8 جایگزین اینستاگرام برای عکاسان

48
0
جایگزین اینستاگرام

با کیفیتی که این روزها گوشی های هوشمند دارند، اکنون همه عکاس هستند. اما برخی از ما این سرگرمی را بیشتر از دیگران جدی می‌گیریم و برخی حتی از عکاسی با گوشی های هوشمند درآمد کسب می‌کنند. جایگزین اینستاگرام کدام اپلیکیشن ها می توانند باشند؟

هر نوع عکاس گوشی هوشمندی که باشید، احتمالاً در اینستاگرام فعال هستید. اما اگر حوصله دیدن عکس های غذا، سلفی ها و دیگر عکس های نمایش داده شده در اینستا را نداشته باشید، چه؟

خوشبختانه، تعدادی جایگزین عالی برای اینستاگرام در دسترس است. ما فهرستی از بهترین جایگزین های اینستاگرام را گردآوری کرده‌ایم، بنابراین لازم نیست به دنبال آنها بگردید.

1. SmugMug جایگزین اینستاگرام

SmugMug توسط عکاسان ساخته شده است. این قطعاً یکی از بهترین مکان ها برای به نمایش گذاشتن عکس هایتان است.

برای پیوستن به SmugMug، باید یک حساب کاربری به صورت رایگان در وبسایت ایجاد کنید. یک دوره آزمایش رایگان 14 روزه را آغاز می‌کند، پس از آن یکی از چهار طرح را انتخاب می‌کنید: Basic، Power، Portfolio و Pro. قیمت ها از 10.80 دلار در ماه برای Basic شروع می شود و تا 50.40 دلار در ماه برای Pro می رسد.

SmugMug به شما امکان می‌دهد به راحتی عکس های جدید را مستقیماً از کتابخانه عکس یا رول دوربین خود اضافه کنید و فضای ذخیره سازی نامحدودی در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید گالری های خصوصی یا عمومی ایجاد کنید، و حتی دارای یک ویژگی آپلود خودکار است تا زمانی که به Wi-Fi متصل هستید، هر تصویر جدیدی را در دستگاه شما به برنامه منتقل می‌کند.

اگر می‌خواهید عکس هایتان را بهتر سازماندهی کنید، فقط مجموعه های خاصی را برای دسترسی سریع تر، در دسته مورد علاقه قرار دهید. SmugMug به شما امکان می‌دهد تصاویر و ویدیوها را از طریق پیامک، ایمیل، توییتر، فیسبوک، واتساپ و موارد دیگر به اشتراک بگذارید، بنابراین به مشاهده حضوری محدود نمی‌شود.

هنگامی که به یک منبع الهام نیاز دارید، سایر اعضای انجمن SmugMug را دنبال کنید. این برنامه جستجوی دوستان، خانواده، همکاران و هر کس دیگری را که کارشان را تحسین می‌کنید آسان می‌کند. وقتی فردی را دنبال کنید، می‌توانید تمام گالری های عمومی او را مشاهده کنید.

2. EyeEm جایگزین اینستاگرام

اگر می‌خواهید به جامعه‌ای بپیوندید که رقیب اینستاگرام است، EyeEm بهترین گزینه است. انجمن EyeEm بیش از 20 میلیون کاربر دارد، و این یک راه فوق العاده برای الهام گرفتن و حتی فروش عکس های شما است.

پس از ثبت نام در EyeEm، با فید جدیدی از تصاویر شگفت انگیز از عکاسان با استعداد مواجه می‌شوید. در اینجا، عکاسان برجسته، تصاویری که در نزدیکی شما گرفته شده‌اند، نکات عکاسی و چندین گالری موضوعی دیگر را خواهید دید. این یک راه عالی برای به پرواز درآمدن طایر خیال و خلاقیت شما است.

EyeEm به شما امکان می‌دهد تصاویر را از گالری تلفن خود وارد کنید. ویژگی پیشنهاد شده تصاویر شما را اسکن می‌کند و طبق الگوریتم خود عکس هایی را با بالاترین امتیاز زیبایی شناسی انتخاب می‌کند.

بعد از اینکه عکس خود را انتخاب کردید، می‌توانید ویرایش های اولیه را انجام دهید یا فیلترها را اعمال کنید، و همه این کار ها رایگان است. پس از انجام این کار، یک عنوان اضافه کنید، برچسب ها را انتخاب کنید (این به دیگران کمک می‌کند تصاویر شما را پیدا کنند و احتمالاً بخرند)، و سپس عکس شما در EyeEm آپلود می‌شود.

وقتی در EyeEm هستید، فقط به دنبال لایک گرفتن نباشید. EyeEm بر الهام بخشیدن به سایر اعضا برای خلاقیت بیشتر نیز تمرکز می‌کند، ناگفته نماند که شما نیز پتانسیل کسب درآمد از کار خود را دارید.

3. 500PX

برای کسانی که به دنبال یک جامعه عکاسی حرفه ای هستند، 500px گزینه دیگری است. 500px جامعه ای متشکل از 15 میلیون عکاس دارد که علاقه زیادی به کار خود دارند.

همانطور که کاربران دیگر را بررسی می‌کنید، به راحتی می توانید در میان چنین استعدادهایی، ایده خود را پیدا کنید. جامعه بازخورد دیگران را بازنشر می‌کند و به شما کمک می‌کند به عنوان یک عکاس رشد کرده و بالغ شوید.

وقتی آماده اشتراک گذاری هستید، 500px به شما امکان می‌دهد عکس هایی با وضوح کامل را مستقیماً از تلفن هوشمند خود آپلود کنید. 500px به شما این امکان را می‌دهد که بازخورد فوری از دیگران دریافت کنید و برای کار خود شناخته شوید.

همچنین میزبان تعدادی مسابقه است که در آن می‌توانید مهارت های عکاسی خود را امتحان کنید. برندگان معمولا یک جایزه نقدی، تجهیزات عکاسی یا حتی بلیط سفر دریافت می‌کنند.

ارتباط با سایر عکاسان نیز در 500px مهم است و هنگامی که شروع به دنبال کردن افراد کنید، به یک ارتباط تبدیل می‌شوند. همچنین قابلیت تنظیم در 500px وجود دارد، بنابراین توصیه هایی بر اساس سلیقه شخصی خود دریافت می‌کنید و ویراستاران برنامه نیز می‌توانند راهنمایی کنند.

با 500px، یک جامعه جدی به دست می‌آورید که بر روی عکاسی با کیفیت متمرکز است، نه فقط عکس های آماتوری که در اینستاگرام پیدا می‌کنید. اگر عکاسی با گوشی های هوشمند را مهم می‌دانید، پس باید به جمع کاربران 500px بپیوندید.

4. Retrica جایگزین اینستاگرام

اگر سلفی اینستاگرام را دوست دارید، Retrica علاقه شما را بهبود می‌بخشد. تمرکز Retrica در درجه اول بر روی سلفی ها است.

Retrica زرادخانه عظیمی از فیلترهای سرگرم کننده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بر زیبایی عکس ها تمرکز دارند، بنابراین نیازی به صرف زمان برای ویرایش آنها ندارید. اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام سلفی بهتر به نظر می‌رسد، یک کلاژساز داخلی به شما امکان می‌دهد چندین تصویر را در قالب دلخواه خود اضافه کنید و آن را با جامعه به اشتراک بگذارید.

Retrica نه تنها برای گرفتن سلفی عالی است، بلکه یکی از بهترین برنامه های سازنده GIF برای تلفن هوشمند شما نیز هست. به ویژگی GIF Retrica بروید و عکس های سریعی از سوژه شما می‌گیرد و در نتیجه یک GIF فوق‌العاده ایجاد می‌شود.

هنگامی که سلفی روز را کامل کردید، آن را با جامعه یا شبکه های اجتماعی مورد علاقه خود به اشتراک بگذارید. جمعیت Retrica نیز بسیار زیاد است، بنابراین راهی عالی برای پیدا کردن دوستان جدید و یافتن الهامات است.

5. VSCO

VSCO که به عنوان Visual Supply Company نیز شناخته می‌شود، به خاطر وجود نرم افزار ویرایش عکس خود مشهور است. اما آیا می‌دانستید که این یک جامعه نیز دارد؟

این برنامه یک جایگزین دوربین قدرتمند و همچنین یک استودیوی ویرایش عکس با امکانات کامل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همه چیز در یک بسته بندی مینیمال طراحی شده ارائه می‌شود. ابزارهای ویرایش به شما امکان می‌دهند تصویر کاملی ایجاد کنید. همچنین فیلترهای VSCO بسیار با کیفیت هستند.

انجمن VSCO مملو از سازندگان از سراسر جهان است. نمایه VSCO به عنوان صفحه‌ای عمل می‌کند که می‌توانید بهترین عکس های خود را برای اشتراک گذاری با دیگران در آن آپلود کنید، یا می‌توانید یک مجله یا مجموعه عکس نیز در این سرویس نگه دارید.

وقتی دیگران شما را دنبال می‌کنند یا تصاویرتان را لایک می‌کنند، به شما اطلاع داده می‌شود. مجموعه های انتخاب شده در برگه «کشف» به شما امکان می‌دهد عکاسان با استعداد دیگری را برای ارتباط با آنها بیابید و در نهایت منجر به الهام گرفتن شما می‌شود.

دانلود و استفاده از VSCO به مدت هفت روز رایگان است، اما پس از آن عضویت های پولی وجود دارد. بزرگترین اشتراک 25.99 دلار در سال هزینه دارد و دسترسی کامل به تمام کتابخانه های از پیش تعیین شده VSCO، ابزارهای ویرایش بیشتر و محتوای آموزشی را فراهم می‌کند. اگر به دنبال گسترش مجموعه مهارت های عکاسی خود هستید، ممکن است ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد.

6. Agora

Agora شما را تشویق می‌کند تا جهان را از طریق عکاسی کشف کنید. این برنامه عالی دارای جامعه ای چشمگیر از عکاسان بیش از 193 کشور مختلف است که الهام گرفتن و کشف فرهنگ های جدید را آسان می‌کند.

هنگامی که برای اولین بار برنامه را باز می‌کنید، Agora یک فید از تصاویر باورنکردنی و همچنین برخی از بهترین عکاسان برنامه را به شما ارائه می‌دهد. از اینجا، می‌توانید شروع به پیمایش در میان تصاویر و یافتن کاربرانی کنید که مایل هستید دنبال کنید.

Agora همچنین برگزار کننده مسابقه عکاسی است. برخی از آنها موضوع خاصی دارند، مسابقات عمومی دیگری نیز به صورت هفتگی و سالانه انجام می‌شود. این یک راه فوق العاده برای به دست آوردن مقداری پول نقد با انجام کاری است که دوست دارید!

اما چیزی که واقعا Agora را منحصر به فرد می‌کند، تاکید آن بر مسابقات مبتنی بر انتخابات است. برنده این مسابقات توسط داوران تعیین نمی‌شود – در عوض، به کاربران اجازه می‌دهد با رای های خود برنده با تعیین کنند.

7. Behance جایگزین اینستاگرام

Behance یک جایگزین عالی دیگر اینستاگرام برای عکاسان است. می‌توانید با جامعه به اشتراک بگذارید و در عین حال از سایر کاربران، چه در زمینه عکاسی، تبلیغات، طراحی بازی یا چیزهای دیگر، پشتیبانی کنید.

هنگام ایجاد پروژه ها، می‌توانید چندین عکس را انتخاب کنید و جزئیات زیادی مانند زمینه های خلاقانه مربوط به آنها، حق چاپ آنها، ابزارهایی که استفاده کرده‌اید و موارد دیگر اضافه کنید. پس از انتشار، افراد می‌توانند کار شما را لایک کنند، به اشتراک بگذارند، یا به تابلوی خود اضافه کنند، و همچنین شما را دنبال کنند و پیام دهند.

از برگه «جستجو» Behance، می‌توانید هزاران عکاس دیگر را پیدا کرده و عکس های آنها را بررسی کنید و به ساخت شبکه و منابع الهام خود ادامه دهید. دلیل خوب دیگر برای ترجیح دادن این پلتفرم این است که کاملا رایگان است.

8. VERO جایگزین اینستاگرام

اگر عاشق شبکه های اجتماعی رایگان هستید، مطمئن شوید که VERO را نیز بررسی کنید. در این برنامه می‌توانید تصاویر خود را به اشتراک بگذارید و با افراد همفکر خود ارتباط برقرار کنید.

می‌توانید درباره طیف وسیعی از موضوعات، از موسیقی گرفته تا اماکن، پست بگذارید، اما بیایید روی عکس هایی تمرکز کنیم که مستقیماً از برنامه می‌گیرید یا آنچه را که می‌خواهید از گالری تلفن خود آپلود کنید.

شما آزاد هستید که تصویر خود را توصیف و ویرایش کنید، همچنین می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید آن را به یک پست خصوصی یا عمومی تبدیل کنید. بنابراین، اگر عکس های قدیمی علاقه دارید، می‌توانید قبل از به اشتراک گذاشتن آن با انجمن، نمایه‌ای با مضمون کامل در VERO ایجاد کنید.

فراتر از آن، نرم افزار به شما امکان می‌دهد محتوای آن را بر اساس افراد یا هشتگ ها جستجو کنید. می‌توانید عکس های سایر کاربران را لایک کنید، به اشتراک بگذارید، دنبال کنید، تماس بگیرید و پیام دهید، و مخاطبین را نیز دعوت کنید. به عبارت دیگر، راه های زیادی برای دوست یابی و لذت بردن از وقت خود در VERO وجود دارد.

این جایگزین های اینستاگرام عکس های شما را خوب جلوه می‌دهند

به احتمال زیاد، شما عکس های زیادی را در دستگاه خود ذخیره کرده‌اید – پس چرا آنها را با جهان به اشتراک نمی‌گذارید؟ اگرچه اینستاگرام ممکن است فراگیر ترین برنامه حال حاضر دنیا باشد، اما تنها مکان برای عکس های شما نیست.

جایگزین های اینستاگرام که در بالا معرفی کردیم، جوامع جدی‌تری را برای عکاسان ارائه می‌دهند و به شما امکان می‌دهند کار خود را به رخ بکشید و در این فرآیند الهام بگیرید. اگر تصمیم گرفتید به اینستاگرام بپیوندید، ببینید چگونه می‌توانید آن را با سایر پلتفرم‌ها ترکیب کنید تا نیازهای خود و مخاطبان خود را به بهترین نحو برآورده کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس