفاوتی بهره برده است؛ از بازیگران کهنه کار مثل حمید فرخ نژاد گرفته تا بازیگران جدیدی مثل الناز ملک. سجاد پهلوان زاده کارگردان این مینی سریال حتی از ظرفیت قومی و ملی بازیگرانش هم استفاده کرده تا جایی که حضور اقوام مختلف را در این سریال می بینیم و حتی سکانس ها هم از سقز باشکوه گرفته تا عراق، تصویر برداری شده است. اما شاید بیراه نباشد بگوییم که در این لیست بلند بالا و متنوع از بازیگران سریال سقوط، نام حمید فرخ نژاد اصالت دیگری به این لیست می بخشد.

حمید فرخ‌ نژاد کارگردان، فیلمنامه‌ نویس و بازیگر تلویزیون و سینما متولد ۲۸ فروردین ۱۳۴۸، بازیگر شهیر آبادانی؛ در سال ۱۳۶۹ فعالیت حرفه ای خود را در عرصه سینما و تلویزیون آغاز نمود. ما چهره و نقش آفرینی بی نظیر او را از ارتفاع پست و به رنگ ارغوان، چهارشنبه‌سوری، دموکراسی تو روز روشن، زندگی خصوصی آقا و خانم میم و زندگی مشترک آقای محمودی و بانو به یاد داریم.

وی تحصیل‌کرده رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و فعالیت خود را در سینما به عنوان دستیار کارگردان آغاز کرد. در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم در کوچه‌های عشق بازیگری را آغاز کرد و طولی نکشید که به یکی از چهره های هنرمند با بازی قوی و البته محبوب سینما و تلویزیون ایران بدل شد.

افتخارات هنری او هم زیاد است و مهر دیگری بر حرفه ای بودن و هنر و توانایی این بازیگر مرد سیال سقوط دارد. بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در هجدهمین جشنواره فیلم فجر برایش به همراه آورد.

فیلم‌نامه این فیلم که توسط فرخ‌نژاد و سینایی نوشته شده بود نیز سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه را نیز دریافت کرد. بازی وی در بازی در فیلم عروس آتش به عنوان دومین تجربه بازیگری او، مورد توجه منتقدان قرار گرفت و توانست گوی بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کارلووی واری ۲۰۰۰ را برای او به ارمغان بیاورد.

طبل بزرگ زیر پای چپ، فیلم بعدی وی محسوب می‌ شد و بازی قابل توجه او توانست بار دیگر منتقدان را مجذوب خود کرده و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو ۲۰۰۶ دریافت کند.

وی همچنین برای بازی در فیلم‌ های گشت ۲ و خوب بد جلف نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد بازی در فیلم استرداد نیز برای فرخ نژاد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را به همراه آورد.

کارنامه هنری حمید فرخ نژاد، وزن زیادی به سریال سقوط داده است و بیراه نیست اگر بگوییم بسیاری از طرفداران او را پای تماشای این سریال کشانده است. در دو قسمتی که از سریال سقوط پخش شد، مهارت و نقش آفرینی طبیعی و با احساس این بازیگر منتقدان را بار دیگر به تحسین واداشت و دلیلی دیگری برای موفقیت زود هنگام سریال سقوط به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده شمرده شد.

در آخر

چهارشنبه ها ساعت 8 از فیلیمو، مینی سریال سقوط مهمان خانه ها می شود. سریالی با ژانر سیاسی و جاسوسی، با کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده و نقش آفرینی حمید فرخ نژاد در نقش یک مامور امنیتی. حمید فرخ نژاد، مامور امنیتی است و در این داستان ماموریت دارد یک زن ایرانی را از دست تروریست های داعش نجات دهد.

بازی بی نظیر، سبک خاص فرخ نژاد و داستان جدید سقوط همه و همه دست به دست هم داده تا بیننده راضی پای تلویزیون بنشیند و دمی به آسایش بگذراند. در این مطلب در مورد بازی بی نظیر حمید فرخ نژاد در مینی سریال سقوط صبت کردیم؛ اما نظر شما چیست؟ نظرات خودتان را در مورد این سریال و بازی بازیگرانش را می توانید با ما و مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی اول نیوز در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

5/5 - (9 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس