سایت فیلیمو چیست ؟ | معرفی سرویس پخش فیلم و سریال به صورت انلاین

امروزه فیلم دیدن بسیار راحت‌تر و ارزان‌تر از گذشته شده است. در ادامه به سایت فیلیمو چیست و محتوای آن می‌پردازیم.

152
0
سایت فیلیمو چیست ؟ معرفی سرویس پخش فیلم و سریال به صورت انلاین

امروزه فیلم دیدن بسیار راحت‌تر و ارزان‌تر از گذشته شده است. امروزه طرفداران فیلم و سریال به جای خریداری فیلم‌ها بر روی دیسک و فلش می‌توانند به صورت آنلاین در هر ساعتی به تماشا بنشینند. فیلیمو یک سایت است که در کشور ما شروع به پخش آنلاین فیلم و سریال VOD کرده است. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که سایت فیلیمو چیست و چه محتوایی ارایه می‌دهد.

فیلیمو یا آپارات فیلیمو اولین سامانه نمایش درخواستی (VOD) اشتراکی ایرانی است که در بهمن ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد. این سامانه یکی از محصولات شرکت فناوران ایده‌ پرداز صبا (صبا ایده) است. بر اساس رتبه ‌بندی الکسا، فیلیمو چهاردهمین سایت پر بازدید ایران است. فیلیمو دارای بیش از ۴۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه است که بیش از نیمی از بازار ایران را تشکیل می‌دهد. در ماه ۴۵۰ میلیون دقیقه محتوای ویدیویی را کاربران فیلیمو تماشا می‌کنند.

سایت فیلیمو چیست ؟

3 سایت فیلیمو چیست ؟ معرفی سرویس پخش فیلم و سریال به صورت انلاین

بهمن ماه سال ۹۳ بود که با راه اندازی سرویس فیلیمو، تلاش برای گسترش فرهنگ تماشای آنلاین محتوا‌های ویدیویی به هدف تیم محتوای فیلیمو تبدیل شد. با پشت سر گذاشتن سختی‌های فراوان، تلاش‌های این شرکت باعث شکل گیری این فرهنگ شده و سرویس‌های VOD را در میان سرویس‌‌های محبوب اینترنتی قرار داده است.

حالا با گذشت بیش از ۴ سال از شروع فعالیت فیلیمو، گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی به مهم‌ترین ابزار تماشای آنلاین فیلم و سریال شده است.

تاریخچه

سرویس فیلیمو در بهمن ۱۳۹۳ با نام آپارات فیلیمو آغاز به کار کرد. ولی پس از مدت کوتاهی به فیلیمو تغییر نام داد. اولین نسخه از اپلیکیشن فیلیمو در خرداد ۱۳۹۴ برای کاربران اندروید منتشر شد. فیلیمو موفق شد در اسفند ۹۴ به رکورد یک ‌میلیون پخش دست پیدا کند.

فیلیمو جهت ارائه اطلاعات و کیفیت بالاتر به کاربران، و البته آگاهی این تیم از وضعیت کلی سرویس فیلیمو، سالانه اقدام به انتشار گزارش می‌کند.

بر اساس گزارش فیلیمو، این سرویس در سال ۱۳۹۶ با رشد ۴۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته در زمان تماشای محتوای ویدیویی آنلاین به رکورد یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون دقیقه‌ای در سال دست پیدا کرد. همچنین فیلیمو در سال ۱۳۹۶، رشد ۵۸۱ درصدی را در تعداد کاربران تجربه نمود.

در اسفند ۱۳۹۶، فیلیمو نسخه اختصاصی اندروید تی وی را رونمایی کرد. در مرداد ۱۳۹۷، سرویس پشتیبانی تلفنی فیلیمو به صورت ۲۴ ساعته فعال شد

در مرداد ۱۳۹۹ سخت ‌افزاری با نام فیلیمو باکس معرفی شد که به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای فیلیمو را در تلویزیون‌های خود با کیفیت 4K مشاهده کنند.

محتوای سایت فیلیمو چیست ؟

فیلیمو تا زمستان سال ۹۹ دارای ۳۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ اثر ویدیویی در دسته‌بندی‌های فیلم، سریال، تئاتر و مستند است.

فیلم‌‌های زیر با سرمایه گذاری‌های مشترک فیلیمو ساخته شدند:

  • آکتور (۱۴۰۰)
  • می‌خواهم زنده بمانم (۱۳۹۹)
  • خوب، بد، جلف: رادیواکتیو (۱۳۹۹)
  • ملکه گدایان (۱۳۹۹)
  • دیرین دیرین (۱۳۹۹)
  • شب‌ های مافیا (۱۳۹۹)
  • نهنگ آبی (۱۳۹۷)

قوانین و مقررات سایت فیلیمو چیست ؟

2 سایت فیلیمو چیست ؟ معرفی سرویس پخش فیلم و سریال به صورت انلاین

فیلیمو قوانین مشخصی دارد، و به کاربران در صورت پذیرش و اجرای آن قوانین اجازه‌ی استفاده از این سرویس را می‌دهد. این سرویس با نام تجاری “فیلیمو” ثبت گردیده است و از حق کپی رایت برخوردار است. تمامی محتواهای ارایه شده در سرویس فیلیمو در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

برای دسترسی به نمایش محتوای مورد نظر، کاربر باید اقدام به خرید اشتراک نماید. خرید اشتراک در واقع به منزله خرید حق دسترسی به محتوا‌های فیلیمو می‌باشد. فیلیمو در صورت مشاهده هر گونه اقدام غیر متعارف برای دسترسی به اشتراک، خرید و ورود، این حق را دارد که این اقدامات غیرمجاز را متوقف و در صورت نیاز اشتراک کاربر را لغو کند.

تعداد محتوا‌هایی که کاربران با خرید اشتراک به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند ممکن است پیش از پایان مدت اعتبار اشتراک، تغییر یافته و فیلم‌ها یا سریال‌هایی به مجموع محتوا‌ها اضافه یا از آن حذف گردد. همچنین ممکن است با سفر به کشورهای دیگر، دسترسی به تعدادی از محتواها که اجازه نشر در خارج از کشور ندارند را از دست بدهید.

در حال حاضر کاربران فیلیمو می‌توانند با اینترنت نیم ‌بها از تمامی خدمات سرویس فیلیمو استفاده کنند.

استفاده از سرویس فیلیمو هیچگونه حقی را برای کاربران در ارتباط با مالکیت فیلم‌ها، سریال‌ها و به طور کلی هر محتوای ارائه شده و انتشار عمومی آن‌ها چه از طریق سرویس فیلیمو و چه از طرق دیگر ایجاد نمی‌کند. مسلم است با پرداخت مبلغ، شما می‌توانید خدمات خریداری شده را در بازه زمانی مشخص شده مشاهده کنید، اما مالک این محتوا نخواهید شد و اجازه دانلود آن (جز دانلود کنترل شده از طریق نرم افزار) را ندارید.

فیلیمو این حق را دارد که در صورت نیاز تغییراتی در قوانین ایجاد کرده یا مانع دسترسی به بعضی سرویس بطور موقت یا دائمی شود.

فیلیمو با داشتن تنوع محتوایی این اختیار را به کاربر داده است تا خود طبق علایق و سلایق شخصی و اجتماعی خود، فیلم مورد نظر خود را تماشا نماید، این سرویس هیچ تضمینی بر اعتبار آنها و تاثیر مثبت یا منفی آن‌ها بر مخاطب نخواهیم داشت.

در قسمت مربوط به نظرات کاربران، انتشار مطالب خلاف یا نقض کننده قوانین کشور، مضر، تهدید کننده، توهین آمیز، غیر اخلاقی، افترا آمیز و مبتذل و همچنین مطالبی که به نژاد، گروه یا دسته خاصی از مردم توهین کند، ممنوع است. در قسمت مربوط به نظرات کاربران، اجازه قرار دادن لینک را ندارند.

هر کاربر در فیلیمو حق ایجاد یک نام کاربری را دارد. ایجاد چند نام کاربری برای یک نفر جهت استفاده بیش‌تر از تسهیلاتی که برخی اوقات توسط فیلیمو در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، ممنوع است. همچنین کاربران فیلیمو حق واگذاری نام کاربری خود به فرد دیگر و یا استفاده از نام کاربری فرد دیگر را ندارند.

محتواهای موجود توسط یک تهیه ‌کننده یا شرکت تولیدی فیلم تهیه شده است. فیلیمو تنها یک بستر نمایش این محتواها بوده و نقشی در تولید آن‌ها نداشته، از اینرو مسئولیتی در قبال محتوای ارائه شده ندارد.

درصورت بروز شرایط بحرانی (مانند سیل، زلزله، بلایای طبیعی و…) و پیش آمد‌های خارج از کنترل فیلیمو که منجر به قطع سرویس و ارائه خدمات شود، تا زمان برطرف شدن مشکل، این قرارداد معلق خواهد شد.

براساس توافق صورت گرفته بین فیلیمو و تمامی اپراتور‌ها شرایطی مهیا شده تا اینترنت مصرف شده برای تماشا و دانلود فیلم در سرویس فیلیمو برای کاربران این اپراتور‌ها و تامین کنندگان اینترنت نیم ‌بها محاسبه شود. بر مبنای همین توافق مسئولیت پخش آنلاین محتوا‌ها به عهده فیلیمو و مسئولیت برقراری ارتباط اینترنتی و نیم‌ بها بودن حجم مصرفی کاربران به عهده اپراتور‌ها خواهد بود.

ترافیک اینترنت برای دانلود یا تماشای فیلم در فیلیمو با ترافیک نیم بها محاسبه می‌شود اما در صورتی که فیلتر شکن، تلگرام، مرورگر‌ها و سایر نرم‌افزار‌های موجود در تلویزیون هوشمند، تبلت و گوشی تلفن همراه شما باز یا در حال دانلود کردن باشند به طور طبیعی از حجم اینترنت شما کسر خواهد شد و این حجم مصرفی هیچ ارتباطی با تماشای فیلم در سرویس فیلیمو نخواهد داشت.

حریم خصوصی کاربران

4 سایت فیلیمو چیست ؟ معرفی سرویس پخش فیلم و سریال به صورت انلاین

اطلاعاتی که شما در اختیار فیلیمو قرار می‌دهید، به قرار زیر هستند: در فرآیند ثبت نام، اطلاعات مربوط به کاربر شامل نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه دریافت می‌گردد و در پایان ایمیلی جهت احراز هویت کاربر به آدرس ایمیل اعلام شده از طرف وی فرستاده می‌شود. در صورت ثبت نام، با استفاده از نام کاربری در فیلیمو اطلاعاتی از قبیل “فیلم‌های خریداری شده”، “ویرایش مشخصات”، “فیلم‌های دیده شده” و “سوابق پرداخت” نمایش داده می‌شوند. در قسمت ویرایش مشخصات، کاربر قادر است تا در صورت تمایل، اطلاعاتی نظیر “نام(به فارسی)”، “شماره تلفن همراه”، “نام کاربری” و “ایمیل” را به روز رسانی کند.

فیلیمو اطلاعاتی که از حساب کاربران به طور خودکار بدست می‌آورد جهت تحلیل، بررسی و شخصی سازی خدمات خود و ارائه پیشنهادات ویژه‌ی نزدیک‌تر به سلیقه کاربران استفاده خواهد کرد. این اطلاعات به فیلیمو کمک می‌کند تا سرویس خود را بهبود بخشیده و محتوای مرتبط‌تری با علایق هر کاربر به ایشان ارایه کند.

فیلیمو این اختیار را دارد، هنگام پخش فیلم، برای کاربر تبلیغ نمایش دهد.

فیلیمو جهت ارائه بهتر سرویس خود و اطلاع رسانی در خصوص طرح‌های ویژه و پیشنهاد تماشای فیلم‌های جدید و غیره، ممکن است از طریق ایمیل یا شماره تلفن همراه ثبت شده، اقدام به ارسال اطلاعاتی برای کاربران نماید. شما همواره می‌توانید با کلیک کردن بر روی دکمه لغو اشتراک در انتهای ایمیل‌های اطلاع رسانی آن‌ها را غیرفعال کنید.

خرید اشتراک فیلیمو

1 سایت فیلیمو چیست ؟ معرفی سرویس پخش فیلم و سریال به صورت انلاین

برای استفاده از این برنامه و تماشای فیلم و سریال باید اشتراک تهیه کنید، خرید اشتراک هم از طریق وبسایت و هم از طریق برنامه ممکن است.

اشتراک ۱ ماهه ۹۹,۰۰۰ تومان

اشتراک ۳ ماهه ۲۹۷,۰۰۰ تومان ( ۲۰ درصد تخفیف ۲۳۷,۰۰۰ تومان)

اشتراک ۶ ماهه ۴۱۵,۰۰۰ تومان

%۹ مالیات بر ارزش افزوده به همه انواع اشتراک‌ها اضافه می‌شود

شما با داشتن اشتراک فیلیمو به امکانات زیر دسترسی پیدا می‌کنید:

۱. ترافیک اینترنت به صورت نیم ‌بها، برای تماشا یا دانلود فیلم در فیلیمو، روی همه اپراتور‌ها

۲. بیش از ۴۰ هزار اپیزود فیلم و سریال

۳. امکان دانلود فیلم به صورت درون برنامه‌‌ای، برای تماشای آفلاین و زمانی که اینترنت ندارید.

۴. تماشای فیلم‌، به صورت هم‌ زمان از ۳ دستگاه (تلویزیون، کامپیوتر، گوشی یا تبلت)

۵. تمامی فیلم‌های موجود در این سرویس به صورت دوبله فارسی پخش می‌شوند.

فرآیند ثبت نام، ایجاد حساب کاربری و یا ورود به حساب کاربری بسیار ساده است و می‌توان در کمتر از چند دقیقه یک حساب کاربری ساخت.

حال که فهمیدید سایت فیلیمو چیست و با محتوای آن آشنا شدید، می‌توایند از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس