بررسی گوشی Tecno Phantom X2 Pro

58
0
گوشی Tecno Phantom X2 Pro

برند چینی تکنو گوشی جدیدی به نام Tecno Phantom X2 Pro معرفی کرده است که از دوربینی با لنز جمع‌شونده استفاده می‌کند؛ اما در‌عمل این لنز کاربرد خاصی ندارد. در این مطلب به بررسی گوشی Tecno Phantom X2 Pro می پردازیم.

گوشی Tecno Phantom X2 Pro

اوپو سال گذشته گوشی مفهومی جالبی را به‌نمایش گذاشت که در پنل پشتی از دوربین جمع‌شونده استفاده می‌کرد. به‌نوشته‌ی Android Authority، شرکت تکنو پیش از اوپو توانسته است دستگاهی تجاری با دوربین جمع‌شونده معرفی کند.

گوشی Tecno Phantom X2 Pro
گوشی Tecno Phantom X2 Pro

گوشی جدید Tecno Phantom X2 Pro در پنل پشتی دوربین جمع‌‌شونده‌ی ۵۰ مگاپیکسلی دارد که از حسگری با پیکسل‌های ۱٫۲۸ میکرونی استفاده می‌کند. این حسگر در پشت لنزی با دیافراگم f/1.49 قرار گرفته است. تکنو می‌گوید دوربین ۵۰ مگاپیکسلی بزرگ‌نمایی ۲٫۵ برابری ارائه می‌دهد و عملاً مجهز به لنز پرتره است.
گوشی جدید تکنو برخلاف Galaxy K Zoom یا Xperia 1 IV سونی که دوربین تله‌فوتو با فاصله‌ی کانونی متغیر داشت، بزرگ‌نمایی اپتیکال متغیر ارائه نمی‌دهد و احتمالاً مبتنی‌بر بزرگ‌نمایی ترکیبی (هیبریدی) است. به‌بیان بهتر، سیستم جمع‌شونده‌ی تکنو صرفاً با این هدف طراحی شده است که ضخامت جزیره‌ی دوربین بیش‌از‌حد زیاد نشود. این در حالی است که وقتی لنز جمع می‌شود، ضخامت جزیره‌ی دوربین تغییر چندانی تجربه نمی‌کند.

پنل پشتی گوشی جدید تکنو افزون‌بر دوربین جمع‌شونده، به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی عریض و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌عریض مجهز است. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز در حفره‌ی دایره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است. گوشی جدید تکنو با پردازنده‌ی Dimensity 9000 و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیر‌ه‌سازی تولید می‌شود. در پنل جلویی آن نمایشگر ۶٫۸ اینچی +Full HD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تعبیه شده است. این نمایشگر OLED لبه‌ی خمیده دارد و از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده می‌کند.

گوشی Tecno Phantom X2 Pro
Tecno Phantom X2 Pro

تکنو فانتوم ایکس ۲ پرو از باتری ۵٬۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۴۵ وات بهره می‌برد که نمی‌توان آن را به شیوه‌ی بی‌سیم شارژ کرد. فانتوم ایکس ۲ پرو با بلوتوث ۵٫۳ و رابط کاربری HiOS 12 بر‌پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۲ دردسترس قرار می‌گیرد. برخلاف بسیاری از گوشی‌های امروزی، در جعبه‌ی فانتوم ایکس ۲ پرو شارژر قرار داده شده است.

به‌گفته‌ی تکنو، گوشی فانتوم ایکس ۲ پرو در اروپا و آمریکای‌لاتین و خاورمیانه با قیمت ۹۳۰ دلار عرضه می‌شود. مدل استاندارد و مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم گوشی جدید تکنو (فانتوم ایکس ۲) ۷۱۵ دلار قیمت دارد. ناگفته نماند فانتوم ایکس ۲ برخلاف مدل پرو دوربین جمع‌شونده ندارد.

androidauthority

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس