بهترین ویژگی iOS 16 چیزی است که نمی توانید ببینید

112
0

بهترین ویژگی iOS 16 موضعی است که در این مقاله از در بخش فناوری در سایت اولین نیوز برای شما آماده کرده ایم و در ادامه با شما همراه خواهیم بود.

با iOS 16، اپل باری دیگر یکی از ویژگی های مفیدتر خود را به نمایش می گذارد. نه اون چیزی که فکر می کنید، iMessage نیست، اگرچه بخشی از آن است و تکمیل کننده و بهبود دهنده ای مسنج است. این Apple Pay Later جدید نیست، هر چه که ممکن است در مورد آن فکر کنید – اگرچه این دوباره بخشی از آن است. این حتی صفحه قفل جدید نیست که مطمئناً می تواند جلب توجه کند.

این همه اینهاست و هیچکدام از اینها همزمان به صورت تنها نیست. قوی ترین ویژگی اپل در همه جا بودن آن است. این توانایی ارائه ویژگی‌های جدید است که برای استفاده از آن‌ها به گروه‌های بزرگی از مردم متکی است و در واقع مردم از آنها استفاده می‌کنند. این قابلیتی نیست که بتواند وجود داشته باشید، و این چیزی است که ویژگی‌های iOS 16 است که، اپل را یک بار دیگر برجسته می‌کند.

ما با چیز هایی که کاملا آشکار هستند شروع می کنیم، افراد زیادی آیفون می خرند، این یکی از محبوب ترین تلفن های هوشمند تک فروخته شده در سراسر جهان است. این همچنین به این معنی است که iOS برخی از پرتحرک ترین کاربران را در یک پلتفرم دارد. در حالی که اندروید مجموعه‌ای از گزینه‌ها را ارائه می‌کند، تعداد کمی از تلفن‌ها وجود دارند که دلیل کافی برای ماندن در گوشی اندرویدی را داشته باشند. به عنوان مثال، وقتی گوگل یک ویژگی اندرویدی را ارائه می‌کند که فکر می‌کند در بین کاربران محبوب خواهد شد، هم تاکتیک انتشار چندباره شرکت و هم ماهیت فردگرایانه اندروید به این معنی است که چنین ویژگی‌هایی نمی‌توانند مانند ویژگی‌های اپل وارد آگاهی فرهنگی شوند.

از نظر بصری و ظاهری، گوگل امسال اپلیکیشن Messages خود را بیشتر از اپل بهبود بخشیده است. پشتیبانی از Google Photos را اضافه کرده است، و همچنین شکاف بین چت‌های گروهی iMessage را کاهش داده است – و به سختی مهم است. اکثر مردم ترجیح می دهند از واتس اپ استفاده کنند. از سوی دیگر، ویژگی‌های بسیار جالب‌تر ویرایش ارسال و لغو ارسال در اپلیکیشن اپل، iMessage را در سرتاسر توییتر پرطرفدار ترین تویت می‌کند، و به گونه‌ای که دیگر پلتفرم‌های مصرف‌کننده به سادگی نمی‌توانند آن را تکرار کنند، سر و صدای زیادی می تواند ایجاد می‌کند. این ویژگی‌های iMessage به‌طور عینی خسته‌کننده هستند، اما همچنان به عنوان یک اثر جانبی محبوبیت محض اپل، وارد گفتمان‌ها و کامنیوتی های گسترده شدند و بحث بسیار داغی را بین کاربران به راه انداخته است.

اپل همچنین برخی از ویژگی‌های جدی را برای آیفون اعلام کرد که باید توجه هر کسی را جلب کند. با Apple Pay Later و به‌روزرسانی‌های جدید کیف پول، اپل پشتیبانی سازمانی را که دستور می‌دهد منعطف می‌کند. اپل پی بعداً می بیند که اپل نقش Klarna و Afterpay را بر عهده می گیرد و خود را بین خرده فروشان آنلاین و افراد 18 ساله تا 34 ساله بسیار مورد علاقه جمعیت قرار می دهد و نقش واسطه اعتبار را بر عهده می گیرد. اپل می تواند این کار را انجام دهد زیرا گروه مهمی از خرده فروشان را متقاعد کرده است که پشتیبانی از Apple Pay برای آنها سودآور است و با کمک این نرم افزار می توانند سیستم پرداختی کسب و کار خورد را بهبود ببخشند. البته باز هم، این امکان پذیر است زیرا اپل می تواند تضمین کند که مردم برای دانلود iOS 16 و استفاده از ویژگی جدیدی که در آن گنجانده شده بهره ببرند.

حتی چیزی جزئی مانند صفحه قفل جدیدی که اپل معرفی می کند،  نمونه ای از برتری اپل نسبت به گوگل و سایر رقبا است. این بزرگ‌ترین تغییر اساسی در رابط طراحی iOS در سال‌های اخیر است و تأثیر آن بیشتر از معادل اندروید آن احساس خواهد شد و به خوبی به چشم کاربران می آید . با Material You و Android 12، اندروید به طور پیش فرض در سال گذشته بسیار قابل تنظیم و شخصی سازی شد. اما نمی‌توانید آن را در گوشی‌های مورد علاقه‌تان به همان وضوحی که در گوشی‌های Google Pixel نشان می‌دهند، ببینید. برنامه های مورد علاقه شما نیز از آن استفاده نمی کنند و آن ها را به خوبی شخصی سازی و مورد پسند نمی توان کرد. بنابراین، اگر زمان زیادی را صرف اعلان‌ها به پایین بکشید و فقط از برنامه‌های Google استفاده کنید، به‌طور کلی از دستتان می‌رود، و به خوبی آن کیفیت و ظاهر زیبا نمی توانید دست بیابید.

 

در همین حال، آیا شک دارید که راه اندازی iOS 16 در گوشی ما شاهد به اشتراک گذاشتن تصاویر پس زمینه جدید و مجموعه ویجت های صفحه قفل مورد پسند خواهد بود یا نه ؟ این مانند زمانی است که آیفون ایکون های برنامه های سفارشی را انتخاب می کند. اندروید از ابتدای شروع از ایکون های سفارشی استفاده می کرد، اما اپل آن را جالب تر کرد، و زمان بیشتری برای بهتر شدن آن صرف کرد.

 

همچنین می‌توانیم به پشتیبانی گسترده از کلیدهای دیجیتال در برنامه کیف پول اشاره کنیم، می‌توانیم به SharePlay جدید در پیام‌ها، اشتراک‌گذاری عکس iCloud و موارد دیگر نگاه کنیم. به عبارت ساده، iOS 16 همه چیز در مورد اشتراک گذاری است و اگر تنها باشید ، و نتوانید برای کسی ارسال کنید متاسفانه بخش اشتراک گذاری و زیبایی های جدید اپل را از دست می دهید.

iOS 16 جدیدا در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. بسیاری از ویژگی های آن برای کاربران اندرویدی کسل کننده و قدیمی به نظر می رسد و برخی دیگر برای کسانی که دوستان اندرویدی زیادی دارند بی فایده خواهد بود. اما برای افرادی که دارای دوستان زیادی که از آیفون دارند، هستند، ویژگی های جدید آیفون، هر چند پیش پا افتاده، بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت. این بزرگترین ویژگی آیفون باقی می ماند – که مردم واقعاً به آن اهمیت می دهند، چون آیفون و شرکت اپل جایگاه ویژه ای در قلب مردم دارد، و همه آن را بخاطر نام و کیفیتش دوست دارند.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس