حذف یکی از دوربین های پشتی سری گلکسی A

74
0
حذف یکی از دوربین های پشتی سری گلکسی A

بنابر برخی اخبار ضد و نقیض، سامسونگ قصد دارد سنسور عمق را از برخی از تلفن های سری گلکسی A حذف کند، بنابراین این گوشی ها با یک دوربین سه‌گانه عرضه خواهند شد. باورها بر این است که گلکسی A24، A34 و A54 تحت تأثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت. حذف یکی از دوربین های پشتی سری گلکسی A در سری بعدی این گوشی ها انجام خواهد گرفت.

سامسونگ مدت‌هاست در گوشی های سری گلکسی A خودش دوربین چهارگانه را ارائه می‌کند که چینش آن‌ها معمولاً به صورت یک دوربین اصلی، دوربین اولترا واید، ماکرو  و تشخیص عمق است. اکنون یک رسانه کره‌ای خبر داده که سامسونگ احتمالاً قصد دارد یکی از دوربین‌های پشتی این گوشی‌ها را حذف کند.

The Elec گزارش می‌دهد که سامسونگ به دنبال حذف دوربین تشخیص عمق از روی گوشی‌های گلکسی A24، گلکسی A34 و گلکسی A54 است. بنابراین احتمالا در آینده این سه گوشی با دوربین‌های اصلی، اولترا واید و ماکرو ارائه خواهند شد.

در ادامه این گزارش آمده است که گلکسی A ۲۴ به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو مجهز خواهد بود. گلکسی A ۳۴ هم سه دوربین ۴۸و۸و۵ مگاپیکسلی خواهد داشت. و در نهایت گوشی گلکسی A ۵۴ با سه دوربین ۵۰و۵و۵ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. اگرچه به نظر می‌رسد در این گزارش مورد آخر، وضوح دوربین اولترا واید به اشتباه نوشته شده باشد و حداقل ۸ مگاپیکسلی خواهد بود.

رسانه کره‌ای The Elec معتقد است سامسونگ سنسور تشخیص عمق را به منظور کاهش هزینه‌ها و تمرکز روی دوربین‌های اصلی از روی گوشی های سری گلکسی A حذف می‌کند. سامسونگ اکنون از لرزشگیر اپتیکال تصویر OIS روی دوربین اصلی اکثر گوشی‌هایش استفاده می‌کند. این نشان می‌دهد غول کره‌ای توجه ویژه‌ای به سیستم دوربین محصولات خود دارد.

با این حال، عملکرد دوربین عمق برای قابلیت‌هایی مثل حالت پرتره، فوکوس مجدد و برخی دیگر از امکانات مربوط به بخش تصویر ضروری است. اما امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از برندها با کمک گرفتن از نرم افزار اطلاعات مربوط به عمق میدان را محاسبه می‌کنند؛ بنابراین سامسونگ هم ظاهراً می‌خواهد از این روش استفاده کند.

منبع: androidauthority

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس