معرفی و بررسی خودرو فنگوانگ لندیان E5

54
0
خودرو فنگوانگ لندیان E5

پس از انتشار چند خبر پراکنده، بالاخره خودرو فنگوانگ لندیان E5 به صورت رسمی در نمایشگاه Haikou New Energy رونمایی شده است.

خودرو فنگوانگ لندیان E5

خودرو فنگوانگ لندیان E5
خودرو فنگوانگ لندیان E5

دانگ فنگ لندیان E5 در سه ماهه نخست سال 2023 به بازار خودروی چین وارد خواهد شد، هرچند که فعلا از قیمت آن اطلاعی نداریم. این کراس‌­اور میان‌­سایز براساس پلتفرم DE-i ساخت Celes Group شکل گرفته و سامانه پلاگین-هیبرید آن هم از شرکت بی‌­وای­‌دی تامین شده است.

طراحی فنگوانگ لندیان E5

ابعاد این کراس‌اور میان­سایز که تحت برند فنگوانگ هم عرضه خواهد شد، در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.76، 1.865، 1.71 و 2.785 متر اعلام شده است.

لندیان E5 براساس یکی دیگر از محصولات دانگ فنگ یعنی 580 شکل گرفته و به همین دلیل، تفاوت ظاهری چندانی با همتای بنزین­‌سوز ندارد و تنها در طراحی سپرهای جلو و عقب و نشان E، تاحدی متفاوت است.

خودرو فنگوانگ لندیان E5
خودرو فنگوانگ لندیان E5

گذشته از جلوپنجره با اجزای ماتریسی، قطعه مشکی و نوار LED بین چراغ‌های جلو، فرم ستون D، باله سقفی و رینگ‌های 5 پره 19 اینچی، نکته قابل ذکر دیگری در طراحی ظاهری لندیان E5 مشاهده نمی‌­شود.

کابین و امکانات فنگوانگ لندیان E5

فضای کابین لندیان E5 هم تغییری نداشته، هرچند که تریم چوب مصنوعی و نوارهای کروم به آن اضافه شده است. ردیف سوم صندلی‌ها نیز برجای خود باقیمانده است، که با توجه به فاصله 2.7 متری بین محورهای این خودرو، نمی‌توان توقع زیادی از آن داشت.

خودرو فنگوانگ لندیان E5
خودرو فنگوانگ لندیان E5

فرمان دو شاخه D کات، سیستم صوتی با 12 بلندگو، حضور سومین نسخه از رابط کاربری HiCar ساخت هواوی و دو نمایشگر 12.3 و 7 اینچی، از مهمترین موارد قابل ذکر در این بخش به شمار می‌­آید.
فضای 187 لیتری محفظه بار هم پس از تا شدن صندلی‌های عقب به 934 لیتر افزایش می‌­یابد.

مشخصات فنی فنگوانگ لندیان E5

سامانه هیبرید فنگوانگ لندیان E5 از Fudi تامین شده، که یکی از شرکت‌های تابعه بی‌­وای­‌دی است. این سامانه از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 110 اسب‌­بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور و یک موتور برقی DHT300 با 176 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تشکیل شده است.

پیشرانه درون‌سوز در اکثر مواقع به عنوان پشتیبان باتری حضور دارد و تنها در سرعت‌های بالا به صورت مستقیم وارد عمل خواهد شد. در هر حال، نیروی مجموعه به محور جلو منتقل می­‌شود.

خودرو فنگوانگ لندیان E5
خودرو فنگوانگ لندیان E5

مجموعه باتری به ظرفیت 17.5 کیلووات ساعت در کف کابین نصب شده است و در حالت کاملاً برقی، نیروی لازم برای پیمایش 87 کیلومتر را فراهم می­‌کند. شعاع حرکتی در حالت هیبرید به 1150 کیلومتر افزایش می­‌یابد.

از رقم شتاب صفر تا صد این خودرو اطلاعی نداریم، ولی شتاب صفر تا 50 کیلومتر بر ساعت 2.9 ثانیه اعلام شده است، که اگر صحت داشته باشد، از عملکرد نسبتاً چابک لندیان E5 در رانندگی شهری خبر می‌­دهد.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس