بهترین پرینترهای سه بعدی رومیزی سال 2022

93
0
بهترین پرینترهای سه بعدی رومیزی سال 2022

بدنبال یک چاپگر سه بعدی با کمی تجملات بیشتر هستید؟ در این مطلب سه محصول را بررسی میکنیم. چندی پیش بود که در نمایشگاه فناوری CES بهترین 3DPrinter های خانگی و صنعتی معرفی شدند. برگزارکنندگان این نمایشگاه کارهای زیادی انجام دادند تا پرینت سه بعدی به یک سرگرمی قابل دسترس برای مصرف کنندگان عادی تبدیل شود و سخت افزارهای آن همچنان مقرون به صرفه تر شوند. با دستیابی به هزینه های سخت افزاری معقول، گام بعدی چیست؟ برخی از تولیدکنندگان پیشتاز، به سمت پرینترهای سه بعدی کاملا حرفه ای رفتند و سخت افزار قوی را در کنار خدمات مشتریان توسعه دادند- اما سایر تولیدکنندگان محصولات اقتصادی را ارائه کرده‌اند: یعنی سخت‌افزاری قابل قبول با قیمت مناسب.

با افزایش تعداد محصولات بازار که عمدتا رده اقتصادی هستند، زمان آن رسیده است که چند محصول از دسته حرفه ای را معرفی کنیم. این فهرست شامل پرینترهای سه بعدی رومیزی حرفه ای است و تجربه خوبی را برای کاربرانی که می‌خواهند سیستمی قابل اعتمادتر از ماشین‌های ارزانتر بازار داشته باشند، ارائه می‌دهد.

نحوه انتخاب یک پرینتر سه بعدی دسکتاپ با کیفیت

اینکه دقیقاً چه چیزی یک چاپگر سه بعدی را “با کیفیت” می کند چالش برانگیز است؛ بدون شک اغلب افراد می گویند که کیفیت سخت افزار بالاتر از هر چیز دیگری است، اما موارد دیگری هم در ذهنتان داشته باشید. همه ماشین‌های فهرست‌شده در اینجا دارای کیفیت سخت‌افزار عالی و تضمین کیفیت خواهند بود، اما راحتی استفاده و دوام طولانی دستگاه چیزی است که باعث اعتماد به نفس می‌شود و استرس و خرج کمتری را روی کاربر می‌گذارد. این بدان معناست که علاوه بر کیفیت سخت‌افزار، ماشین‌ها از نظر راحتی استفاده، امکانات رابط کاربری، دستورالعمل‌های مونتاژ ساده (در صورت نیاز به مونتاژ)، کالیبراسیون ساده و کیفیت چاپ عالی مهم هستند.

خب حالا به معرفی سه محصول چاپگر3بعدی رومیزی میپردازیم:

بهترین پرینترهای سه بعدی رومیزی سال 2022
بهترین پرینترهای سه بعدی رومیزی سال 2022
  1. برند ایرانی: Maler Desktop 3D Printer

https://www.3dpe.ir/shop/desktop-3d-printer/

ابعاد ساخت: 300x300x350 میلیمتر

متریال ساخترشته ترموپلاستیک (فیلامنت)

قیمت: 29.500.000 تومان

شرکت «توسعه گران بعد سوم با نشان تجاری 3DPE» یکی از تولیدکنندگان مشهور ایرانیست که چندین سال است چاپگرهای سه بعدی رومیزی و صنعتی خوبی تولید کرده است. از محبوبترین محصول این شرکت میتوان به پرینتر سه بعدی رومیزی مالر اشاره کرد. دستگاه maler در کنار قیمت مناسب، ویژگیهای سخت افزاری و آپشنهای جانبی خوبی ارائه کرده است؛ از جمله بکارگیری مادربرد 32 بیتی اختصاصی، سیستمهای بازیابی چاپ، بدنه فلزی، قطعات فلزی پک اکسترودر، دقت پرینت بالا، امکان استفاده از ماژولهای جانبی حکاکی و نهایتا داشتن 6 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش. پشتیبانی از دستگاهها عامل بسیار مهمی است که متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی ایران برای برندهای وارداتی امکان پذیر نیست. اما تولیدکنندگان معتبر ایرانی برای دستگاههای خود گارانتی را ارائه میکنند. بعلت وجود خدمات پس از فروش در محصولات شرکت 3DPE، با مراجعه به وبسایت آنها و بررسی صفحه گالری مشتریان متوجه میشوید که سازمانهای دولتی و خصوصی مشهوری مثل دانشگاه شهید بهشتی از خریداران محصول مالر بوده اند.

بهترین پرینترهای سه بعدی رومیزی سال 2022
بهترین پرینترهای سه بعدی رومیزی سال 2022
  1. برند خارجی: 3DPrinter Bambu Lab X1 Carbon

https://bambulab.com/x1

ابعاد ساخت: 256x256x256 میلیمتر

متریال ساخترشته ترموپلاستیک (فیلامنت)

قیمت: 1500 دلار

Bambu Lab یک شرکت کاملاً جدید است که توسط پنج مهندس سابق DJI تأسیس شده است که با یک کمپین سرمایه گذاری جمعی برای X1 Carbon May در Kickstarter ظاهر شدند. تیم متشکل از مهندسان باتجربه باید به شرکت جدید کمک کند تا واقعاً به وعده های سرمایه گذاری جمعی خود برای چاپگر عمل کند. این محصول اولین قدم برای تحقق وعده هاست. برند چینی Bambo Lab به تازگی وارد صحنه شده است و با نوید دادن نوآوری، با سیستم X1 Carbon خود سروصدا کرده است. این چاپگر 1449 دلاری به دلیل ویژگی‌های عالی و نوآورانه و قیمت متوسط در این بخش، تا حدی رقیب برندهای خارجی قدیمی تر شده است.

X1 Carbon یک چاپگر با استانداردCoreXY بوده که با فناوری بروز صنعت توسعه داده شده است. بعنوان مثال این محصول از سنسور lidar با وضوح 7 میکرومتر برای تراز کردن بستر خود و بررسی لایه اول برای کالیبراسیون مجدد پیشروی پرینت استفاده می‌کند. لیدار یک فناوری لیزری است که کاربردهای باورنکردنی در بسیاری از زمینه‌ها دارد، مانند قدرت پردازشی بالا در میان سایبان ضخیم جنگل‌های بارانی برای اسکن3بعدی ابنیه های معماری باستانی. در محصول بامبو، این فناوری یک لیزر را برای اندازه‌گیری فاصله متغیر پرتاب می‌کند و تصویر بسیار دقیقی از بستر چاپ و لایه‌های اول (که برای پرینت بسیار مهم هستند) ارائه میدهد. بامبو، همچنین دارای تشخیص چاپ با هوش مصنوعی است که با ترکیب دوربین، لیدار و حسگر نیروی آنالوگ – از لایه‌های اولیه ضعیف محافظت می‌کند تا به موقع به شما اطلاع دهد و مشکلی، چاپ را متوقف نکند.

X1 Carbon سخت افزار قابل قبولی در رده خود دارد. از جمله حاوی اکسترودر تمام فلزی است که قادر است با یک نازل فولادی دمای 300 درجه سانتیگراد را تحمل کند تا چاپ با متریالهای جدید دمای بالا ممکن گردد. همچنین دستگاه بطور کامل محصور شده است و دارای یک سیستم مواد خودکار “AMS” است، یک واحد تعویض رشته که چیزی شبیه به MMU Prusa است.

  1. برند خارجی: Prusa XL 3DPrinter

https://www.prusa3d.com/product/original-prusa-xl-2/

ابعاد ساخت: 360x360x360 میلیمتر

متریال ساخترشته ترموپلاستیک (فیلامنت)

قیمت: 2000 دلار

این برند خوشنام سالهاست که محصول تولید می کند و محبوب دنیاست (ساخت کشور جمهوری چک). دستگاه پروسا ایکس ال محصول رومیزی سایز بزرگ محسوب میشود. این شرکت می‌گوید در این دستگاه امکان انتخاب واحدهای دارای تک تازله یا واحدهای چند نازله وجود دارد. این محصول با فناوری جالبی ساخته شده است. در مقایسه با ماشین‌ چینی بامبو، چند ویژگی‌های منحصربه‌فرد در آن به چشم می آید. XL 3D Printer Prusa Research دارای آپشنهایی است که استفاده روزانه از دستگاه را آسان می‌کند (همانطور که از یک سیستم ممتاز انتظار داریم) – اول از همه اینکه؛ به اندازه بزرگی برایتان قطعه میسازد، میتوانید در چند رنگ یک قطعه را چاپ کنید، Wi-Fi یکپارچه روی مادربرد Xlbuddyدر آن تعبیه شده، یک محافظ هوشمند برای کمک به مواد حساس به دما دارد، یک بستر چاپ تقسیم‌بندی شده به 16 بخش قابل آدرس‌پذیری جداگانه دارد که سبب میشود کاربر همیشه نیازی به گرم کردن حجم عظیم کل بستر را نداشته باشد، یعنی قبض برق شما هزینه کمتری خواهد داشت! این دستگاه با نرم افزار آماده سازی چاپ رایگان و اختصاصی بسیار کارآمدی ارائه میشود. همچنین در وبسایت شرکت، به زبان انگلیسی راهنماهای آموزشی بسیار کارآمدی ارائه شده است.

خب نظر شما چیست آیا حاضرید بابت یک 3DPrinter حدود 2000 دلار هزینه بپردازید؟! لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی اول نیوز در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس