بررسی Adobe Photoshop Elements سال 2023

75
0

با پشتیبانی از Apple Silicon و جلوه های انیمیشن جدید، Photoshop Elements همچنان یکی از بهترین ویرایشگرهای عکس برای علاقمندان است. در این پست به بررسی Adobe Photoshop Elements می پردازیم.

بررسی Adobe Photoshop Elements

ویژگی های مثبت

+ اکنون از سیلیکون اپل پشتیبانی می کند

+ ویرایش‌های هدایت‌شده جدید، با ابزار جستجوی جدید

+ عناصر متحرک به عکس های ثابت انیمیشن اضافه می کنند

ویژگی های منفی

-برنامه های موبایل و وب جدید هنوز در مرحله بتا هستند

-گران

این هنوز هم یکی از بهترین ویرایشگرهای عکس برای عکاسان آماتور است و پشتیبانی از Apple Silicon باعث می‌شود که Photoshop Elements 2023 برای بسیاری از کاربران ارتقا یابد.

Photoshop Elements ارزان‌ترین ویرایشگر عکس موجود برای Mac نیست، هزینه آن 99.99 دلار یا 86.56 پوند است، اما همچنان ارزش پولی خوبی دارد زیرا می‌تواند از فناوری نسخه حرفه‌ای فتوشاپ برای ارائه ابزارهای واقعاً قدرتمند برای ویرایش عکس‌ها و افزودن جلوه‌های خلاقانه استفاده کند.

البته شایان ذکر است که Mac App Store در حال حاضر هنوز نسخه 2022 Photoshop Elements را می فروشد، بنابراین احتمالاً بهتر است همین الان آخرین به روز رسانی 2023 را مستقیماً از Adobe خریداری کنید (به علاوه، اگر در بریتانیا هستید خرید ارزان تر است. مستقیماً از Adobe U.K.) Adobe همچنین بسته‌ای را به فروش می‌رساند که شامل عناصر Photoshop و Premiere Elements برای ویرایش ویدیو به قیمت 149.99 دلار / 130.36 پوند است که می‌تواند حتی در هزینه شما صرفه‌جویی کند.

ویژگی های Adobe Photoshop Elements

کلید موفقیت Photoshop Elements این است که ابزارهای ویرایش قدرتمند را با یک رابط کاربر پسند ترکیب می کند که دستیابی به نتایج چشمگیر را برای عکاسان آماتور آسان می کند. نسخه 2022 Adobe (که در سال 2021 وارد شد) تکنیک‌های هوش مصنوعی جدیدی را – که Adobe از آن به عنوان Sensei یاد می‌کند – برای انجام خودکار کارهای ویرایشی که معمولاً به ساعت‌ها کار نیاز دارد، معرفی کرد.

این اپلیکیشن همیشه مجموعه‌ای از افکت‌های فیلتری داشته است که می‌توانست عکس‌ها را شبیه نقاشی کند، با استفاده از رسانه‌هایی مانند رنگ روغن یا آبرنگ، اما Sensei مجموعه جدیدی از جلوه‌های هنری را معرفی کرد که هدف آن تقلید از انواع سبک‌های هنری محبوب، مانند کوبیسم است. و پست امپرسیونیست.

اینها همیشه کاملاً موفق نیستند – ما گمان می کنیم که ونسان ون گوگ در حال حاضر در قبر خود می چرخد ​​اما آزمایش کردن با آنها سرگرم کننده است. یک نکته خوب در اینجا این است که می توانید جلوه هنری را روی کل عکس یا فقط روی سوژه یا پس زمینه اعمال کنید، که روش خوبی برای تأکید بر جنبه های خاص یک عکس است.

اگر جاه‌طلبی‌های هنری شما کمی ساده‌تر است، می‌توانید جلوه‌های متحرک ساده‌ای – معروف به Overlays – مانند سقوط دانه‌های برف یا شعله‌های آتش را روی عکس‌های خود اعمال کنید و سپس کار خود را به‌عنوان یک کلیپ ویدیویی کوتاه ذخیره کنید که می‌توانید آن را در رسانه‌های اجتماعی آپلود کنید.

یکی از مواردی که Photoshop Elements را از بسیاری از رقبای خود متمایز می کند، استفاده از Guided Edits است که به شما کمک گام به گام در استفاده از برخی از قدرتمندترین ابزارهای برنامه می دهد. یکی از ویرایش‌های هدایت‌شده واقعا قدرتمند که در به‌روزرسانی سال ۲۰۲۱ معرفی شد، امکان تغییر نسبت تصویر با گسترش پس‌زمینه عکس است.

اگر عکسی با پس‌زمینه جذاب، مانند ساحل یا چند درخت پربرگ دارید، می‌توانید بخشی از پس‌زمینه را شبیه‌سازی کنید و از آن برای گسترش بیشتر پس‌زمینه استفاده کنید – شاید برای تبدیل یک عکس مربعی به یک عکس منظره وسیع‌تر، یا برای بلند کردن یک آسمان آبی آفتابی بالاتر برای عکس پرتره عمودی برای رسانه های اجتماعی.

بررسی Adobe Photoshop Elements
بررسی Adobe Photoshop Elements

و البته، هیچ اکانت رسانه‌های اجتماعی بدون عکس‌های بامزه از حیوانات خانگی کامل نمی‌شود، بنابراین Photoshop Elements شامل یک ویرایش هدایت‌شده به‌طور خاص برای بهبود عکس‌های حیوانات است. می‌توانید نور و رنگ را در یک عکس تنظیم کنید، یا روی حیوان خانگی خود یا پس‌زمینه تمرکز کنید، یا یک جلوه ظریف وینیت اضافه کنید. همچنین گزینه ای برای از بین بردن لکه ها، مانند گل و لای یا کثیفی، و از بین بردن خیرگی از چشمان حیوان خانگی وجود دارد.

استفاده از هوش مصنوعی Sensei با جدید Photoshop Elements 2023 (که در واقع در سپتامبر 2022 معرفی شد) ادامه دارد. علاوه بر اعمال همپوشانی متحرک برای کل یک عکس، اکنون می توانید عناصر متحرکی ایجاد کنید که بخش خاصی را در یک عکس متحرک می کند.

بررسی Adobe Photoshop Elements
بررسی Adobe Photoshop Elements

می‌توانید بخشی از یک تصویر، مانند آبشار یا یال روان اسب را انتخاب کنید و انتخاب خود را متحرک کنید تا تصویر پویاتر و چشم‌نوازتر به نظر برسد.

ابزارهای انتخاب این برنامه می توانند به شما در انتخاب پس زمینه تصویر یا عناصر موجود در پیش زمینه کمک کنند، و می توانید به سادگی یک خط برای نشان دادن جهت حرکت بکشید (بنابراین آبشار به جای بالا، به سمت پایین جریان می یابد).

همچنین می‌توانید تنظیماتی مانند سرعت حرکت را تنظیم کنید و پیش‌نمایش افکت انیمیشن را قبل از صدور فایل تصویر متحرک به‌عنوان یک کلیپ ویدیویی MP4 یا به‌عنوان یک GIF متحرک مشاهده کنید.

بخش Guided Edits این برنامه شامل ابزارهای جدیدی برای افزودن همپوشانی، تصاویر پس‌زمینه جدید یا بهبود ظاهر آسمان در عکس‌های شما است. و با تعداد زیادی ویرایش‌های هدایت‌شده در حال حاضر، ما خوشحالیم که می‌بینیم ابزار جستجوی جدیدی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با جستجوی کلمات کلیدی مانند برش یا آسمان، ویرایش‌های هدایت‌شده مورد نیاز خود را سریع پیدا کنید.

بررسی Adobe Photoshop Elements
بررسی Adobe Photoshop Elements

همچنین برخی از ویژگی‌های Connected Experience به زودی در قالب برنامه‌های تلفن همراه جدید برای iOS و Android و یک برنامه وب که در هر مرورگری در هر دستگاهی اجرا می‌شود، وجود دارد.

برنامه های تلفن همراه به شما این امکان را می دهند که عکس ها و فیلم ها را از تلفن هوشمند یا تبلت خود آپلود کنید و همچنین 2 گیگابایت فضای ذخیره آنلاین رایگان برای فایل های خود در اختیار شما قرار می دهند. سپس می توانید به سرعت این فایل ها را به نسخه های دسکتاپ Photoshop Elements یا Premiere Elements وارد کنید و مستقیماً وارد کار ویرایش خود شوید.

برنامه وب به روشی مشابه کار می کند و همچنین شامل چند ابزار ساده برای ایجاد سریع نمایش اسلاید و کلاژ بدون نیاز به نسخه کامل برنامه های دسکتاپ است. برنامه‌های وب در حال حاضر به‌عنوان نسخه بتا عمومی در دسترس هستند و نسخه بتا برنامه iOS نیز تا پایان سال در دسترس است.

اما، شاید بهتر از هر یک از این ویژگی‌های جدید این واقعیت باشد که Photoshop Elements 2023 همچنین پشتیبانی کامل از Apple Silicon را اضافه می‌کند، با ادعای Adobe که اکنون این برنامه در مک‌های دارای پردازنده M1 یا M2  45 درصد سریع‌تر اجرا می‌شود.

همچنین یک نسخه آزمایشی رایگان 30 روزه نیز در دسترس است، بنابراین می توانید قبل از تصمیم گیری در مورد خرید آن یا ارتقاء از نسخه سال گذشته، آخرین نسخه را بررسی کنید.

نتیجه گیری

در سال‌های اخیر، برخی از ارتقاء سالانه عناصر فتوشاپ به نظر می‌رسید که ایده‌هایشان تمام می‌شود، اما ویژگی‌های هوش مصنوعی به برنامه جان تازه‌ای بخشیده و Photoshop Elements را به عنوان یکی از بهترین ویرایشگرهای عکس برای عکاسان آماتور تأیید کرده است.

برای گزیده ای از بهترین ویرایشگرهای عکس رایگان یا ارزان برای Mac، بهترین ویرایشگرهای تصویر رایگان و ارزان ما را جمع آوری کنید. ما همچنین مجموعه‌ای از بهترین جایگزین‌های فتوشاپ را در بهترین ویرایشگرهای عکس حرفه‌ای خود داریم.

macworld

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس