معرفی بهترین ارزهای دیجیتال بهمن ماه

61
0
بهترین ارزهای دیجیتال بهمن ماه

برخلاف روند کلی بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲، دارایی‌های رمزارزی در سال ۲۰۲۳ عملکرد قابل‌قبولی داشته‌اند. علی‌رغم نگرانی‌های اولیه در مورد افزایش مقررات و احتمال ورشکستگی برخی از شرکت‌ها، بازار از هرگونه احساسات منفی دوری کرده و به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد. در این پست به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال بهمن ماه می پردازیم.

بهترین ارزهای دیجیتال بهمن ماه

اگرچه در چند هفته گذشته، بیشتر ارزهای دیجیتال رشد قیمتی قابل‌توجهی داشته‌اند، اما به نظر می‌رسد که برخی از آنها به دلیل عملکرد اخیر، پیشرفت‌های شبکه و پذیرش خود، پتانسیل بیشتری برای رشد دارند، از جمله:

۱. بیت کوین (BTC)

بیت کوین در تلاش برای خروج از فاز نزولی ۲۰۲۲، چندین سطح مقاومت پیش روی خود را شکسته است. این عملکرد به افزایش تقریباً ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال تا به امروز (YTD) منجر شده و گاوها همچنان برتری کلی را نسبت به خرس‌ها حفظ کرده‌اند.

یکی از دلایل مهم موفقیت اخیر بیت کوین، سرمایه ورودی قابل‌توجه به بازار آن است. طبق گزارش‌ها، بازار بیت کوین در عرض یک هفته بیش از ۴۰ میلیارد دلار جریان ورودی سرمایه را به ثبت رساند که به افزایش قیمت آن کمک کرد.

جالب اینجاست که احساسات سرمایه‌گذاران در مورد بیت‌ کوین، علی‌رغم درخواست قانون‌گذاران جهانی برای تنظیم مقررات برای آن، مثبت باقی مانده که نشان می‌دهد فعالان بازار همچنان به فاندامنتال‌های بیت‌ کوین باور دارند. در این میان، اخبار مثبت در مورد وضعیت اقتصاد کلان که احتمالاً بر سیاست پولی فدرال رزرو تأثیر می‌گذارد، هم در رشد قیمتی بیت کوین نقش داشته است.

۲. آپتوس (APT)

در یک هفته اخیر، آپتوس یکی از بهترین عملکردها را در بازار ارزهای دیجیتال داشته است. این رمزارز با بالاترین سود از ابتدای سال تا به امروز (YTD) و سود چشمگیر هفت روزه خود، از ارزهای دیجیتال برتر مانند بیت کوین و اتریوم (ETH) بهتر عمل کرده است.

یکی از دلایل اصلی موفقیت APT، حمایت فزاینده‌ای است که از پروژه‌های رمزارزی مختلف دریافت می‌کند. به عنوان مثال، پنکیک سواپ، بزرگترین صرافی غیرمتمرکز در شبکه هوشمند بایننس، پس از کسب تاییدیه جامعه خود، ادغام با بلاکچین آپتوس را اعلام کرد. علاوه بر این، کیف پول اتمیک نیز اخیراً اعلام کرده که از APT پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از عواملی که در افزایش چشمگیر قیمت APT نقش دارد، هیاهوی مداوم پیرامون این پروژه است که از تیم سازنده آن ناشی می‌شود. تیم سازنده آپتوس، همان تیمی است که روی پروژه دیم (Diem) شرکت متا کار می‌کرد. این موضوع، علاقه و انتظارات زیادی را برای بلاکچین آپتوس ایجاد کرده و باعث شده که این پروژه، بودجه قابل‌توجهی را از سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر دریافت کند.

۳. گالا (GALA)

بلاکچین مبتنی بر بازی گالا یکی از رمزارزهای پیشرو در رالی سال ۲۰۲۳ است. دستاوردهای این پروژه، عمدتاً به دلیل توسعه پایدار شبکه آن بوده است. به عنوان مثال، این بلاکچین اخیراً یک به‌روزرسانی جدید را اعلام کرد که هنگام خرید سرمایه‌گذاران در پلتفرم گالا، توکن‌های GALA را می‌سوزاند.

علاوه بر این، گالا همچنین نقشه راه خود را به‌روز کرده و از چند ویژگی جدید خبر داده است که در صورت اجرای موفقیت‌آمیز، بر قیمت GALA تأثیر خواهند داشت. دستاوردهای اخیر گالا باعث شده که سرمایه‌گذاران، سرمایه خود را به بازی‌های مبتنی بر توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و پروژه‌های متاورسی اختصاص دهند.

۴. شیبا اینو (SHIB)

در سال ۲۰۲۳، شیبا در احیای مجدد میم کوین‌ها پیشتاز بوده و به عنوان یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال در بازار ظاهر شده است. این توکن اخیراً شاهد رشد قابل‌توجهی بوده که توسط فعالیت‌های شبکه‌ای مانند نفوذ در متاورس، پشتیبانی می‌شود. در همین راستا، تیم توسعه‌دهنده شیبا در حال برنامه‌ریزی برای پیش‌نمایش اولین هاب متاورس خود در یک نمایشگاه واقعیت مجازی/واقعیت افزوده است.

علاوه بر پیشرفت‌های شیبا در بخش در متاورس، این میم کوین همچنین شاهد افزایش نرخ توکن‌سوزی خود بوده است. علاوه بر این، جامعه شیبا مشتاقانه در انتظار راه‌اندازی بلاکچین لایه دوم شیباریوم (Shibarium) است. همه این عوامل به افزایش سرمایه ورودی به بازار شیبا کمک شایانی کرده و سرمایه‌گذارانی که اولین صعود انفجاری این رمزارز در سال ۲۰۲۱ را از دست داده‌اند، در تلاش برای جبران فرصت‌های از دست رفته هستند.

۵. سولانا (SOL)

به نظر می‌رسد که سولانا، اثرات ارتباط نزدیک بلاکچین خود با صرافی ورشکسته FTX را پشت سر گذاشته، تا جایی که در سال ۲۰۲۳ سودهای سه رقمی را ثبت کرده است. پس از کاهش قیمت سولانا به کمتر از ۱۰ دلار، این پروژه از چهره‌های شناخته‌شده‌ای حمایت دریافت کرد. یکی از آنها، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم بود که در مورد جامعه سولانا ابراز امیدواری کرد. این موضوع به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به SOL کمک قابل‌توجهی کرد.

از طرفی، اگرچه بلاکچین سولانا تحت تأثیر مهاجرت برخی از پروژه‌های خود قرار دارد، اما همچنان به پیشرفت قابل‌توجه خود ادامه می‌دهد. به عنوان مثال، از ۱۸ ژانویه، سولانا دومین شبکه برتر از لحاظ فروش NFT در یک دوره ۳۰ روزه بوده است.

علاوه بر این، سولانا شاهد افزایش فعالیت‌ها در بلاکچین خود است. در همین راستا، تیم تحلیلی Santiment اخیراً اعلام کرد که افزایش قیمت سولانا با افزایش حجم معاملات آن حمایت می‌شود. در واقع، ترس از دست دادن فرصت (FOMO) از سوی معامله‌گران هم باعث افزایش قیمت SOL شده است.

در نهایت، نباید این نکته را فراموش کرد که احساس عدم اطمینان همچنان در بازار وجود دارد، عاملی که می‌تواند بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

finbold

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس