بهترین گوشی های اندروید 2023

48
0
بهترین گوشی های اندروید

برخلاف اکوسیستم iOS، که اپل تنها بازی در شهر است، یکی از بهترین چیزها در مورد بازار گوشی های اندرویدی، گستره وسیعی از دستگاه ها و سازندگان مختلف است. گفته می‌شود، وقتی واقعاً زمان ارتقا فرا می‌رسد، این انبوه گزینه‌ها می‌تواند انتخاب گوشی مناسب برای شما را کمی دشوارتر کند. اگر به دنبال یک گوشی جدید هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، ما مجموعه‌ای از بهترین گوشی‌های اندرویدی را با هر بودجه‌ای به شما معرفی کرده‌ایم.

در یک گوشی اندرویدی جدید به دنبال چه چیزی باشید

کارایی

وقتی نوبت به انتخاب گوشی‌های اندرویدی مورد علاقه‌مان می‌رسد، موارد اصلی که به دنبال آن هستیم بسیار ساده هستند: عملکرد خوب (هم محاسباتی و هم هوش مصنوعی)، صفحه نمایش خوب، طراحی جامد، دوربین‌های واضح، عمر باتری طولانی و تعهد قابل توجه به پشتیبانی مداوم نرم‌افزار. برای عملکرد، نه تنها به معیارها و سایر معیارها نگاه می کنیم، بلکه تلفن ها را بر اساس پاسخگویی نیز ارزیابی می کنیم. صرف نظر از اینکه در حال مطالعه، پیمایش در رسانه های اجتماعی یا بازی هستید، هیچ کس دستگاهی را نمی خواهد که احساس کندی داشته باشد.

نمایش دادن

وقتی صحبت از نمایشگرها می‌شود، ما معمولاً پنل‌های OLED را ترجیح می‌دهیم که می‌توانند رنگ‌های غنی و اشباع شده با حداقل 600 نیت روشنایی تولید کنند، اگرچه بسیاری از گوشی‌های میان‌رده و رده بالا ما می‌توانند به 1000 نیت یا بیشتر برسند. و اخیراً، بیشتر دستگاه‌های مورد علاقه ما از صفحه‌نمایش‌هایی با نرخ تازه‌سازی سریع 90 هرتز یا 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند که سطح بیشتری از صافی و روان بودن را اضافه می‌کند.

طرح

اکنون ما اذعان خواهیم کرد که هنگام تصمیم گیری اینکه کدام گوشی بهترین به نظر می رسد کمی ذهنیت وجود دارد، اما جنبه های طراحی دیگری مانند مقاومت در برابر گرد و غبار و آب یا دوام صفحه نمایش وجود دارد که می تواند تفاوت زیادی در بقای طولانی مدت ایجاد کند. در نظر گرفتن مواردی مانند پشتیبانی از شارژ بی سیم، اشتراک برق (معروف به شارژ بی سیم معکوس) و اتصال UWB نیز مهم است.

دوربین ها

بدیهی است که برای عکس‌ها به دنبال عکس‌های واضح و رنگارنگ در شرایط روشن و کم نور هستیم. و ما کلیپ های ویدیویی با دامنه دینامیکی بالا، صدای غنی و تثبیت کننده تصویر صاف می خواهیم. دوربین های اضافی برای لنزهای فوق عریض و تله فوتو یک امتیاز مثبت هستند. همچنین مهم است که ویژگی‌هایی مانند حالت‌های شب اختصاصی، پشتیبانی از وضوح‌های مختلف ضبط ویدیو، و حالت‌های عکس اضافی مانند تایم لپس، حرکت آهسته و موارد دیگر را در نظر بگیرید.

باتری و نرم افزار

در نهایت، از نظر عمر باتری، ما به دنبال ماندگاری تمام روز در دستگاه‌هایی هستیم که نتایج عالی را در تست خلاصه ویدیوی محلی ما نیز ارائه می‌دهند (حداقل 16 ساعت با شارژ، اما بیشتر به وضوح بهتر است). قابلیت‌های شارژ بی‌سیم در چند سال گذشته تقریباً در همه جا حاضر شده‌اند، و اکثر انتخاب‌های برتر ما از این مزیت اضافی برخوردارند. در نهایت، با توجه به اینکه مردم بیشتر از همیشه گوشی‌های خود را نگه می‌دارند، ما دوست داریم شرکت‌ها را متعهد به حداقل سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری، ارتقاء و به‌روزرسانی منظم امنیتی ببینیم.

بهترین گوشی های اندروید

بهترین تلفن اندرویدی به طور کلی: Google Pixel 7 Pro

بهترین تلفن اندروید به طور کلی

گوگل پیکسل 7 پرو

Pixel 7 Pro و Pixel 7 استاندارد ممکن است سریع‌ترین تلفن‌های موجود در بازار نباشند، اما آنچه را که در عملکرد خالص کم دارند، با نرم‌افزار متفکر جبران می‌کنند.

Pixel 7 Pro و Pixel 7 استاندارد ممکن است سریع‌ترین تلفن‌های موجود در بازار نباشند، اما آنچه را که در عملکرد خالص کم دارند، با نرم‌افزار متفکر جبران می‌کنند. به لطف تراشه Tensor G2 گوگل، سری Pixel 7 دارای قابلیت‌های قدرتمند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است که از مواردی مانند تشخیص زبان روی دستگاه و ترجمه بلادرنگ پشتیبانی می‌کند. شما همچنین دارای نمایشگرهای OLED باشکوه و بهترین کیفیت دوربین کلی در بین هر گوشی هوشمندی هستید که امروزه موجود است. و با توجه به اینکه قیمت پیکسل 7 استاندارد از 600 دلار شروع می شود، آخرین پرچمدار گوگل نیز ارزشی باورنکردنی دارد. تفاوت اصلی بین این دو این است که پیکسل 7 پرو دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی بزرگتر و دوربین سوم پشت با زوم اپتیکال 5 برابر است. اما صرف نظر از اینکه دستگاه کوچک‌تر یا بزرگ‌تری را ترجیح می‌دهید، واقعاً نمی‌توانید با پیکسل 7 یا پیکسل 7 پرو اشتباه کنید.

بهترین گوشی اندرویدی میان رده: OnePlus 11

بهترین گوشی میان رده آندروید

وان پلاس 11

برای کسانی که خواهان گوشی با صفحه نمایش بزرگ، دوربین ثابت و عملکرد عالی هستند، اما با قیمتی کمتر از یک پرچمدار سنتی، OnePlus 11 تعادل خوبی بین گوشی های مقرون به صرفه و دستگاه های برتر برقرار می کند.

برای کسانی که خواهان گوشی با صفحه نمایش بزرگ، دوربین های عالی و عملکرد عالی هستند، اما با قیمتی کمتر از یک پرچمدار سنتی، OnePlus 11 تعادل خوبی بین گوشی های ارزان قیمت و دستگاه های برتر برقرار می کند. از بسیاری جهات، OnePlus 11 مانند Galaxy S23+ مقرون به صرفه‌تر است. نه تنها یک صفحه نمایش 6.7 اینچی مشابه 120 هرتزی دریافت می کنید، بلکه دارای تراشه سریع اسنپدراگون 8 نسل 2 و باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی است. در همین حال، به لطف شارژ سیمی 100 واتی وان پلاس، سریعتر از هر گوشی گوگل یا سامسونگ شارژ می شود. و در سمت دوربین، همکاری مداوم این شرکت با Hasselblad منجر به بهبود قابل توجهی در کیفیت تصویر شده است.

کاستی های اصلی OP11 این است که رتبه IP64 آن برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب کمتر از آنچه از دستگاه های رقیب دریافت می کنید، کمتر است و لنز زوم اپتیکال 2 برابری دوربین کمی در سمت کوتاه احساس می شود. اما با اضافه شدن وان پلاس به سازگاری اپراتورهای گسترده تر و انجام چهار سال ارتقای سیستم عامل و پنج سال وصله های امنیتی، OP11 یک گزینه مجهز است که هزینه آن به طور قابل توجهی کمتر از رقبای خود است.

بهترین گوشی اندرویدی مقرون به صرفه: Google Pixel 7a

بهترین گوشی اندرویدی با بودجه

گوگل پیکسل 7a

اگر فقط یک گوشی ساده با قیمت خوب می خواهید، پیکسل a7 گوگل قابل شکست نیست.

Pixel 7a 500 دلاری هر آنچه را که در یک گوشی اندرویدی عالی و مقرون به صرفه به دنبال آن هستیم ارائه می دهد. ویژگی‌های جدید عبارتند از تراشه Tensor G2 سریع‌تر، صفحه نمایش نرم‌تر ۹۰ هرتزی و برای اولین بار در یکی از گوشی‌های سری A گوگل: پشتیبانی از شارژ بی‌سیم. و با طراحی به روز شده با مقاومت در برابر آب IP67، ظاهر و احساسی شبیه پیکسل 7 استاندارد دارد اما 100 دلار کمتر. همچنین به لطف پنج سال به‌روزرسانی امنیتی و حداقل سه سال به‌روزرسانی نرم‌افزار، پشتیبانی عالی دریافت می‌کنید. تنها کاستی‌های Pixel 7a نسبتاً کوچک است و شامل فقدان لنز زوم اختصاصی و عدم پشتیبانی از mmWave 5G می‌شود (مگر اینکه مدل 550 دلاری کمی گران‌تر از Verizon خریداری کنید).

بهترین تلفن اندرویدی پریمیوم: سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

بهترین تلفن آندروید ممتاز

بهترین گوشی های اندروید
بهترین گوشی های اندروید

Samsung Galaxy S23 Ultra

گلکسی اس 23 اولترا ممکن است بسیار گران باشد، اما عملاً هر چیزی را که می‌توانید در یک گوشی هوشمند بخواهید یا نیاز داشته باشید، دارد.

با قیمت اولیه 1200 دلار، گلکسی اس 23 اولترا بسیار گران است، اما عملکرد عالی و عملاً هر چیزی که می‌توانید در یک گوشی هوشمند بخواهید یا نیاز داشته باشید، دارد. دارای صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی OLED با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​120 هرتز، مجموعا پنج دوربین (اصلی، فوق عریض، زوم 3 برابر، زوم 10 برابر و دوربین سلفی) و یک قلم S داخلی برای طراحی و یادداشت گرفتن.گرفتن همچنین دارای یک باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی است که برخی از طولانی ترین زمان اجرا را که در هر گوشی دیده ایم ارائه می کند. و با تعهد مجدد سامسونگ به پشتیبانی نرم افزاری، می توانید انتظار حداقل چهار ارتقای اصلی سیستم عامل و پنج سال وصله های امنیتی منظم را داشته باشید.

بهترین گوشی اندرویدی تاشو: Samsung Galaxy Z Fold5

بهترین گوشی اندرویدی تاشو

بهترین گوشی های اندروید
بهترین گوشی های اندروید

Samsung Galaxy Z Fold 5

با وجود افزایش رقابت از سوی پیکسل فولد، برای افرادی که می‌خواهند بهره‌وری موبایل خود را به حداکثر برسانند، سامسونگ گلکسی زد فولد 5 هنوز بهترین تاشو بزرگ در بازار است.

با وجود افزایش رقابت از سوی پیکسل فولد، برای افرادی که می‌خواهند بهره‌وری موبایل خود را به حداکثر برسانند، سامسونگ گلکسی زد فولد 5 هنوز بهترین تاشو بزرگ در بازار است. در جدیدترین مدل، سامسونگ نه تنها دو ژست جدید برای راه اندازی چند وظیفه ای جانبی یا جابجایی از یک صفحه تمام صفحه به یک برنامه پنجره ای اضافه کرده است، بلکه تعداد برنامه های اخیری را که می توانید در نوار وظیفه مشاهده کنید از دو برنامه افزایش داده است. به چهار تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 Z Fold 5 نیز عملکرد سریع‌تری نسبت به Pixel Fold ارائه می‌کند، و حتی با وجود سلول قدرت کمتر (4400 میلی‌آمپر ساعت در مقابل 4800 میلی‌آمپر ساعت)، عمر باتری بهتری نیز دارد. اما بزرگ‌ترین تغییر برای این نسل، فلکس لولای جدید سامسونگ است که به گوشی اجازه می‌دهد کاملا صاف بسته شود و بوت آن را نازک‌تر کند. متأسفانه، دوربین‌های آن تا حد زیادی نسبت به سال گذشته تغییری نکرده‌اند و با قیمت‌هایی که از 1800 دلار شروع می‌شود، Z Fold 5 حتی به مقرون به صرفه بودن نزدیک نیست.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس