حل مشکل بلاک شدن Spotify

97
0
حل مشکل بلاک شدن Spotify

Spotify یکی از بهترین راه‌ها برای پخش موسیقی در تلفن هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ شما است، اما همیشه در همه جا قابل دسترسی نیست. ما به چند روش می پردازیم که از طریق آنها می توانید Spotify را رفع انسداد کنید، مهم نیست که مدرسه، کارفرما یا حتی خود Spotify مانع دسترسی شما می شود. در این مقاله به بررسی حل مشکل بلاک شدن Spotify می پردازیم.

حل مشکل بلاک شدن Spotify

دلایل مختلفی وجود دارد که Spotify ممکن است مسدود شود، که تقریباً در دو دسته تقسیم می شوند:
اول، می توانید انسداد هایی را توسط مدرسه یا دفتر خود تنظیم کنید که ما آنها را انسداد های سازمانی می نامیم. از سوی دیگر، شما انسداد ‌های منطقه‌ای دارید که از دسترسی شما به آهنگ‌های خاص – یا حتی به طور کامل Spotify – بسته به محل زندگی‌تان جلوگیری می‌کند.

انسداد ‌های سازمانی ساده‌ترین توضیح هستند:
بسیاری از مدارس، دانشگاه‌ها و کارفرمایان به سادگی از شنیدن موسیقی خوششان نمی‌آید، در حالی که باید مشغول کار یا تحصیل باشند. در عصری که گوش دادن به پادکست در محل کار یا پخش برخی از آهنگ‌های سرد در حین مطالعه عادی شده است کاملا احمقانه است.

قفل‌های منطقه‌ای کمی متنوع‌تر هستند:
برخی کشورها معمولاً به دلیل نوعی سانسور به Spotify دسترسی ندارند – چین نمونه خوبی است – در حالی که برخی کشورها به سادگی آهنگ‌های مختلفی دارند که می‌توانند به آن‌ها گوش دهند، چیزی که معمولاً توسط آن تعیین می‌شود. معاملاتی که دارندگان حقوق با Spotify انجام داده اند.

به نظر می رسد که نمی توان بر این محدودیت ها غلبه کرد، اما یک خبر خوب وجود دارد: صرف نظر از نوع مسدود (block)، همه آنها را می توان به راحتی با استفاده از یک ابزار ساده به نام VPN دور زد.

چگونه VPN ها Spotify را رفع انسداد می کنند

شبکه‌های خصوصی مجازی ابزارهایی هستند که به شما امکان می‌دهند اتصال خود را تغییر مسیر دهید و بنابراین به نظر می‌رسد که در جای دیگری هستید. در عین حال، اتصال شما را نیز ایمن می‌کنند، بنابراین می‌توانید بدون نگرانی در مورد ردیابی شدن، مرور کنید، که یک امتیاز خوب است.

در مورد Spotify، به اصطلاح می‌توانید به سادگی در اطراف انسداد (block) مسیریابی کنید، و امنیت بالا باعث می‌شود که این مسیریابی مجدد قابل کشف نباشد. به عنوان مثال، اگر در چین هستید، اما می‌خواهید به نسخه ایالات متحده Spotify گوش دهید، از VPN برای تغییر مسیر اتصال خود به ایالات متحده استفاده می‌کنید و این باید آن را برطرف کند.

این برای انسداد‌های (blocks) سازمانی نیز کار می‌کند، فقط کمی سخت ‌تر است: به جای سرور در آن سوی دنیا، فقط از یکی در همان شهر یا کشور خود استفاده می‌کنید. همان منطق اعمال می شود، شما یک اتصال جدید ایجاد می کنید که در اطراف انسداد می چرخد، و تمام.

Block Busting 

نحوه کار این است که اکثر انسداد‌ها، چه توسط یک دولت یا یک مکان تجاری راه‌اندازی شده باشند، دسترسی به آدرس IP خاصی را مسدود می‌کنند – اعدادی که برای آدرس یک سایت در وب – متعلق به سایتی است که آنها را ندارند. می خواهند شما دسترسی داشته باشید. با این حال، آدرس IP سرور VPN مسدود نشده است، بنابراین به جای آن به آنجا متصل شده و سپس به سایت مورد نظر خود بروید.

این یک ترفند بسیار ساده است، اما تا زمانی که امنیت خوبی داشته باشید، واقعاً خوب کار می کند. به همین دلیل است که پروکسی ها، همتای کمتر امن VPN ها، کار نمی کنند زیرا Spotify آن را دریافت کرده و شما را مسدود می کند. اگر می خواهید بیشتر بدانید، همه چیز را در مورد تفاوت بین VPN و پروکسی بخوانید.

شروع کار با VPN

اگر همه موارد فوق کمی دلهره آور به نظر می رسند، جای نگرانی نیست:
استفاده از VPN ها معمولاً بسیار آسان است. اگر راهنمای مبتدی ما برای ExpressVPN (یکی از موارد دلخواه ما در اینجا در How-to Geek) را بخوانید، خواهید دید که فقط یک بسته را دانلود کنید، منتظر بمانید تا برنامه نصب شود، و سپس روی یک یا دو دکمه کلیک کنید.

با این حال، یک نقطه ضعف برای VPN ها وجود دارد: آنها معمولا رایگان نیستند، بنابراین باید هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه بپردازید. با این حال، برخی از خریدهای هوشمند می تواند به شما کمک کند بسته به خدماتی که انتخاب می کنید، هزینه را تا 50 دلار در سال کاهش دهید – برای یک مثال، بررسی Surfshark ما را بخوانید، هرچند به چاپ کوچک توجه کنید.

رفع انسداد Spotify یک راه عالی برای دسترسی به موسیقی بیشتر از مکان‌های بیشتر است، و همه بهترین VPN‌های موجود در آنجا می‌توانند این کار را انجام دهند، بنابراین اگر بدون Spotify گیر کرده‌اید، فقط هر کدام را که فکر می‌کنید مناسب ‌تر است انتخاب کنید و گوش دهید.

howtogeek

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس