بهترین لپ تاپ های ویندوزی 2023

91
0
بهترین لپ تاپ های ویندوزی

اگرچه برخی جایگزین‌های ویندوز مانند macOS یا Linux را ترجیح می‌دهند، اکثر کاربران لپ‌تاپ هنوز ویندوز را بهترین می‌دانند. حتی کاربران سیستم‌های مختلف به‌خاطر حضور همه جانبه ویندوز در جامعه، عموماً هنوز راه خود را در اطراف ویندوز می‌دانند. بهترین لپ تاپ های ویندوزی را در ادامه بررسی کرده ایم.

ویندوز معمولا کاربرپسندتر است. همچنین با هر نسخه جدید، امنیت بیشتری پیدا کرده است و بسیاری از طرفداران سابق را به بازگشت تحریک می کند. لپ‌تاپ‌های آماده ویندوز اشکال مختلفی دارند و برای همه وجود دارد.

در اینجا بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی موجود امروزی وجود دارد.

1.بهترین لپ تاپ های ویندوزی: Razer Blade 15

این تکرار از Razer Blade 15 ارتقاء یافته از مدل قبلی است و ویندوز 11 Home آماده است. همچنین دارای پردازنده بهتر، کارت گرافیک پیشرفته تر و وضوح صفحه نمایش بهتر است. با این حال، اگر به چیزی قوی‌تر نیاز دارید و می‌توانید قیمت بالاتری را نیز بخرید، مدل‌های پیشرفته‌تر در دسترس هستند.

Razer Blade 15 دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی Quad-HD، نرخ تجدید 240 هرتز و فناوری نمایشگر NVIDIA G-SYNC است. این فناوری پارگی صفحه را از بین می برد و تاخیر ورودی و استاتر (لکنت) نمایشگر را به حداقل می رساند. برای کسانی که به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ ویندوزی هستند، این یک انتخاب ایده آل است.

اگر قابل حمل بودن ضروری است، طراحی باریک و وزن 4.4 پوندی آن به این معنی است که می‌توانید بدون نگرانی آن را در رفت‌وآمد یا به خانه یک دوست بازی ببرید. با این حال، عمر متوسط ​​باتری ممکن است نگران کننده باشد.

ویژگی های کلیدی

. نمایشگر چهار اچ دی

. نرخ نوسازی 240 هرتز

. وب کم 1080p

. کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070

. اینتل Core i7 نسل یازدهم و 16 گیگابایت رم

. 1 ترابایت فضای ذخیره سازی

مشخصات فنی

. برند: Razer

. رنگ: مشکی کلاسیک

. فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت

CPU: Intel Core i7 11th Gen

. حافظه: 16 گیگابایت

. سیستم عامل: Windows 11 Home

. باتری: 5.5 ساعت

. پورت ها: 2x Thunderbolt 4، 3x USB-A، 1x HDMI 2.1، 1x کارت خوان SD، 1x 3.5mm جک هدفون/میکرون

. دوربین: Hello 1080p IR

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 15.6 اینچ، 2560×1440

. وزن: 4.4 پوند

. پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce RTX 3070 (8 گیگابایت DDR6 VRAM)

. ابعاد: 0.67x14x9.25 اینچ

. مدل: RZ09-0409JED3-R3U1

ویژگی های مثبت

+ کلیدهای بزرگتر تایپ سریعتر را امکان پذیر می کند

+ قابل حمل و سبک

+ پد لمسی با کیفیت بالا

+ ایده آل برای گیمرها و خلاقان

+ تعداد زیادی پورت

ویژگی های منفی

-عمر باتری متوسط

2.Lenovo Yoga 9i

Lenovo Yoga 9i یک گزینه عالی ویندوز برای افراد تجاری و دانشجویان است. این نازک، قابل حمل است و دارای صفحه کلید راحت و صفحه لمسی است. علاوه بر این، به لطف لولای 360 درجه آن، می‌توانید آن را به سبک‌های مختلف تا کنید، از حالت تبلت، چادر یا لپ‌تاپ استفاده کنید.

تصاویر زنده و واقعی را با کنتراست و جزئیات عالی نمایش می دهد. روشنایی نیز مشکلی نیست، زیرا این دستگاه 500 نیت درخشندگی را پمپاژ می کند. تصاویری درخشان و طبیعی به لطف بلندگوهای قدرتمند غیرمنتظره، صدای شفافی را همراهی می کند. علاوه بر این، نوار صوتی چرخان Dolby-Atmos بدون در نظر گرفتن حالت رایانه، صدا را به سمت شما هدایت می کند.

با استفاده از برنامه‌های کم‌تقاضا، حدود ۹ ساعت عمر باتری خواهید داشت. بسته به میزان استفاده خود، می توانید این مدت را تا حدود 16 ساعت افزایش دهید. این برای یک روز مدرسه کامل یا چندین قسمت از هر کدام که تماشای افراطی را به شما نشان می دهد، کافی است. با این حال، متخصصان و دانش‌آموزانی که از برنامه‌های فشرده‌تر استفاده می‌کنند، به چیزی کمی قدرتمندتر نیاز دارند. همچنین مشخصات لازم برای بازی های جدی را ندارد.

ویژگی های کلیدی

. لولا 360 درجه

. شاتر فیزیکی دوربین

. اثر انگشت خوان

. نوار صوتی چرخشی

. ساب ووفرها

. صفحه نمایش لمسی با پشتیبانی از قلم

مشخصات فنی

. برند: لنوو

. رنگ: میکا

. فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت

CPU: Intel Core i7 11th Gen i7-1195G7

. حافظه: 16 گیگابایت

. سیستم عامل: Windows 11 Home

. باتری: تا 16 ساعت

. درگاه‌ها: ۲ عدد تاندربولت ۴، ۱ عدد USB-A، ۱ عدد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون/میکرون

. دوربین: 720p

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 14 اینچ، 3840×2160

. وزن: 3 پوند

. پردازنده گرافیکی: Intel Iris Xe Graphics

. ابعاد: 8.5×12.6×0.6 اینچ

. مدل: Lenovo Yoga 9i

ویژگی های مثبت

+ عمر باتری قابل توجه

+ جمع و جور و سبک وزن

+ انتخاب Windows 11 Home یا Pro

+ بدنه مقاوم و فلزی

+ فضای ذخیره سازی تا 2 ترابایت قابل ارتقا است

ویژگی های منفی

-مشکلات درخشندگی روی صفحه نمایش شیشه ای

-نسبت تصویر 16:9 ممکن است برای برخی مناسب نباشد

3.بهترین لپ تاپ های ویندوزی: Acer Swift 3

دانش‌آموزانی که در جستجوی یک لپ‌تاپ ویندوزی محکم، با عملکرد خوب و به راحتی قابل حمل هستند، ممکن است Acer Swift 3 را پاسخ دهند. این دستگاه دارای ساختار آلومینیومی جامد، پردازنده سریع Core i7 اینتل، باریک و وزن ناچیز 2.65 پوند است. متخصصان و افراد تجاری در حال حرکت نیز از وزن و ابعاد آن قدردانی خواهند کرد. با این حال، کنفرانس ویدئویی به دلیل وب کم نامناسب، کیفیت پایینی خواهد داشت.

صفحه نمایش 14 اینچی Full HD IPS دارای رزولوشن 1920x1080p است. با حداکثر روشنایی حدود 280 نیت کار می کند و تصاویر واضح و دقیق با کنتراست خوب دارد. رنگ ها جامع و دقیق هستند و وقتی از زاویه به آن نگاه کنید خراب نمی شوند.

GPU در کارهای روزمره، چه در مدرسه، چه در خانه و چه در اداره، عملکرد خوبی دارد. همچنین می‌توانید بدون دردسر محتوای رسانه‌ای را با جزئیات لذت‌بخش استریم و تماشا کنید. اما برای بازی های AAA به اندازه کافی قدرتمند نیست و نرخ تازه سازی آن 60 هرتز است که برای اجرای بازی ها ایده آل نیست. با عدم پشتیبانی از VRR نیز، گیمرهای جدی به چیزی خاص تر برای نیازهای خود نیاز دارند.

Acer Swift 3 دارای صفحه کلید راحت با نور پس زمینه، پورت های فراوان و ویندوز 10 Home نصب شده است. در مجموع، ارزش بالایی دارد و دقیقاً، اگر نگوییم بهتر، از آنچه در این محدوده قیمتی پیش‌بینی می‌کنید، عمل می‌کند.

ویژگی های کلیدی

. قفل کنزینگتون و اثر انگشت خوان

. صفحه کلید دارای نور پس زمینه

Windows 10 Home.

. سی پی یو چهار هسته ای i7

مشخصات فنی

. برند: ایسر

. رنگ: نقره ای خالص

. فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت

. پردازنده: Intel Core i7-1165G7

. حافظه: 8 گیگابایت

. سیستم عامل: Windows 10 Home

. باتری: 16 ساعت

. پورت‌ها: 1x USB-C، 1x USB-A، 1x USB 2.0، 1x HDMI، 1x 3.5 میلی‌متری هدفون/میکرون ترکیبی

. دوربین: 720p

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 14 اینچ، 1920×1080

. وزن: 2.65 پوند

. پردازنده گرافیکی: گرافیک Intel Iris Xe

. ابعاد: 12.7×8.6×0.6 اینچ

. مدل: SF314-59-75QC

ویژگی های مثبت

+ کفیت ساخت محکم

+ باریک و سبک وزن

+ عملکرد خوب در امور روزانه

+ نمایشگر عالی

+ اتصال Wi-Fi 6

ویژگی های منفی

-فاقد کارتخوان SD

-نمی توان رم را ارتقا داد

-وب کم ضعیف

4.بهترین لپ تاپ های ویندوزی: Dell XPS 13 9310

Dell XPS 13 (مدل 9310) یک گزینه درجه یک برای کسانی است که به دنبال لپ تاپ ویندوزی با تصاویر OLED درجه یک هستند. کیفیت تصویر 3.5k فوق العاده است و حداکثر روشنایی 400 نیت با تابش خیره کننده، حتی در نور مستقیم خورشید مبارزه می کند. دانش‌آموزانی که در طول تعطیلات استراحت می‌کنند، می‌توانند به راحتی در حین استراحت در بیرون از خانه به تکالیف یا برنامه‌های تلویزیونی برسند.

بلندگوهای دوگانه 2.5 واتی نیز صدای خوبی را ارائه می دهند. با این حال، فرکانس های پایین و محدوده های متوسط ​​سبک هستند و به بلندگوهای خارجی قوی تری نیاز دارند. افراد تجاری می توانند برای گوش دادن به وبینارها و پادکست ها به آن تکیه کنند. با این حال، کنفرانس ویدئویی ممکن است به دلیل وب کم متوسط ​​آن کیفیتی که می خواهید نداشته باشد. در همان زمان، ورودی صدا کمی در سمت کوچک به نظر می رسد.

کسانی که در حال حرکت هستند باید توجه داشته باشند که نمایشگر OLED می تواند انرژی باتری را مصرف کند. اگرچه هنوز بسیار خوب است، اما عمر باتری در هنگام پخش جریانی حدود 7.5 ساعت به پایان می رسد. اگر عمر باتری بسیار مهم است، مدل‌ها بدون نمایشگر OLED برای مدت زمان بیشتری در دسترس هستند.

برای صفحه نمایش 13 اینچی جمع و جور و سبک است و حاشیه های باریکی دارد. دل به نوعی توانسته است یک صفحه لمسی جادار و کلیدهای بزرگ را در ابعاد فشرده قرار دهد. با این حال، کیفیت ساخت و راحتی صفحه کلید به خطر نمی افتد. با این حال، علیرغم اینکه CPU اکثر وظایف را به خوبی انجام می دهد، آنهایی که نیاز به اجرای همزمان برنامه های گرافیکی فشرده دارند، به چیزی قدرتمندتر نیاز دارند.

ویژگی های کلیدی

. استراحت کف دست فیبر کربن

. صفحه نمایش لمسی OLED

. 90٪ پوشش DCI-P3

. نسبت کنتراست 1500:1

. اثر انگشت خوان

مشخصات فنی

. برند: Dell

. رنگ: نقره ای

. فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت

. پردازنده: Intel Core i7-1185G7

. حافظه: 32 گیگابایت

. سیستم عامل: Windows 11 Home

. باتری: تا 8 ساعت

. درگاه‌ها: ۲ عدد تاندربولت ۴، ۱ عدد جک هدفون/میکرون ۳.۵ میلی‌متری، ۱ عدد کارت microSD

. دوربین: 720p

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 13.4 اینچ، 3456×2160

. وزن: 2.80 پوند

. پردازنده گرافیکی: Intel Iris Xe Graphics

. ابعاد: 7.8×11.6×0.6 اینچ

. مدل: XPS 13 9310

ویژگی های مثبت

+ با توجه به صفحه نمایش OLED، عمر باتری خوب است

+ حاشیه های فوق العاده نازک

+ ساخت با کیفیت

+ صفحه کلید و تاچ پد راحت

ویژگی های منفی

-وب کم ضعیف

-بدون پورت قدیمی

– حالت OLED را نمی توان خاموش کرد

5. Microsoft Surface Pro 8

آیا به دنبال لپ تاپی هستید که به طور خاص برای ویندوز 11 طراحی شده است؟ مایکروسافت سرفیس پرو 8 تجربه ای از ویندوز 11 را به شما ارائه می دهد که دقیقاً همان چیزی است که مایکروسافت قصد داشته است. علاوه بر این، می تواند حجم کاری مناسبی را تحمل کند و به راحتی در استفاده روزانه رقابت کند.

دانش آموزان نیز این دستگاه را دوست خواهند داشت. بسیار سبک و باریک است و کیفیت ساخت آن را به خطر نمی اندازد. بدنه آلومینیومی محکم است و فوق العاده به نظر می رسد. با این حال، علیرغم ادعاهایی مبنی بر عمر باتری 16 ساعته، تماشای بی رویه تنها حدود 6 تا 6 ساعت و نیم به شما فرصت می دهد. استفاده از لایتر حدود هفت ساعت انرژی خواهد داشت که برای یک روز کامل مطالعه کافی است. صفحه کلید راحت است و وب کم خوب است. تصاویر واضح و میکروفون خوب به این معنی است که دستگاه مناسبی برای جلسات زوم یا آموزش آنلاین نیز می باشد.

هنگام تماشای فیلم، می توانید از تصاویر پر جنب و جوش و با جزئیات بر روی صفحه نمایش روشن آن لذت ببرید. درخشندگی آن نیز برای غلبه بر تابش خیره کننده در اتاق هایی با نور روشن کافی است و می توانید در روزهای آفتابی از نمایش های خود در حیاط لذت ببرید. به دلیل پوشش DCI P3 که حدود 72 درصد است، ممکن است محتوای HDR آنقدر واضح و پر جنب و جوش نباشد. این مقدار ممکن است برای دانشجویان طراحی گرافیک و سایر هنرمندان دیجیتال نیز نامناسب باشد. بلندگوهای دوگانه 2 واتی کیفیت عالی دارند، اما صدای خاصی ندارند. بنابراین، ممکن است بخواهید هنگام تماشای فیلم و گوش دادن به آهنگ‌ها، آن را با یک بلندگوی خارجی جفت کنید. این جفت شدن مخصوصاً زمانی صادق است که بخواهید ویژگی Dolby Atmos آن را به حداکثر برسانید.

ویژگی های کلیدی

. صفحه لمسی

. صفحه کلید راحت

. وب کم p1080

. نرخ نوسازی 120 هرتز

مشخصات فنی

. برند: مایکروسافت

. رنگ: پلاتین

. فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت SSD

. پردازنده: Intel Core i7-1185G7 3.00 گیگاهرتز

. حافظه: 16 گیگابایت LPDDR4X

. سیستم عامل: Windows 11 Home

. باتری: تا 16 ساعت

. پورت ها: 2x USB-C، 1x سرفیس کانکت، 1x جک 3.5 میلی متری هدفون/ میکروفون

دوربین: 10 مگاپیکسل (عقب)، 5 مگاپیکسل (جلو)، 1080p

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 13 اینچ، 2880×1920

. وزن: 1.96 پوند

. پردازنده گرافیکی: Intel Iris Xe Graphics

. ابعاد: x8.2×0.3711.3اینچ

. بلندگوها: بلندگوهای استریو 2 واتی با Dolby Atmos

. مدل: ‎8PV-00001

ویژگی های مثبت

+ بسیار قابل حمل

+ صفحه نمایش پر جنب و جوش و با جزئیات

+ بازتاب خوب

ویژگی های منفی

-کیبورد جداگانه فروخته می شود

-بدون GPU اختصاصی

6.بهترین لپ تاپ های ویندوزی:Dell XPS 17 9720

این نسخه از Dell XPS 17 مدل 9720 است و دارای آخرین پردازنده نسل دوازدهم Core i7 است. با این حال، مانند همیشه، XPS 17 بسیار قابل تنظیم است و شما می توانید طراحی متناسب با نیاز و بودجه خود را انتخاب کنید. این یک طراحی ارزان‌تر است و به عنوان یک لپ‌تاپ همه کاره مناسب است. این به طور کامل با ویندوز 11 Home ارائه می شود. اما، با پیکربندی های پریمیوم، می توانید آن را با ویندوز 11 پرو داشته باشید.

در بالای پردازنده سریع، صفحه نمایش FHD+ پر جنب و جوش، کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050، 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی دارد. طراحان، ویراستاران، گیمرهای AAA و مواردی از این دست ممکن است نیاز به مشخصات برتر بیشتر را کشف کنند. برای اکثر افراد، این مدل باید خرید رضایت‌بخشی باشد.

طراحی و ساخت مستحکم سنتی با نمای بیرونی آلومینیومی و داخلی از فیبر کربن ثابت باقی مانده است. صفحه نمایش لبه به لبه بزرگ و پر جنب و جوش با حاشیه های بسیار باریک است. علاوه بر این، طیف رنگی گسترده، حداکثر روشنایی 500 نیت و نرخ تازه سازی 60 هرتز به فیلم هایی روان با کنتراست عالی و رنگ های پررنگ کمک می کند. از جنبه منفی، ممکن است برای جابجایی در طول روز کمی سنگین باشد، اما بیشتر لپ‌تاپ‌های با این اندازه صفحه نمایش در این منطقه وزن دارند. بنابراین، اگر قابلیت حمل و نقل را در اولویت قرار دهید، ممکن است مجبور شوید در مورد اندازه مصالحه کنید.

ویژگی های کلیدی

. چهار پورت T4

. صفحه نمایش InfinityEdge

. صفحه کلید و ترک پد راحت

مشخصات فنی

. برند: Dell

. رنگ: نقره ای پلاتین

. فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت SSD

CPU.: نسل دوازدهم اینتل Core i7-12700H

. حافظه: 16 گیگابایت

. سیستم عامل: Windows 11 Home

. باتری: تا 8.5 ساعت

. پورت ها: 4x USB-C، 1x اسلات کارت SD، 1×3.5mm جک هدفون/میکرون

. دوربین: 720 p

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 17 اینچ، 1920×1200

. وزن: 5.7 پوند

. پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce RTX 3050

. ابعاد:9.7×14.7×0.5 اینچ

. بلندگوها: 2x استریو ووفر 2W، 2x استریو توییتر 2.5W

. مدل: ‎6R7X0

ویژگی های مثبت

+ گزینه های مختلف موجود است

+ عمر باتری مناسب

+ صفحه نمایش پر جنب و جوش

+ کیفیت ساخت عالی

ویژگی های منفی

وب کم سابپار

7. Microsoft Surface Laptop Studio

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ ویندوزی همه‌کاره ممتاز هستید، نمی‌توانید ویندوز بیشتری نسبت به لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت داشته باشید. Laptop Studio ترکیبی 3 در 1 از Surface Laptop، Studio و Book است. تغییر حالت از لپ تاپ به مرحله یا تبلت بدون درز است و هر حالت کاربردهای مختلفی دارد.

اگرچه K4 نیست، اما صفحه نمایش پر جنب و جوش و جزئیات است و طیف گسترده ای از رنگ ها و تن ها را در خود جای داده است. همچنین حدود 500 نیت حداکثر روشنایی را تولید می کند و بلندگوها به اندازه کافی قدرتمند هستند و کیفیت را در بالاترین صدا حفظ می کنند. اما فرکانس های پایین می تواند بهتر باشد. اگر صدای بی‌نقص بسیار مهم است، یک بلندگوی خارجی به آهنگ‌ها و فیلم‌های شما باس مورد نیازشان را تقویت می‌کند.

افراد خلاق، مانند ویرایشگرهای عکس، این لپ تاپ را دوست خواهند داشت. قدرت کافی برای اجرای چندین برنامه فشرده CPU بدون تأثیر بر عملکرد لپ تاپ را دارد. تراشه i7 نسل یازدهم، 32 گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی RTX 3050 Ti تضمین می‌کنند که حتی برای بازی‌های معمولی نیز خوب است.

همچنین یک ایستگاه کاری عالی برای کار از خانه است. اما به دلیل کمی سنگین بودن و تعداد پورت های ناچیز، قابلیت حمل ندارد. افراد تجاری در حال حرکت و عشایر دیجیتال ممکن است سفر با آنها را کمی دشوار بدانند، به خصوص که به یک ایستگاه اتصال نیاز دارد. با این حال، تماس‌های ویدیویی با وب‌کم p1080و صدای شفاف و واضح بسیار عالی هستند، در حالی که عمر باتری نیز عالی است.

ویژگی های کلیدی

. نرخ نوسازی 120 هرتز

. صفحه نمایش قابل تبدیل برای سه حالت مختلف

. وب کم چشمگیر

. صدای خوب

مشخصات فنی

. برند: مایکروسافت

. رنگ: پلاتین

. فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت

. پردازنده: Intel Core i7-11700

. حافظه: 32 گیگابایت

. سیستم عامل: Windows 11 Home

. باتری: تا 18 ساعت

. پورت ها: 2x USB-C، 1x جک 3.5 میلی متری هدفون/میکرون، 1x اتصال سرفیس

. دوربین: 1080p

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 14.4 اینچ، 2400×1600

وزن: 4 پوند

پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti

. ابعاد: x9x0.7512.7اینچ

.مدل: ABY-00001

ویژگی های مثبت

+صفحه کلید راحت با ترک پد بزرگ

+مقدار زیادی ذخیره سازی

+عمر باتری بسیار خوب

+عملکرد قدرتمند

ویژگی های منفی

-فاقد تعداد زیادی پورت

-قلم Slim Pen 2 به صورت جداگانه فروخته می شود

8.بهترین لپ تاپ های ویندوزی: Samsung Galaxy Book 2 Pro 360

اگر به یک لپ تاپ عالی 2 در 1 با وب کم عالی نیاز دارید، Samsung Galaxy Book 2 Pro 360 انتخاب ایده آلی است. این یک وب کم 1080p FHD عالی دارد که دارای برخی ویژگی های سودمند است. می‌توانید از آن برای جلسات زوم، آموزش آنلاین یا چت‌های ویدیویی با کیفیت بالا استفاده کنید. فیلتر زیبایی مورد علاقه است. اگر دیر سر کلاس می‌روید، لازم نیست آنقدر نگران باشید که برای به نظر رسیدن بهترین ظاهر خود، عجله کنید. همچنین دارای یک ویژگی قفل سوژه است که شما را در مرکز نگه می دارد حتی زمانی که در حال حرکت هستید و ویژگی های دیگری مانند تاری پس زمینه دلپذیر.

با این حال، این لپ تاپ چیزهای بیشتری نسبت به وب کم آن دارد. بهبودهای پردازنده، صفحه نمایش روشن تر، و افزایش امنیت وجود دارد. همچنین به اندازه نمونه اصلی باریک و سبک است که برای عشایر دیجیتال و افراد تجاری بسیار عالی است. همچنین دارای مشخصات بسیار خوبی برای یک لپ تاپ 2 در 1 است و به طور کلی یک لپ تاپ با عملکرد خوب است، صرف نظر از اینکه چه کاری باید انجام دهید. 16 گیگابایت رم با پردازنده چشمگیر نسل 12 اینتل i7 و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی جفت شده است. همه اینها به این معنی است که می توانید چندین برنامه را اجرا کنید و صفحات وب متعددی را بدون تأثیر بر عملکرد باز کنید. اگر به فضای ذخیره سازی بیشتر از این نیاز دارید، گزینه هایی با 2 ترابایت با هزینه کمی بالاتر وجود دارد.

تماشای فیلم و نمایش در این لپ تاپ نیز لذت بخش است. صفحه نمایش پر جنب و جوش و رنگارنگ است و در فضای رنگی DCI-P3 100% حجم تولید می کند. همراه با محدوده دینامیکی عالی، صفحه نمایش لمسی 15.6 اینچی AMOLED و تقریباً 400 نیت حداکثر روشنایی، برای تماشای فیلم های HDR عالی است. نه تنها این، بلکه بلندگوها به اندازه کافی چشمگیر هستند، بنابراین معمولاً نیازی به بلندگو خارجی نیست.

ویژگی های کلیدی

. شاسی آلومینیومی

. فیلتر زیبایی وب کم با حذف نویز پس زمینه

. صفحه کلید مقاوم در برابر نور پس زمینه

. اثر انگشت خوان

. قلم S عالی

مشخصات فنی

. برند: سامسونگ

. رنگ: نقره ای

. فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت

. CPU: نسل دوازدهم اینتل Core i7-1260P

. حافظه: 16 گیگابایت

. سیستم عامل: Windows 11 Home

. باتری: تا 21 ساعت

. درگاه‌ها: 1 عدد تاندربولت 4، 2 عدد USB-C، 1 عدد میکرو اس‌دی، 1 عدد جک هدفون/میکرون 3.5 میلی‌متری

. دوربین: 1080p

. صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 15.6 اینچ، 1080×1920

. وزن: 3.1 پوند

. GPU: گرافیک مجتمع Intel Iris Xe

. ابعاد: 14x9x0.5 اینچ

. بلندگوها: بلندگوهای استریو AKG با Dolby Atmos

. قدرت: 65 وات شارژ

ویژگی های مثبت

+ راه اندازی سریع

+ نازک، حتی زمانی که در حالت تبلت تا می شود

+ با سایر دستگاه های گلکسی کاملاً کار می کند

+ صوتی عالی

ویژگی های منفی

-برای بازی بهترین نیست

-مسائل مربوط به گرمای بیش از حد

-نسبت تصویر 16:9 با حاشیه بزرگ پایین

سوالات متداول

کدام مارک لپ تاپ قابل اعتمادتر است؟

اکنون اکثر لپ‌تاپ‌ها از همان زنجیره تامین و امکانات تولیدی استفاده می‌کنند. در نتیجه، مشخص کردن معتبرترین برند دشوار است، زیرا همه آنها عملکرد مشابهی دارند. بنابراین، بهترین معیار، خدمات مشتری و سهولت تعمیر است.

با این معیار، دستگاه های سرفیس مایکروسافت بهترین انتخاب شما هستند. مانند اپل، مایکروسافت پشتیبانی اختصاصی برای سخت‌افزار خود ارائه می‌دهد و در صورت بروز مشکل، چندین گزینه مناسب را ارائه می‌دهد. به طور مشابه، فروشگاه های مایکروسافت زیادی وجود دارد که می توانید لپ تاپ را برای تعمیر بازگردانید.

چگونه یک لپ تاپ خوب انتخاب کنم؟

برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ، ابتدا باید در نظر بگیرید که می‌خواهید از کامپیوتر برای چه استفاده کنید و چقدر می‌توانید هزینه کنید. تعیین بودجه یکی از حیاتی ترین مراحل است، زیرا رد کردن دستگاه های خاص را برای شما آسان می کند.

اگر می‌خواهید از لپ‌تاپ برای کسب‌وکار، خانه، پخش جریانی یا کار دانشگاهی استفاده کنید، این نیز نقش مهمی در بهترین لپ‌تاپ برای شما دارد. از آنجا، می‌توانید لیست کوتاه لپ‌تاپ‌ها را بر اساس مشخصاتی مانند وضوح نمایشگر، CPU، RAM و فضای ذخیره‌سازی شروع کنید.

دل بهتر است یا اچ پی؟

Dell و HP دو برند معتبر کامپیوتری هستند. هر کدام چندین دهه تجربه در ساخت لپ‌تاپ دارند، بنابراین از نظر تئوری باید به راحتی قابل مقایسه باشند.

با این حال، لپ‌تاپ‌های اچ‌پی بسیار متغیر هستند. برخی از نسخه‌ها تبدیل به یک لپ‌تاپ ضروری می‌شوند، در حالی که برخی دیگر مملو از مشکلات فنی هستند.

از سوی دیگر، دل همواره به عنوان یکی از بهترین شرکت های کامپیوتری در جهان رتبه بندی شده است. اگرچه ممکن است دستگاه‌های آن به‌اندازه‌ی پیشرفته‌تر نباشند و عموماً بیشتر بر کسب‌وکار متمرکز هستند، اما اغلب انتخاب بهتری هستند.

5/5 - (2 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس