تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا بهمن ماه 1401 علیه ایران

62
0
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا بهمن ماه 1401

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای جزئیات چهارمین بسته تحریمی علیه ایران را که به بهانه مسائل حقوق بشری در شورای وزیران امور خارجه این اتحادیه تصویب شد ارائه کرد. در این خبر به بررسی تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا بهمن ماه 1401 علیه ایران می پردازیم.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا بهمن ماه 1401 علیه ایران

به گزارش تارنمای اتحادیه اروپا، ۱۸ شخصیت و ۱۹ نهاد ایرانی در فهرست تحریم ها قرار دارند. نام «سید حمید سجادی» وزیر ورزش نیز به دلیل آنچه فشار روی ورزشکاران ایران نامیده شده در تحریم‌ها افزوده شده است.

بر اساس این گزارش، دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. به نوشته این تارنما، اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

به این ترتیب فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری، به ۱۷۳ شخصیت و ۳۱ نهاد افزایش یافت.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده بود که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در نشست خبری، به طرف اروپایی توصیه کرد که از فضای احساسی و چالشی در روند مناسبات با جمهوری اسلامی ایران خارج شود و رویکرد سازنده ای را در پیش بگیرد.

وی اظهار داشت: اتحادیه اروپا به نقش و جایگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به خوبی واقف است و میزان اثرگذاری جمهوری اسلامی در معادلات منطقه‌ای را به خوبی درک می‌کند. متاسفانه در ماه‌های اخیر متعاقب تحولاتی که در ایران رخ داد، این اتحادیه و به طور مشخص آلمان سیاست های غیر سازنده و مداخله جویانه ای را در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفتند.

وی ادامه داد: دامن زدن به بی‌ثباتی، تهییج اقدامات بی ثبات ساز و اغتشاشات، استفاده از ابزارهای مختلف رسانه‌ای و سیاسی برای تلاش در ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در جمهوری اسلامی رفتاری غیرسازنده است.

وی با بیان اینکه بیش از یک ماه است که ناآرامی ها در ایران به پایان رسیده است، افزود: با این حال اتحادیه اروپا و چند کشور خاص با رفتارهای غیرمنطقی به دنبال دامن زدن به ایجاد بی ثباتی در ایران هستند و هزینه های سنگینی را در مناسبات دو جانبه تحمیل کرده اند.
کنعانی به کشورهای اروپایی توصیه کرد که رفتارهای غلط گذشته خود را اصلاح و بخصوص سیاست اشتباه خود در ماههای اخیر نسبت به ایران را بازبینی کنند زیرا استفاده از ابزار فشار سیاسی برای امتیازگیری برای جمهوری اسلامی ایران غیر قابل قبول است و ایران در مقابل فشارهای سیاسی از حقوق مسلم خود در هیچ موضوع دیگری عدول نخواهد کرد.

fardanews

5/5 - (5 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس