بهترین لپ تاپ های گیمینگ MSI 2023

25
0
لپ تاپ های گیمینگ MSI

یافتن بهترین لپتاپ گیمینگ MSI در میان بسیاری از انتخاب ها، زمانی که بدانید به دنبال چه چیزی باشید می‌تواند ساده باشد. سری لپتاپ های MSI از بهترین لپتاپ های بازار در زمینه بازی هستند و عملکرد بی‌نظیر بازی را ارائه می‌دهند. داشتن یکی به این معنی است که می‌توانید هر بازی گرافیکی فشرده ای را که می‌خواهید و در تنظیمات بالا اجرا کنید. لپ تاپ های گیمینگ MSI را در ادامه بررسی کرده ایم.

تفاوت لپ تاپ و کروم‌ بوک چیست؟

این فقط در مورد لپتاپ های مجهز به بهترین پردازنده ها و بهترین کارت گرافیک صدق نمی‌کند، زیرا بسیاری از گزینه های میان‌رده برای گیمرها عالی هستند. گزینه های دیگری نیز وجود دارد برای کسانی که به دنبال بهترین لپتاپ های بازی ارزان قیمت هستند نیز پوشش می‌دهد، که برای عناوین AA و Indie با برد پایین مناسب تر هستند.

1. MSI GF63 Thin (2022)

بهترین انتخاب کلی

مشخصات فنی

پردازنده: Intel Core i5-10500H – i7-11800H

گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1650 – RTX 3050 Ti

RAM: تا 32 گیگابایت DDR4

صفحه نمایش: 15.6 اینچ 1920×1080 سطح IPS، ۱۴۴ هرتز

فضای ذخیره سازی: تا 1 ترابایت PCIe SSD

دلایل خرید:

عملکرد عالی با توجه به قیمت

کیفیت ساخت محکم

محدوده خوب پورت ها

دلایل اجتناب:

میانگین عمر باتری

برخی bloatware آزار دهنده

کابل شارژ می‌تواند یک پورت USB را مسدود کند

یافتن لپتاپ های گیمینگ که عملکرد بالایی دارند سخت است،MSI GF63 Thin (2022) را به انتخابی عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند تعادل عالی بین عملکرد، قابلیت حمل و قیمت داشته باشند. قیمت اولیه، قیمتی است که اکثر لپتاپ های بازی نمی‌توانند با این نسل از غول های عملکردی، به آن برسند. عمر باتری آن متوسط ​​است، اما این همان چیزی است که در وهله اول از یک لپتاپ گیمینگ انتظار دارید.

مشخصات آن شامل حداکثر پردازنده Core i7-11800H اینتل است، اگرچه نسخه Core i5 برجسته تر است و تا GPU Nvidia GeForce RTX 3050 Ti. برای دومی، می‌توانید نسخه گرافیکی GeForce GTX 1650 را با قیمت ارزان‌تری نیز تهیه کنید، که هنوز هم می‌تواند به خوبی از پس اکثر بازی ها برآید، اما پس از آزمایش متوجه شدیم که بهتر است برای 3050 Ti، به عنوان بازی، کمی بیشتر بپردازید. عملکرد بیش از آن ارزش دارد.

صفحه نمایش نیز 1080p FHD است و ما متوجه شدیم که وقتی با رفرش 144 هرتزی ترکیب می‌شود، یک تجربه گیم پلی روان و کیفیت تصویری روشن و پر جنب و جوش را ایجاد می‌کند. با این حال، برای کارهای پرتقاضا، مانند ویرایش ویدیوی 4K و اجرای برنامه های علمی بسیار مناسب نیست. انتخاب پورت نیز عالی است، هر نوع نیازی را برآورده می‌کند. در واقع، در مقایسه با بسیاری از لپتاپ های گیمینگ نسل فعلی که آزمایش کرده‌ایم، از همه آنها پیشی می‌گیرد. مشکلی با bloatware دارد و گاهی اوقات کابل شارژ می‌تواند بسیاری از پورت ها را نیز مسدود کند.

2. MSI GT77 Titan (2023)

بهترین لپتاپ گیمینگ جایگزین دسکتاپ

مشخصات فنی

CPU: نسل سیزدهم اینتل Core i9

گرافیک: Nvidia GeForce RTX 4080 – 4090

رم: 64 گیگابایت – 128 گیگابایت DDR5

صفحه نمایش: 17.3 اینچ IPS، 4K 144Hz Mini LED، HDR 1000، 100% DCI-P3

فضای ذخیره سازی: 2 ترابایت – 4 ترابایت SSD

دلایل خرید:

اجرای خارج از این دنیا

عمر باتری به طور شگفت انگیزی خوب است

خروجی Mini DisplayPort

دلایل اجتناب:

خیلی گران قیمت است

وزن سنگین

به نظر می‌رسد یک موتور جت کوچک است

اگر به دنبال رقیبی برای قدرتمندترین لپتاپ گیمینگ هستید، MSI GT77 Titan (2023) تاکنون در رقابت شکست نخورده است. این لپتاپ با مشخصات بالا، از جمله پردازنده مرکزی Core i9-13980HX اینتل نسل سیزدهم و پردازنده گرافیکی لپتاپ 12 گیگابایتی Nvidia RTX 4080 ارائه می‌شود. در طول آزمایش های گسترده‌مان، متوجه شدیم که Lenovo Legion Pro 7i در اکثر امتیازات بنچمارک ما در مورد عملکرد GPU شکست خورده است.

صفحه نمایش آن دارای وضوح مضحک 4K با نرخ تازه سازی 144 هرتز است و همانطور که ما این غول بزرگ را آزمایش کردیم متوجه شدیم که بازی های رایانه شخصی هرگز بهتر از این به نظر نمی‌رسیدند. نکته مهم این است که این لپتاپ دارای خروجی Mini DisplayPort است و طبق آزمایش های ما، عمر باتری برای یک لپتاپ گیمینگ چهار ساعت و نیم مناسب است. سریع شارژ می‌شود، بنابراین این یک نکته مثبت دیگر برای اضافه کردن است.

با این حال، برخی از هشدارها وجود دارد. بزرگترین آنها اندازه این غول بزرگ است که بیش از هفت پوند وزن دارد. شما هرگز این لپتاپ را از روی میز خود بلند نخواهید کرد، این واقعی ترین شکل جایگزینی دسکتاپ است. به لطف اندازه آن، صدایی شبیه به موتور جت دارد. هزینه نیز یک مسئله است، اما اگر پول مشکلی نیست، با سرمایه گذاری روی این لپتاپ فوق العاده قدرتمند اشتباه نمی‌کنید.

3. MSI Vector GP66

عملکرد بالا با قیمت مناسب

مشخصات فنی:

CPU: تا یک Intel Core i9-12900H

گرافیک: تا Nvidia GeForce RTX 3080 Ti

RAM: تا 32 گیگابایت

صفحه نمایش: 15.6 اینچی QHD (2560 x 1440)،، ۱۶۵ هرتز

فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت NVMe SSD Gen4x4

دلایل خرید:

عملکرد بازی فوق العاده

ارزش مناسب برای مشخصات بالا

گزینه های نمایش و پیکربندی فراوان

دلایل اجتناب:

عمر باتری تکان دهنده

قابلیت شارژ آهسته

بدون نمایشگر Nvidia G-sync

لپتاپ های گیمینگ می‌توانند بسیار گران باشند و در حالی که MSI Vector GP66 ارزان‌ترین در بازار نیست، اما با توجه به مشخصاتش، ارزش شگفت‌آوری خوبی را ارائه می‌دهد. پردازنده ی مرکزی نسل دوازدهم و پردازنده گرافیکی سری 30 آن، همانطور که در طول آزمایش هایمان تأیید کردیم، برای ارائه عملکرد فوق العاده ای در بازی ها آماده شده‌اند. همچنین دارای نرخ به‌روزرسانی عالی 165 هرتز است، بنابراین اگر بازی های تیراندازی اول و سوم شخص یا بازی های اکشن را ترجیح می‌دهید، تجربه لذت بخش خواهد بود.

صفحه نمایش و سایر گزینه های پیکربندی آن بسیار زیاد است، بنابراین برای کسانی که نرخ تازه سازی بهتر و صفحه نمایش با کیفیت بالاتر را ترجیح می‌دهند، می‌توانند به راحتی آن را به آنچه برای شما بهتر است ارتقا دهند. خود شاسی شیک با وزن مناسبی است که به سختی هنگام حمل متوجه آن شدیم، و دارای انتخاب پورت محکمی است که با نیازهای اکثر گیمرها مطابقت دارد.

متأسفانه، این لپتاپ فاقد پشتیبانی Nvidia G-Sync است، به این معنی که در حین بازی ممکن است با پارگی صفحه یا همگام سازی چیزی که روی صفحه می‌بینید در مقابل آنچه در واقع توسط کارت گرافیک پردازش می‌شود، مواجه شوید. اگرچه این یک ویژگی است که تاثیر کمی برای گیمرهای معمولی خواهد داشت، اما گیمرهای هاردکور و حرفه ای قطعا متوجه تفاوت خواهند شد. مانند بسیاری از لپتاپ های بازی دیگر، بهتر است این لپتاپ را روی شارژر نگه دارید زیرا عمر باتری و سرعت شارژ آن در بهترین حالت متوسط ​​است.

4. MSI Raider GE67 HX

بهترین لپتاپ گیمینگ با نمایشگر OLED

مشخصات فنی

پردازنده: 12th Gen Intel Core i9

گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3070 Ti – 3080 Ti

RAM: تا 64 گیگابایت

صفحه نمایش: 15.6 اینچ 2560×1440، ۲۴۰ هرتز، OLED

فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت SSD PCIe Gen4

دلایل خرید:

صفحه نمایش روشن و فوق العاده سریع

کیفیت ساخت محکم

عملکرد عالی در بازی

صفحه کلید راحت SteelSeries

دلایل اجتناب:

بزرگ و سنگین

Trackpad کمی ضعیف است

صدای بلند

MSI Raider GE67 HX یک انتخاب عالی برای گیمرهایی است که می‌خواهند یک لپتاپ گیمینگ با عملکرد خوب داشته باشند. علیرغم مشخصاتی که از آخرین نسل ارائه می‌شود – پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i9-12900HX و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3080 Ti -، پس از آزمایش های گسترده متوجه شدیم که می‌تواند با نسل کنونی Lenovo Legion همگام شود. Pro 7i از نظر عملکرد خالص است. ناگفته نماند 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی آن، که معامله را شیرین می‌کند.

این صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 2560×1440 دارد، به این معنی که می‌تواند به راحتی در رزولوشن 1080p یا 1440p بازی کند. همچنین دارای نرخ رفرش فوق العاده بالای 240 هرتز است و صفحه نمایش OLED که ما پیدا کردیم باعث می‌شود هر بازی رایانه شخصی با شفافیت کریستالی بدرخشد. همچنین دارای یک وب کم 1080p است. کیفیت ساخت نیز به لطف حجم اضافی خوب و مستحکم است و صفحه کلید SteelSeries است که حرکت کلید دلپذیری دارد و هیچ اسفنجی یا تاخیر ورودی واقعی ندارد. ما آرزو می‌کنیم که صفحه لمسی به همان اندازه که کمی شل و ول است کیفیت بالایی داشته باشد.

متأسفانه، عمر باتری آن اصلا خوب نیست. ما متوجه شدیم که پس از آزمایش، باتری حداکثر دو ساعت و کمتر از شش با کارکرد معمولی کار می‌کند. اگر قصد حمل این غول بزرگ را دارید، سنگین و حجیم است بنابراین در زمان بدی خواهید بود. صدای فن ها بسیار بسیار زیاد است، بنابراین هنگام استفاده از این لپتاپ برای صدای موتورهای جت آماده باشید.

5. MSI Stealth GS66 12UGS

صفحه نمایش درجه یک و طراحی کاربردی

مشخصات فنی

پردازنده: Intel Core i9-12900Hنسل دوازدهم

گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3070 Ti

رم: 32 گیگابایت (2×16 گیگابایت) DDR5-4800

صفحه نمایش: 15.6 اینچ QHD (2560×1440) در 240 هرتز، FHD (1920×1080) در 360 هرتز، 15.6 اینچ UHD (3840×2160) در 120 هرتز

فضای ذخیره سازی: تا ۲ ترابایت NVMe PCIe Gen4x4 SSD

دلایل خرید:

عملکرد بازی قوی

طراحی ارگونومیک

راحت برای استفاده

سخت افزار با مشخصات بالا

دلایل اجتناب:

فن های بسیار پر سر و صدا

باتری برای شارژ شدن زمان زیادی طول می‌کشد

گران است، حتی برای یک لپتاپ بازی

اگر به دنبال لپ‌تاپی با نمایشگر و عملکرد باورنکردنی می‌گردید، MSI Stealth GS66 12UGS در بهترین حالت است. نرخ تازه سازی باورنکردنی 240 هرتز دارد، به این معنی که تجربه بازی شما فوق العاده روان و پاسخگو خواهد بود و پس از آزمایش دیدیم که بازی هایی مانند تیراندازی اول و سوم و اکشن بیشترین سود را بردند. عملکرد بازی به طور کلی به دلیل مشخصات عالی آن قوی است، که وقتی آن را با عناوین پر تقاضایی مانند Cyberpunk 2077 و Dirt 5 امتحان کردیم، ثابت شد.

البته، طراحی ارگونومیک برای لپتاپ هایی که ساعت ها با آن بازی می‌کنید به همان اندازه مهم است و این لپتاپ در آن قسمت نیز ارائه می‌دهد. اگرچه این زیباترین نیست، اما شکل عملی آن برای یک تجربه بازی راحت طراحی شده است. ما به معنای واقعی کلمه می‌توانستیم ساعت ها با خستگی بسیار کمی روی این دستگاه بازی کنیم.

همه این مزایا به طور طبیعی با چند اشکال همراه هستند. اولین مورد قیمت است، زیرا برای ویژگی های ممتاز آن هزینه پرداخت می‌کنید. طرفداران آن نیز بسیار پر سر و صدا هستند، که ما در طول تست عملکرد خود به طور مستقیم شنیدیم. مانند بسیاری از لپتاپ های بازی دیگر، این لپتاپ دارای باتری وحشتناکی است که شارژ مجدد آن همیشه طول می‌کشد. بهتر است آن را به برق متصل نگه دارید تا از هر گونه مشکل مربوط به باتری جلوگیری کنید.

6. MSI Pulse GL66 (2022)

مشخصات با ارزش عالی

مشخصات فنی

پردازنده: تا Intel Core i9-12900H

گرافیک: تا Nvidia RTX 3070

RAM: تا 32 گیگابایت

صفحه نمایش: 15.6 اینچ FHD (1920 x 1080p)، ۱۴۴ هرتز

فضای ذخیره سازی: تا ۱ ترابایت

دلایل خرید:

پردازنده های قدرتمند

عملکرد فوق العاده GPU

نورپردازی RGB نرم

دلایل اجتناب:

فقط یک پورت تصویری

عمر باتری فوق العاده

اگر واقعاً یک لپتاپ بازی مبتنی بر ارزش می‌خواهید، MSI Pulse GL66 2022 یک شروع عالی است. دارای مشخصات عالی از جمله یک پردازنده مرکزی نسل دوازدهم و یک پردازنده گرافیکی سری 30 است که با اکثر عناوین سطح بالا در پیکربندی های بالا مقاومت می‌کند. آزمایش عملکرد گسترده ما نشان داد که حتی در تنظیمات Ultra در Cyberpunk 2077، یک بازی بسیار دشوار برای اجرای هر چیزی جز ماشین های بازی اختصاصی، میانگین نرخ فریم آن بالای 70 بود.

اگرچه این لپتاپ به یک لپتاپ مقرون به صرفه نزدیک‌تر است، اما دارای نکات جالب طراحی ظریف است. ابتدا، شاسی آلومینیومی و پلاستیکی آن توسط هنرمند مشهور بلژیکی Maarten Verhoeven طراحی شده است که ظاهری نرم و زیبا به آن می‌دهد که از سایر لپتاپ های بازی معمولی متمایز است. همچنین دارای نورپردازی RGB تک منطقه ای است که به آن جلسات بازی شبانه کمک می‌کند، همچنین راهی برای دور کردن صفحه کلید نرم تر.

فن های آن می‌توانند کمی پر سر و صدا باشند و گرما تولید می‌کنند، بنابراین همانطور که متوجه شدیم می‌خواهید استراحت کنید. همچنین از ویدیو یا Thunderbolt پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین برای گیمرهایی که به دنبال اتصال لپتاپ خود به مانیتور یا شارژ سریع باتری بد آن هستند، از هر دو طرف شانسی ندارید. اما اگر هیچ یک از این مسائل مانعی واقعی برایتان نیست، به خصوص قیمت، چیز دیگری برای شکایت پیدا نخواهید کرد.

چگونه لپتاپ های گیمینگ را آزمایش می‌کنیم؟

تست لپتاپ گیمینگ آنقدرها هم که فکر می‌کنید آسان نیست. اما باز هم، هیچکدام گزینه های شما را محدود نمی‌کنند و بهترین را برای شما انتخاب می‌کنند، به همین دلیل است که ما کار خود را جدی می‌گیریم. حتی اگر این به معنای ساعت ها بازی کردن باشد – هی، کسی باید فداکاری کند، درست است؟

با جدیت تمام، ما هر لپتاپ گیمینگی را آزمایش می‌کنیم تا مطمئن شویم که مطابق وعده‌هایتان عمل می‌کند و ارزش آن را دارد که به سختی به دست آورده‌اید. این بدان معناست که علاوه بر اجرای جدیدترین و داغ ترین بازی ها، با توجه به مواردی مانند بازی و عملکرد حرارتی، معیارهای مصنوعی مانند PCMark 10، 3DMark و Geekbench 5 و همچنین تست باتری را اجرا می‌کنیم.

از آنجایی که یک لپتاپ گیمینگ فقط به خوبی لوازم جانبی آن است، ما نگاهی می‌اندازیم که صفحه نمایش آن چقدر روان و سریع است، صفحه کلید آن چقدر راحت و پاسخگو است، آیا پورت های کافی در دسترس است یا نه، و طراحی کلی آن چقدر خوب است. ما همچنین وب کم آن را آزمایش می‌کنیم، در صورتی که کاربران بخواهند از آن برای پخش بازی استفاده کنند.

سپس همه چیزهایی را که در مورد لپتاپ گیمینگ آموخته‌ایم می‌گیریم و آن را با قیمت آن مقایسه می‌کنیم – اینکه آیا عملکرد و ویژگی های آن ارزش آن قیمت را دارند یا نه، و آیا بهترین ارزش را به مشتریان ارائه می‌دهد یا خیر.

چگونه بهترین لپتاپ های گیمینگ MSI را بخریم؟

اگرچه تعداد زیادی لپتاپ گیمینگ MSI وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، اما تشخیص بهترین دستگاه برای نیازهای شما می‌تواند بسیار سخت باشد. علاوه بر این، برخی از خرده فروشان سعی می‌کنند قیمت برخی از لپتاپ هایی را که مشخصات لازم برای پشتیبان گیری از هزینه را ندارند، افزایش دهند یا محصولات متوسط ​​را به جای بهترین ها بفروشند.

به همین دلیل مهم است که بدانید چه مشخصاتی برای نیازهای شما مناسب است، بنابراین نه تنها می‌توانید لپتاپ مناسبی را انتخاب کنید که مناسب آنها باشد، بلکه می‌دانید از کدام پیشنهادها به طور کلی اجتناب کنید. اینجاست که ما با تمام اطلاعاتی که برای گرفتن آگاهانه ترین تصمیمات نیاز دارید، به کمک شما آمدیم.

در لپتاپ گیمینگ MSI باید به دنبال چه مشخصاتی باشم؟

• CPU: برای بازی، Core i5 اینتل کاملاً مناسب است، زیرا GPU بسیار مهم‌تر از CPU است و i5 می‌تواند هر پردازشی را به خوبی انجام دهد.

• GPU: اگر به دنبال یک دستگاه بازی قوی برای بازی با تنظیمات بالا تا حداکثر هستید، یک RTX 3050 و بالاتر همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

• RAM: ۱۶ گیگابایت رم تمام نیازهای حافظه شما را برای هر بازی برطرف می‌کند، اگرچه اگر نیاز به کاهش هزینه دارید، می‌توانید با 8 گیگابایت برای همه عناوین به جز جدیدترین بازی‌ها کنار بیایید.

• فضای ذخیره سازی: حداقل ۵۱۶ گیگابایت ترجیح داده می‌شود، زیرا به شما امکان می‌دهد قبل از ارتقا یا خرید یک هارد دیسک خارجی، تعداد زیادی بازی را روی رایانه شخصی خود نصب کنید.

• نمایشگر: نمایشگر HD برای اکثر بازی ها به اندازه کافی خوب است و حداقل نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز باید تجربه بازی روانی را تضمین کند.

آیا لپتاپ های گیمینگ MSI خوب هستند؟

MSI برخی از بهترین لپتاپ های بازی را در بازار می‌سازد. البته اینکه آیا آنها بهتر از برندهایی مانند HP، Lenovo، Dell، Asus، Acer یا دیگران هستند یا خیر، به نظر و ترجیح شخصی بستگی دارد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس