بررسی 15 حقیقت بازی کلش رویال

73
0
15 حقیقت بازی کلش رویال

سوپرسل یکی از بهترین بازی‌سازهای موبایلی است که باعث پیشرفت چشمگیر بازی‌های موبایلی شد. وقتی آن‌ها در سال ۲۰۱۲ بازی کلش آف کلنز را معرفی کردند، کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی یک بازی ساده موبایلی بتواند تا به این اندازه محبوب شود. اما خلاقیت سوپرسل ثابت کرد که برای بهترین بودن نیازی به ریخت و پاش‌های اضافی نیست. پس از موفقیت‌هایی که استودیویی سوپرسل با بازی کلش آف کلنز تجربه کرد، آن‌ها به سراغ بازی کلش رویال رفتند تا همان فرمول دوست داشتنی را یک‌بار دیگر تکرار کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 15 حقیقت بازی کلش رویال بپردازیم.

15 حقیقت بازی کلش رویال

کلش رویال یک بازی جذاب با المان‌های استراتژی است که مکانیک‌های مختلفی را با هم ترکیب کرده. شما باید در دنیای این بازی کارت‌های مختلف را پیدا کنید، دفاع کرده و به تاورهای بقیه بازیکنان حمله کنید. همچنین کلش رویال توانست که تنها پس از گذشت یک‌سال از انتشارش، به ارزشی بیش از ۱ میلیارد دلار دست پیدا کند. بنابراین اگر طرفدار کلش رویال هستید، همراه ویجیاتو باشید تا ۱۵ فکت برتر این بازی را به شما معرفی کنیم که از وجودشان بی‌خبرید!

سریع‌ترین کارت گیم‌مود Touchdown

یکی از برترین مکانیزم‌های کلش رویال در مقایسه با کلش آف کلنز این است که بازی گیم‌مودهای متنوعی را در اختیارتان قرار می‌دهد. گیم‌مودهایی که به صورت محدود به بازی اضافه می‌شوند و معمولا می‌توان آیتم‌های ارزشمندی را نیز از آن‌ها به دست آورد. در این بین گیم‌مود Touchdown یکی از جالب‌ترین گیم‌مودهای کلش رویال است که معمولا در روند ایونت‌های خاصی به کلش رویال اضافه می‌شود.
در گیم‌مود Touchdown بازی از شما نمی‌خواهد که تاورهای حریفتان را نابود کنید، بلکه این گیم‌مود شبیه یک مسابقه فوتبال است، جایی‌که شما باید با استفاده از کارت‌هایی که دارید، سربازانتان را به خطوط پایانی حریفتان برسانید. اما سریع‌ترین کارت گیم‌مود Touchdown کدام است؟ درواقع مینی‌ پکا یکی از بهترین کارت‌ها و سریع‌ترین کارت‌های این گیم‌مود است و شما نباید بیخیال استفاده از آن شوید!

غیرممکن است که تروفی‌هایتان به صفر برسد

15 حقیقت بازی کلش رویال
15 حقیقت بازی کلش رویال

مهم نیست که طرفدار بازی کلش رویال هستید، یا صرفا از بازیکنان قدیمی کلش آف کلنز؛ تروفی‌ها یکی از دوست داشتنی‌ترین المان‌های عناوین سوپرسل هستند و این موضوع در بازی کلش رویال نیز تکرار شده. اساسا وقتی شما پیروز مسابقات بازی می‌شوید، تروفی و آیتم‌های مختلفی را به دست می‌آورید. درواقع این تروفی‌ها تبدیل به دلیلی برای رقابتی‌تر شدن بازی شده‌اند.

به گفته سازندگان کلش رویال، تقریبا غیرممکن است که کسی به صفر تروفی برسد! موضوع از این قرار است که اگر شما مدام مسابقاتتان را یکی پس از دیگری ببازید؛ تروفی‌هایتان را از دست خواهید داد. هرچقدر که تروفی شما کمتر شود، بازی به صورت خودکار بازیکنان ضعیف‌تر و بات‌ها را مقابلتان قرار خواهد داد تا شما با برنده شدن در مقابل آن‌ها، تروفی‌هایتان را جبران کنید.

ویزارد و آرچر

15 حقیقت بازی کلش رویال
15 حقیقت بازی کلش رویال

از زمان انتشار بازی کلش رویال در سال ۲۰۱۶ این بازی دچار تغییرات بسیاری شده است. یکی از مولفه‌هایی که بازیکنان کلش رویال این بازی را با آن می‌شناسند، کینگ و پرنسس‌هایی هستند که در بالای تاورهای بازی حضور دارند. اما داستان از این قرار است که درست زمانی که کلش رویال منتشر شده بود، بجای کینگ و پرنسس‌ها؛ ویزارد و آرچرها روی تاورهای بازی قرار داشتند! منتهی بعدها سازندگان بازی برای افزایش علاقه‌مندی بازیکنان و واقعی‌تر کردن بازی، آرچرها و ویزارد را از بالای تاورهای بازی حذف کردند و بجای آن‌ها کینگ و پرنسس‌ها را قرار دادند.

ساختمان‌های جاودان

15 حقیقت بازی کلش رویال
15 حقیقت بازی کلش رویال

کلش رویالی که امروزه ما آن را می‌شناسیم، راه پر فراز و نشیبی را برای تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی‌های موبایلی طی کرده است. یکی از عوامل پیشرفت بازی، تغییراتی بود که سوپرسل در اوایل انتشار کلش رویال ایجاد کرد. وقتی سافت‌لانچ بازی منتشر شد، ساختمان‌های بازی دارای عمری بی‌نهایت بودند. برای مثال اگر شما از کارت X-Bow استفاده می‌کردید، هیچ محدودیت زمانی برای آن وجود نداشت و تنها راه نابود کردنش؛ خراب کردن آن ساختمان بود.

خوشبختانه سوپرسل در نسخه‌ نهایی بازی این مکانیزم را از گیم‌پلی بازی حذف کرد. تصمیمی که بنظر عاقلانه می‌رسید و اگر بازی با چنین قابلیتی عرضه می‌شد؛ قطعا می‌توانست دردسرهای زیادی را به وجود آورد. اکنون اگر شما از ساختمان‌ها دربازی استفاده کنید، آن‌ها بعد از گذشت مدت زمان معینی از بین خواهند رفت.

استفاده از گلد برای شرکت در مسابقات بازی

پیش‌تر اشاره کردیم که بازی کلش رویال دچار تغییرات بسیاری شده است. وقتی بازی تازه عرضه شده بود، یکی از المان‌های عجیبی که داشت؛ این که بود که بازیکنان برای ورود به مسابقات 1V1 مجبور به پرداخت گلد بودند. این موضوع به شدت اذیت کننده بود و برای بازیکنان تازه‌ وارد نیز، دردسری بزرگ محسوب می‌شد. نهایتا سوپرسل با انتشار آپدیت‌هایی این قابلیت را از بازی حذف کرد. هرچند که هرگز مشخص نشد که سوپرسل چرا چنین چیزی را به بازی اضافه کرده بود، اما با این‌حال بنظر می‌رسید که سوپرسل تصمیمی درست گرفته باشد.

دراگون برای اضافه شدن به بازی بیش از حد معمول بزرگ بود

15 حقیقت بازی کلش رویال
15 حقیقت بازی کلش رویال

از آن‌جایی که کلش رویال و کلش آف کلنز توسط یک استودیو ساخته شده‌اند، طبیعی است که سوپرسل بخواهد دنیای این ۲ بازی را به یکدیگر نزدیک‌تر کند. تاکنون شاهد اضافه شدن کاراکترهای مختلفی از دنیای کلش آف کلنز به بازی کلش رویال بوده‌ایم. اما درست زمانی که سوپرسل تصمیم به اضافه کردن دراگون به کلش رویال گرفت، مانعی بزرگ پیش رویشان قرار داشت.

ابعاد دراگون واقعا برای اضافه شدن به کلش رویال بزرگ بود و سوپرسل نمی‌توانست این نیرو را آنطوری که باید طراحی کند. بنابراین آن‌ها تصمیم گرفتند که با تغییر المان‌های دراگون؛ کارت‌های جدیدی را معرفی کنند. کارت‌هایی که ما امروزه آن‌ها را با نام‌های بیبی دراگون و اینفرنو دراگون می‌شناسیم. درواقع این ۲ کارت باقی مانده کانسپتی هستند که سوپرسل هرگز نتوانست آن را به خوبی عملی کند.

X-Bow یک کارت همه کاره بود

15 حقیقت بازی کلش رویال
15 حقیقت بازی کلش رویال

در نسخه‌های اولیه بازی کلش رویال، کارت X-Bow می‌توانست که نیروهای زمینی و هوایی را از بین ببرد. درواقع این کارت قدرت آسیب بسیاری داشت و سوپرسل مجبور بود تا آن را تغییر دهد. برای همین در نسخه نهایی بازی سوپرسل مکانیزم کلی X-Bow را تغییر داد و آن را صرفا برای اهداف زمینی برنامه‌ریزی کرد. از آن‌جایی که برخلاف کلش آف کلنز، آرناهای کلش رویال کوچک‌تر هستند؛ توانایی X-Bow در آسیب به نیروهای زمینی و هوایی باعث می‌شد تا این کارت به طرز باورنکردی قدرتمند شود و سوپرسل آن را تغییر داد.

ماجراهای کارت Executioner

15 حقیقت بازی کلش رویال
15 حقیقت بازی کلش رویال

یکی از اصلی‌ترین چیز‌هایی که باعث محبوبیت بازی‌های سوپرسل شده، این است که عناوین آن‌ها محدود به گروه سنی خاصی نمی‌شوند. اما با این‌حال بسیاری از کاربران کلش رویال مربوط به کودکان می‌شوند و سوپرسل نیز تلاش بسیاری برای کنترل محتوای بازی داشته است.

وقتی کارت Executioner به بازی اضافه شد، چهره بسیار ترسناکی داشت. چهره‌ای که ابدا برای یک بازی فانتزی مناسب نبود و از طرفی کاربران خردسال کلش رویال نیز دوست نداشتند که چنین چیزی را ببینند. نهایتا چهره کلی Executioner در آپدیت‌های بعدی کاملا تغییر کرد و شکلی دوستانه‌تر به خودش گرفت.

خانواده کارت‌ها

یکی از بامزه‌ترین فکت‌های کلش رویال این است که اگر شما به بخش مشخصات و اطلاعات کارت Knight بروید، متوجه خواهید شد که درواقع این کارت پسرعموی خوش‌تیپ‌تر بربرهاست که به دلیل سیبیل جالبش شناخته می‌شود! این‌که سوپرسل تا به این اندازه به جزئیات بازی توجه کرده‌، موضوعی قابل تقدیر است.

راز باز کردن چست‌ها

صبرکردن برای باز شدن چستی واقعا کسل‌کننده است. اما یکی از راز‌های جالب باز شدن چست‌ها این است که برای هر ۱۰ دقیقه زمان باقی مانده تا باز شدن چستی، شما نیاز به ۱ عدد جم دارید! برای مثال اگر چستی ۱ ساعت تا باز شدنش زمان باقی مانده داشته باشد، شما نیاز به ۶ عدد جم دارید تا بتوانید آن را بلافاصله باز کنید.

بازی به صورت خودکار لیدرهای کلن‌ها را تغییر می‌دهد

یکی از چیزهایی که سبب جذابیت هرچه بیشتر بازی موبایلی کلش رویال شده، این است که شما در دنیای این بازی تقریبا می‌توانید هرچیزی را تجربه کنید. سوپرسل برای هر سناریوی ممکن، چیز منحصر به فردی را کنار گذاشته و شما می‌توانید با خیال راحت به سراغ تجربه این بازی جذاب بروید. یکی از فکت‌های مهم کلش رویال این است که اگر لیدر کلنی برای ۳۵ روز آنلاین نشود، این بازی به صورت خودکار لیدری را از آن بازیکن می‌گیرد و فعال‌ترین و قوی‌ترین Co-leader کلن را تبدیل به لیدر جدید می‌کند.

کمیاب‌ترین ایموت بازی

همه ما ایموت‌ها را دوست داریم و از آن‌ها نیز استفاده می‌کنیم. وقتی سوپرسل برای اولین‌بار ایموت‌ها را در دنیای بازی کلش رویال معرفی کرد، کاربران با یک چیز کاملا جدید رو به رو شده بودند و همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا این بازی بسیار جذاب‌تر نیز شود. ما تاکنون شاهد ایموت‌های مختلفی در دنیای این بازی بوده‌ایم، منتهی ایموت King Champion of the Tournament؛ کمیاب‌ترین ایموت بازی است که برای به دست آوردن آن، شما باید جزو ۲۰۰ بازیکن برتر هر سیزن باشید و گرفتن آن، طبیعتا کار هرکسی نیست.

درآمد فوق‌العاده بازی

کلش رویال یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های موبایلی است و تاکنون نیز موفق شده تا آمار و ارقام فوق‌العاده‌ای را از خودش به جای بگذارد. این بازی همانطور که انتظار می‌رفت، نماینده‌ای شایسته برای بازی کلش آف کلنز بود و تا حد بسیار زیادی نیز توانست که دوران اوج آن بازی را یک‌بار دیگر مجددا تکرار کند. جالب است بدانید که این بازی موبایلی در تمام این سال‌ها موفق شده تا چیزی بیش از ۳ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. همچنین کاربران آمریکایی با سهمی نزدیک به ۳۰ درصد از کل کاربران بازی؛ بیشترین تعداد افرادی هستند که از پرداخت‌های درون برنامه‌ای این بازی موبایلی استفاده کرده‌اند.

بهترین بازی سال

کلش رویال در تمام این مدت ثابت کرده که است که یک بازی دوست داشتنی و خلاقانه است. سوپرسل با ساخت این بازی یک‌بار دیگر ثابت کرد که می‌تواند خارق‌العاده باشد و ما نیز باید انتظارات بسیار بالایی از عناوین این استودیوی فنلاندی داشته باشیم. با تمام این توضیحات، جالب است بدانید که کلش رویال در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم موبایل منتشر شد و در همان سال نیز به دلیل خلاقیت و مکانیزم‌های دوست داشتنی که داشت، موفق شد تا به عنوان برترین بازی موبایلی سال ۲۰۱۶ از طرف گوگل‌ پلی‌استور شناخته شود و خوشبختانه این بازی موبایلی؛ کارنامه بسیار درخشانی دارد.

پایان تلخ سرویس Clash Night

خلاقیت استودیوی سوپرسل پایانی ندارد. اجازه دهید که لیستمان را با یکی از شکست‌های ناراحت‌کننده این استودیو پایان دهیم. چند وقت پیش بود که استودیوی سوپرسل سرویسی به نام Clash Night را معرفی کرد. این سرویس درواقع پلتفرمی برای صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن تجربیات میان بازیکنان بازی کلش رویال بود و قرار بود که به عنوان تبی جداگانه در بازی حضور داشته باشد. منتهی طولی نکشید که سازندگان بازی بیخیال این بخش شدند و Clash Night هرگز به این بازی اضافه نشد.

منبع: Gaming on Phone

5/5 - (3 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس