بهترین گوشی Vivo 2023

161
0
بهترین گوشی Vivo

Vivo ممکن است یکی از بزرگترین برندهای گوشی های هوشمند باشد که تا به حال زیاد چیزی از آن نشنیده اید. این گمنامی ممکن است به زودی با فشار مداوم شرکت به بازارهای بین المللی جدید تغییر کند. بهترین گوشی Vivo را در ادامه معرفی کرده ایم.

در این مرحله اولیه در گسترش جهانی، بسیاری از گوشی های این شرکت هنوز فقط در آسیا عرضه می‌شوند، اگرچه تعداد فزاینده ای در اروپا نیز عرضه می‌شوند، از جمله آخرین پرچمدار آن X90 Pro.

همچنین یک برند فرعی iQoo در این شرکت نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. iQoo محصولاتی ریمیکسی را از دستگاه های برند مادر ارائه می‌کند که تعادل قیمت/عملکرد رقابتی تری را با تمرکز کمی روی بازی ایجاد می‌کند.

نکته ای سریع در مورد نرم افزار: Vivo در حال حاضر دارای دو سیستم عامل در حال استفاده است. Origin OS جدیدتر است، اما در حال حاضر فقط در مدل های چینی موجود است. سیستم عامل Funtouch در عرضه های جهانی یافت می‌شود، در حالی که نسخه های اروپایی تلفن ها نسخه ای از Funtouch با برنامه های از پیش نصب شده کمتر اجرا می‌کنند که به تجربه اندروید موجود نزدک‌تر است – و برای آن بسیار بهتر است.

1. Vivo X90 Pro

نقاط قوت:

بهترین دوربین اصلی

شارژ سریع فوق العاده

نمایشگر عالی

نقاط ضعف:

بدون لنز زوم پریسکوپی

نرم افزار لرزان

شارژ بی سیم معکوس غیرقابل اعتماد

Pro تنها مدلی در سری X90 است که به طور کامل جهانی عرضه می‌شود (اگرچه X90 معمولی به هند و چند بازار دیگر وارد شده است) و Pro+ را فقط برای چین باقی می‌گذارد.

با این حال X90 Pro ضعیف نیست. چیپست Dimensity 9200 آن یک قطعه قدرتمند از سیلیکون است و صفحه نمایش AMOLED FHD+ و باتری و فناوری شارژ عالی را در خود جای داده است.

دوربین ستاره واقعی است: دوربین اصلی، مجهز به سنسور 1 اینچی، بدون شک بهترین گوشی موجود در بازار در سال 2023 است. به آن یک لنز فوق عریض و یک لنز پرتره اضافه شده است، اما به خاطر داشته باشید که هیچ دوربین دوربردی وجود ندارد. برای زوم پریسکوپی به X90 Pro+ چینی یا X80 Pro سال گذشته که در دسترس تر بود نیاز دارید.

2. Vivo X80 Pro

نقاط قوت:

یکی از بهترین دوربین های موجود

شارژ سریع سیمی و بی سیم

IP68 مقاوم در برابر آب

عمر باتری عالی

نقاط ضعف:

طراحی دوربین نامناسب

سیستم عامل Funtouch

X80 Pro برترین پرچمدار سال 2022 Vivo بود و از نسخه گسترده ای بهره می‌برد که بیشتر آسیا و اروپا از جمله بریتانیا را در بر می‌گرفت.

جالب اینجاست که این بسیار شبیه به X70 Pro+ قدیمی‌تر است، اما در کشورهای بیشتر و با قیمتی کمتر در دسترس است.

به‌روزرسانی های بزرگ مربوط به جدیدترین چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 و باتری بزرگتر با شارژ سریعتر است و این به تنهایی به ارتقای شایسته ای تبدیل شده است.

دوربین خیلی دستکاری نشده است، اما به‌روزرسانی های جزئی نسبت به سنسور تصویر اصلی و پردازشگر تصویر دارد – به اندازه ای که این دوربین Vivo بهترین دوربین آن زمان و به نوبه خود دوربین گوشی های هوشمند مورد علاقه ما در سال 2022 باشد. همچنین دارای یک دوربین دوربرد است. لنز زوم پریسکوپی که در X90 Pro جدیدتر وجود ندارد.

3. Vivo X70 Pro+

بهترین گوشی Vivo
بهترین گوشی Vivo

نقاط قوت:

دوربین چهارگانه

رتبه IP68

شارژ بی سیم

نقاط ضعف:

طراحی عجیب و غریب

سیستم عامل Funtouch

در دسترس بودن محدود بین المللی

همانطور که در بالا ذکر شد، X70 Pro+ فوق العاده شبیه X80 Pro است، اما با تراشه قدیمی تر و باتری و شارژ بدتر. با این حال، هنوز یک پرچمدار استثنایی است و اگر بتوانید آن را با تخفیف بیابید، ارزش خرید دارد.

مشخصات هنوز در سطح بالایی هستند: تراشه اسنپدراگون 888+، رم تا 12 گیگابایت و حافظه داخلی 512 گیگابایت، صفحه نمایش 120 هرتزی WQHD+ AMOLED و شارژ سریع 55 واتی.

با این حال، در واقع همه چیز به دوربین مربوط می‌شود، که بدون شک یکی از بهترین ها در هر گوشی در حال حاضر است. چهار لنز عقب همگی فوق العاده هستند (و همه دارای OIS برای راه اندازی هستند)، اما برجسته ترین لنز فوق عریض است که به لطف تثبیت کننده گیمبال نسبت به مدل های جدیدتر برتری دارد.

4. Vivo X70 Pro

نقاط قوت:

دوربین عالی

باریک و سبک

نقاط ضعف:

چیپست متوسط

سیستم عامل Funtouch

بدون شارژ بی سیم

X70 Pro تنها جایگزین کمی برای Pro+ است، اما هنوز هم بسیار قدرتمند است (و همچنین در خارج از آسیا در دسترس نیست).

شما امتیاز شارژ بی سیم یا IP را دریافت نمی‌کنید و نمایشگر کوچکتر و وضوح کمتری دارد. همچنین دارای تراشه Dimensity 1200 است، اگرچه یک نسخه سفارشی برای Vivo است.

چیزی که شما همچنان دریافت خواهید کرد یک دوربین چهارگانه فوق العاده در پشت است که بیشتر مشخصاتی مشابه مدل Pro+ دارد. همچنین طراحی بهبود یافته ای با بدنه باریک تر، وزن سبک تر و بدون پنجره سرامیکی انعکاسی عجیب و غریب در کنار دوربین.

5. Vivo iQoo 9T

نقاط قوت:

شارژ بسیار سریع 120 واتی

دوربین های قابل اعتماد

Snapdragon 8+ Gen 1 با مشخصات بالا

نقاط ضعف:

مدیریت حرارتی ضعیف

چند نرم افزار خسته کننده

بازار گوشی های بازی به طور فزاینده ای رقابتی است، بنابراین برای متمایز شدن و برگرداندن یک دستگاه، نیاز به یک کراکر واقعی است.

تقریباً با هر معیاری که واقعاً مهم است، iQoo 9T با مجموعه ای از دوربین های قابل اعتماد، عمر باتری قوی، صفحه نمایش عالی و قدرتی بیش از اندازه کافی برای حتی سخت گیرترین گیمرها به لطف Snapdragon 8+ Gen 1 ارائه می‌کند. حتی شارژ فوق العاده سریع 120 واتی را ارائه می‌کند.

با مدیریت حرارتی ضعیف، هاپتیک ضعیف و تعداد زیادی نرم افزار از پیش نصب شده در میان دیگر مشکلات نرم افزاری، دستگاه کاربران را ناامید می‌کند.

به این ترتیب، برای اکثر مردم، این گوشی هوشمندی خواهد بود که نیازهای آنها را برآورده می‌کند و شاید حتی از بسیاری جهات از نیاز آنها فراتر رود، و قیمت چندان بالایی هم ندارد. اگرچه iQoo 9T کاملاً «فاکتور x» را ندارد تا آن را به یک سوپراستار شکست خورده تبدیل کند، اما iQoo 9T یک گوشی هوشمند کاملا موفق است که برای اکثر افراد کافی خواهد بود.

6. Vivo T1 5G

بهترین گوشی Vivo
بهترین گوشی Vivo

نقاط قوت:

طراحی زیبا

عملکرد فوق العاده

عمر باتری عالی

نقاط ضعف:

کیفیت ساخت پایین

دوربین ماکرو بی هدف

نمایش ناامید کننده

Vivo T1 5G یک پیشنهاد بودجه قابل توجه از Vivo است که در هند و چین در دسترس است – اگرچه متأسفانه به اروپا نرسیده است.

با چیپست اسنپدراگون 695 5G، این گوشی فوق العاده روان است و عملکرد یکی از نقاط قوت واضح آن به همراه عمر باتری فوق العاده است. این قطعه نیز به نظر می‌رسد، اگرچه بدون قابلیت ضد آب، محدودیت هایی در اینجا وجود دارد.

دوربین اصلی با وجود دوربین های ثانویه ضعیف، قوی است. شاید ناامیدی اصلی صفحه نمایش LCD باشد که از نرخ تازه سازی نرم 120 هرتز پشتیبانی می‌کند اما رنگ ها کمی شسته شده است.

با این حال، برای کسانی که به عملکرد و عمر باتری اهمیت می‌دهند، این بهترین گوشی ارزان قیمت و بی رقیب Vivo نیست، بلکه یکی از بهترین هاست.

7. Vivo V25 Pro

نقاط قوت:

طراحی شیشه با تغییر رنگ

عملکرد چشمگیر

عمر باتری کافی برای تمام روز

نقاط ضعف:

بدون مقاومت در برابر آب / گرد و غبار یا شیشه تقویت شده

به‌روزرسانی نرم افزاری وجود ندارد

Vivo V25 Pro یک گوشی هوشمند میان رده مستحکم است که در ظاهر می‌تواند به راحتی با گوشی های میان رده محبوب مانند Nothing Phone (1) و OnePlus Nord 2T رقابت کند که دارای صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED، چیپست Dimensity 1300 است. دوربین عقب مناسب 64 مگاپیکسل و عمر باتری تمام روز.

همچنین دارای طراحی غیرمعمول واکنشگر UV است. نور را به گوشی بتابانید و شیشه به طور موقت رنگ تغییر می‌کند – به شما امکان می‌دهد با استفاده از شابلون، طرح های موقتی مرتبی ایجاد کنید.

نکات منفی این است که هیچ گونه مقاومت رسمی در برابر گرد و غبار یا آب وجود ندارد و همچنین هیچ اشاره ای به شیشه های تقویت شده در جلو یا عقب وجود ندارد. از آنجایی که این گوشی فقط در آسیا عرضه می‌شود، باید نسخه ای از FunTouch OS را با نرم افزارهای bloatware و بدون تعهد به‌روزرسانی نرم‌افزاری قوی تحمل کنید.

بنابراین بله، Vivo V25 Pro مطمئناً ظاهری خوب دارد، اما این گوشی هوشمند میان رده کاملاً عالی نیست.

8. Vivo iQoo 9 Pro Legend

بهترین گوشی Vivo
بهترین گوشی Vivo

نقاط قوت:

عملکرد سریع

نمایشگر 120 هرتزی

شارژ فوق سریع

نقاط ضعف:

سیستم عامل Funtouch

دوربین سلفی ضعیف

بدون رتبه IP

iQoo 9 Pro Legend نزدیک به بالاترین محدوده گیمینگ Vivo است، اگرچه شبیه اکثر گوشی های بازی دیگر نیست.

iQoo 9 Pro Legend یک اسنپدراگون 8 نسل 1 با حداکثر 12 گیگابایت رم ارائه می‌کند که توسط یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی باورنکردنی 120 وات و 50 وات بی‌سیم پشتیبانی می‌شود.

دوربین ها بهترین دوربین های Vivo نیستند، اما بد هم نیستند – دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است. نرم افزار عالی حالت شب Vivo به لطف تثبیت کننده گیمبال نیز در اینجا می‌درخشد.

با توجه به قیمت، این گوشی قدرت زیادی دارد – البته توجه داشته باشید که این یکی از گوشی های Vivo است که عرضه جهانی نداشته است، اما می‌توانید آن را از چین یا هند خریداری کنید.

9. Vivo V25

نقاط قوت:

طراحی هوشمند با تغییر رنگ

چند دوربین خوب

عمر باتری جامد و شارژ

نقاط ضعف:

عملکرد متوسط

طراحی لبه تیز

سیستم عامل Funtouch

V25 معمولی یک گوشی همه جانبه با قابلیت تغییر رنگ به خصوص چشم نواز است. اما مانند مدل Pro، برای ارتقای آن به صدر بازار میان رده‌ای که به طور فزاینده رقابتی می‌شود، کافی نیست.

شما یک چیپست مدیاتک Dimensity 900، یک دوربین پشتی 64 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی و یک باتری نسبتاً خوب 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 44 واتی دارید.

با این حال، رقبایی مانند Pixel 6a، Nothing Phone (1) و OnePlus Nord 2T عملکرد چشمگیرتری و سیستم های دوربین و همچنین پشتیبانی نرم افزاری طولانی تری ارائه می‌دهند. با توجه به عدم وجود برنامه های قطعی در بریتانیا و اروپا برای انتشار V25، Vivo ممکن است خود به این نتیجه رسیده باشد که مبارزه با چنین رقبایی عاقلانه نیست.

10. Vivo X60 Pro

بهترین گوشی Vivo
بهترین گوشی Vivo

نقاط قوت:

طراحی چشمگیر

دوربین سه گانه عالی

گزینه نرم افزار تمیز

نقاط ضعف:

گران قیمت

بدون شارژ بی سیم

X60 Pro یکی از معدود گوشی های سری X است که در بریتانیا عرضه می‌شود، اما به اندازه کافی خوب است که ما شکایت نکنیم.

این یکی از باریکترین و سبک ترین گوشی های پرچمدار سال است و دارای روکش شیشه ای مات بی نقص است.

صفحه نمایش 6.56 اینچی AMOLED 120 هرتزی فوق العاده است و پردازنده اسنپدراگون 870 برای اکثر افراد بسیار کافی است، البته نه کاملاً بهترین.

نقطه قوت واقعی، به غیر از طراحی، دوربین سه گانه زایس است: لنز اصلی تثبیت شده با گیمبال، لنز پرتره فوق عریض و زوم 2 برابر. آنها برای اینکه این گوشی را به یکی از بهترین تلفن های دوربین دار امسال تبدیل کنند کافی هستند.

تنها معایب واقعی در اینجا فقدان شارژ بی سیم و ضد آب است – اما اگر آنها را از دست ندهید، X60 Pro یک انتخاب عالی است و بهترین گزینه Vivo در غرب است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس